המשטרה עצרה אמש (יום שבת) שני חשודים שירקו על איש דת נוצרי בעיר העתיקה בירושלים וגידפו אותו. השניים נחקרו - ונשלחו למעצר בית.

אחד החשודים, בן 17, זוהה באמצעות מערכת מבט 2000 של מרחב דוד במחוז ירושלים, ונעצר על ידי השוטרים. חשוד נוסף שהיה איתו בעת המעשה נתפס בביתו בשעות הלילה - ונלקח לחקירה גם כן.
בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה אחד החשודים כשהוא מתעמת עם איש הדת הנוצרי. "אתה נוגע בלי זכות?", נשמע איש הדת שואל באנגלית - והחשוד משיב: "תסתום!". איש הדת אמר: "הוא ירק עליי ונגע בי. המשטרה מבקשת שאצלם אותו". החשוד סינן לעברו: "רוצה לצלם אותי? צלם אותי יא שר****. זה כומר אחי. זה מה שאני אעשה להם, פאקינג ישו".
שר הפנים משה ארבל שוחח עם הקרדינל פיירבטיסטה פיצבאלה והביע בפניו את מורת רוחו על התנהלות החשודים. בשיחה הבהיר השר ארבל: "זו לא דרכה של היהדות, ועל כולנו החובה לכבד איש את רעהו". הוא ציין כי הוא "סמוך ובטוח שרשויות אכיפת החוק ימצו את הדין עם השניים".
תופעת היריקות על אנשי דת נוצרים בעיר העתיקה בירושלים ניכרת בשנים האחרונות. בחודש אוקטובר נעצרו חמישה חשודים ביריקה במהלך צעדה בעיר העתיקה, יממה אחרי שחשוד אחר תועד יורק על אנשי דת נוצרים. הסרטון הוביל לגינויים מצד הרבנים הראשיים לישראל, מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאישים רבים נוספים - על אף שכלל לא מדובר בתופעה חדשה.
בשנת 2017 אפילו התבטא השר בן גביר בנושא, ואמר בריאיון לכאן חדשות כי "יש מנהג יהודי קדום כשעוברים ליד מנזר או ליד כומר יורקים, אפשר להסכים או להסכים, אבל כאשר יורקים לצד אני לא חושב שמדובר בעבירה". באוקטובר טען השר בריאיון לכאן חדשות כי אמר את הדברים כשהיה עורך דין פרטי שייצג בנות שירקו לעבר מנזר. עם זאת, בריאיון לגלי ישראל אמר כי על אף שהמעשה לא ראוי, "אני לא אוהב שעל דברים כאלה מגיעים למעצר". לדבריו, עדיף לטפל במקרים כאלה באמצעות חינוך.

בשנים האחרונות ניכרת עליית מדרגה בתופעה. הביטוי הנפוץ ביותר לתקיפה הוא יריקה – על האיש, על הבגד, על הקרקע או בכניסה למבני דת. יריקה על אדם נחשבת לתקיפה על פי החוק הפלילי (סעיף 378) ודינה עד שנת מאסר, ועד שנתיים כשזו נעשית על רקע דתי או לאומני.
ביוני בשנה שעברה סיפר ל-ynet האב אראן, ראש לשכת הפטריארכיה הארמנית בירושלים, על העלייה בכמות התקיפות נגד נוצרים בירושלים. "שמעתי מהכמרים שלנו שזה היה גם בעבר. בגלל הממשלה הנוכחית צעירים מרשים לעצמם לעשות יותר אירועים כאלה", אמר אז. "אפילו שלחנו סרטונים כאלה למשרד החוץ. זה התחיל להתגבר בחודשים האחרונים. כשאנחנו יורדים לכנסיית הקבר יורקים עלינו. צליינים שואלים על זה ואנחנו עונים שכשהם רואים כומר יווני או ארמני עם גלימה, אז יורקים עליו".