3 צפייה בגלריה
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים
(צילום: שלו שלום, TPS)

גם היום (רביעי) נמשכה עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בתיק 4000 (בזק-וואלה). זוהי עדותו ה-32 של ישועה והיא על סף סיום. היום הוא נחקר על-ידי הסנגורית של איריס אלוביץ' עו"ד מיכל רוזן-עוזר. זו עדותו ה-32 של ישועה והיא על סף סיום. היום חקרה אותו הסנגורית של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן-עוזר.
עו"ד רוזן-עוזר הסבירה לשופטים את קו ההגנה שלה: "החקירה שלי היום נטולת אירועים של פוליטיקאים או גורמים מסחריים, אלא 'איך מר ישועה ניהל את האתר שלו כמי שהיה טבול עם הידיים והרגליים מבחינה תוכנית ועריכתית'. היא התמקדה ביחסו עם עיתונאים, עורכים וכתבים. "העד אמר שעיתונאים עזבו בגלל שאול אלוביץ'. נראה שהם עזבו בגללו".
עו"ד רוזן-עוזר הציגה התכתבות בין ישועה לאיתן מדמון, לשעבר מנכ"ל גלובס, מ-2016. בהתכתבות משתמשים השניים בשפה קשה ובוטה נגד עיתונאים. בין היתר נאמר: "הם בוגדניים", "שים זין" ו-"העיתונאים הצדקניים". על הדוכן אמר ישועה: "זו שפה ירודה ואני מצטער עליה. קורה שבין חברים מקטינים את השפה לא ולא מתכוונים לדברים דקה אחר כך, אבל זה לא מייצג את מה שחשבתי על עיתונאים. זה נוח להציג את זה ולא לשים התכתבויות שמבטאות הערכה. לפעמים הייתי עם פיוז קצר".

במהלך העדות הוצגה שיחה שהתקיימה ביוני 2011 בין ישועה לעורך הראשי שלו אז, גדי להב. ישועה כתב: "אבקש שעד הודעה חדשה כל מוצר או פרסום, לרבות כתבה, יועברו לאישור במייל לפני שעולה לאוויר". מנכ"ל וואלה לשעבר הסביר כי לא מדובר היה בהוראה גורפת: "זה היה לגבי ערוץ מיוחד ונגע לקידום של פרויקט משותף שעלה הרבה כסף".
בהמשך הוצגה התערבות לכאורה בכתבה על אייל גולן: "'כותרת הכתבה: אייל גולן - המשבר הניהולי של הזמר המצליח בישראל'". עו"ד רוזן-עוזר הטיחה בישועה: "כתבת לאיתן מדמון:' "מתפתח לי משבר עם העורך הראשי'. משהו שקשור לכתבה על אייל גולן. התערבת בתוכן הכתבה וגדי להב כעס. זכור לך?".
ישועה: "יכול להיות, ייתכן שזה הרגיז אותו. אני לא מכיר את אייל גולן. כל התערבות הייתה בהוראת ניר שלום (שבדיונים קודמים נאמר כי ייעץ לאלוביץ' - ג"מ).
בשלב מסוים בעדות שאלה הסנגורית את ישועה: "אבי אלקלעי היה עורך אחראי?".
ישועה: "עורך ראשי בפועל או ממלא מקום. אני לא זוכר".
עו"ד רוזן-עוזר: "אתה מסכים שהוא הסתייג מהתואר 'עורך ראשי' כי אתה שימשת בפועל כעורך ראשי?".
ישועה: "אני לא הייתי העורך הראשי. הוא קיבל את התפקיד. לא נתנו לו את המינוי עד הסוף כי הייתה התנגדות".
רוזן-עוזר: "אני מקריאה לך תביעה שהגיש אלקלעי שבה נכתב ש'אילן ישועה שימש כעורך הראשי ולא הוא'".
ישועה: "לא הייתי עורך ראשי. הסיבה שנקרא עורך אחראי היא כי הוא לא היה מינוי קבוע. הייתה התנגדות בגלל השמאלניות שלו, כביכול".

3 צפייה בגלריה
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
ינון מגל
ינון מגל
ינון מגל
(צילום: צביקה טישלר)

ינון מגל: "זה לא קשור לעיתונות, זה זנות"

בין התאריכים 18 ו-19 בנובמבר 2013 התפרסמה באתר כתבה שלפי ישועה הייתה כתבה פרסומית על בזק שהיטיבה עמה מול המתחרה הוט. הכתבה התפרסמה במדור החדשות וינון מגל, לשעבר העורך הראשי, זעם על כך. ישועה השיב לו כי גם כתבות פרסומיות קיימות באתר - אך עידן אותה מעט.
מגל כתב לישועה בזעם: "בעיניי כתבה שכתובה על בזק ועושה השוואה בין בזק להוט זה לא קשור לעיתונות, זה קשור לזנות".
ישועה: "אנחנו חייבים להמשיך עם כתבות פרסומיות. מקובל עליי שצריך לאזן".
ישועה מסביר שזו כתבה פרסומית ששולבה באתר: "אין עיתון שאין לו כתבות פרסומיות. כשמתקשר אליי מפרסם ואני מתערב בכתבה זה לא בסדר; אבל יש גם נושא של כתבות פרסומיות, ינון טען שהכתבה הפרסומית הזו היא מוגזמת. קורה כאן דבר יומיומי, כשסמנכ"ל הסחר והעורך הראשי רבים ביניהם וזה עולה למעלה אליי. ההנחיה שלי הייתה למתן אותה".
השופט בר-עם העיר מול סנגורית בדיון :"נעשו פה חקירות ארוכות, גבירתי לא חושבת שבית המשפט לא עמד על ההתנהלות של ישועה? שמענו חקירות ארוכות מתישות אנחנו לא קובעים עמדה לגביהם, אבל גבירתי צריכה לשמוע את המנגינה שיוצאת מבית המשפט. נאפשר לגבירתי, אבל צריכים להתנהל בצורה יעילה".
עו"ד רוזן-עוזר המשיכה: "עובד בשידור באתר שעישן ג'וינט. זוכר את זה?"
ישועה: "לצערי כן. קיבלתי ייעוץ משפטי שגם אם לא עישן באמת כפי שינון אמר לי, אתה בעצם משדל לכך". ישועה זעם על האירוע שהיה בידיעת מגל. הוא כתב לשאול אלוביץ' בזמן אמת על מגל: "אני חושש שנצטרך להעביר אותו בהקדם מתפקידו. יש פה חוסר שיקול דעת מוחלט".
בהמשך הוצגו דוגמאות להתערבות של ישועה בכותרות, או דרך המשנה למנכ"ל שלו. ישועה הסביר שאלו התערבויות בעיצוב האתר, במהירות העלאת תוכן, בהוצאת פוש ולא בתוכן עצמו.
ישועה: "אני לא שולל נקודות שהתערבתי בתכנים בדוגמאות אחרות שהוצגו. למשל חלק מהפוליטיקאים - לחלקם התערבתי כי קיבלתי הוראות ולחלקם לא קיבלתי. הדוגמאות הבוקר זה לא התערבות בתוכן". לאחר מכן הוצגה התכתבות בנושא עזיבתו של אבירם אלעד, ראש מערכת החדשות (שהוא העד הבא במשפט - ג"מ).
מגל: "אבירם הודיע לי שהוא עוזב"
ישועה: "חבל".
ישועה מסביר: "הוא וינון נכנסו לעימותים. רצינו להקפיץ את וואלה. הרגשתי שזה קשה לעשות את זה מולו ומול אבירם. רגשות מעורבים. איש עיתונות מהמעלה הראשונה. הצטערתי". מצד אחד צוטט ישועה כשהוא מצטער על עזיבתו של אלעד מול מגל, אך להנהלה אמר: "אני לא מצטער בכלל. מניח שמתואם עם ינון". על כך השיב ישועה: "מול המנהלים אתה לא מפגין חולשה. עמדתי לגבי העזיבה הייתה אמביוולנטית".
עו"ד רוזן-עוזר טענה שהיה סכסוך בין ישועה למגל וטענה שישועה חשב שהוא עורך ראשי לא טוב. על עזיבתו של מגל אמר ישועה: "הייתי אמביוולנטי. מאוד הערכתי ואהבתי אותו. לצד אמירות שליליות עליו, אמרתי פי שניים דברים חיוביים. אני אומר שהוא ילדותי, אבל הוא נכס ואני כן רוצה לשמור עליו. יותר ממני היו לשאול (אלוביץ' - ג"מ) התבטאויות נגדו".
עו"ד רוזן-עוזר: "תאשר לי שינון הרגיש חוסר כבוד והוא נפגע מזה?"
ישועה: "כן. בסוף ניסיתי להחזיר אותו".