5 צפייה בגלריה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
מהח"כית המושמצת ביותר ליקירת האופוזיציה. סילמן
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עידית סילמן, יו"ר הקואליציה היוצאת שהכריזה על פרישתה הבוקר (רביעי), הפכה באחת ליקירתם של מתנגדי הממשלה הנוכחית. חברי האופוזיציה, מהיו"ר בנימין נתניהו ומטה, שיבחו את סילמן בשלל ברכות, והביעו נכונות "לקבל אותה בחזרה בזרועות פתוחות". עם זאת, בטרם פרישתה סילמן הייתה חברת הכנסת המושמצת ביותר בקואליציה, בעקבות מטח בלתי פוסק של נאצות והתעמרויות, שהגיעו מתוך אותה אופוזיציה שכעת משבחת ומהללת אותה.
חברי האופוזיציה הניחו, ובדיעבד גם צדקו, שסילמן היא "חוליה חלשה" של הקואליציה, שתהיה הראשונה לפרוש ממנה, ולאורך כהונתה חברי האופוזיציה לא היססו להשמיץ אותה ולהתעמר בה באופן שוביניסטי כמעט: יואב קיש (הליכוד) כינה אותה "שקרנית", ובצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) אמר שהתנהלותה "אימפולסיבית, אלימה ומכוערת". מאיר פרוש (יהדות התורה) כינה את סילמן "ילדה קטנה" ש"אינה ראויה לקרוא לי לסדר", ומיקי זוהר (הליכוד) התרה בה, "את תעני כמו ילדה טובה", כשנכנס לדיון באיחור ושאל היכן ההצבעה עומדת. חברי האופוזיציה הקפידו לאחר מכן להמשיך ולכנות אותה "ילדה" בהזדמנויות נוספות.
5 צפייה בגלריה
הוועדה המסדרת להצעת החוק לבחירות ישירות
הוועדה המסדרת להצעת החוק לבחירות ישירות
מיקי זוהר לסילמן: "את תעני כמו ילדה טובה"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
5 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
מאיר פרוש על סילמן: "ילדה קטנה שאינה ראויה לקרוא לי לסדר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יחסם המבזה של חברי האופוזיציה כלפי סילמן נתן את האות גם לתומכיהם, ומול ביתה של סילמן התקיימו הפגנות סוערות של פעילי ימין, ששיגרו לעברה מגוון קללות ונאצות כמו "נוכלת" ו"בוגדת", וקראו "לכי לנוכל מרעננה". המתקפות נמשכו גם ברשתות החברתיות, כאשר חשבון הטוויטר של סילמן נפרץ, וצעירי הליכוד פרסמו פוסט בפייסבוק תחת הכותרת: "עידית סילמן שקרנית עם כיפה". סילמן קיבלה גם הודעות פרטיות עם איומים כלפיה וכלפי משפחתה, שבאחת מהן אף איחלו לה ש"ימות לך ילד בפיגוע".
בחודש נובמבר האחרון סיפרה סילמן כי הותקפה על ידי אדם אלמוני בתחנת דלק במודיעין. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס באופן אישי להאשמתה זו, וטען שסילמן בדתה את הסיפור "במטרה להכפיש ציבור שלם, אותו ציבור שהיא שיקרה לו כדי לקבל את קולותיו בשביל הג'וב שלה". בסופו של דבר המשטרה סגרה את התיק מהיעדר ראיות, עובדה שהותירה ספקות בנוגע לאמינותה של סילמן.
5 צפייה בגלריה
איומים על עידית סילמן
איומים על עידית סילמן
איומים שקיבלה ח"כ עידית סילמן

כעת, יו"ר האופוזיציה נתניהו כינה את סילמן "נציגת ציבור אמיתית שפועלת לפי צו מצפונה". קיש, שבעבר כינה אותה "שקרנית", בירך את סילמן "על מהלך שמציל את ישראל וישמור על המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם". סמוטריץ' כינה את פרישתה "צעד אמיץ וצודק", וזוהר אמר שסילמן "עשתה מהלך בוגר וחשוב".
סילמן, מצידה, טענה במהלך כהונתה שהייתה נתונה לאיומים והטרדות ללא הפסקה. "נסעתי לירושלים מביתי ברחובות, ומכונית דלקה אחריי במשך כל הדרך", סיפרה סילמן, "צעקו עליי מתוך המכונית עם מגפונים עד שהגעתי לכניסה לירושלים, וכך נאלצתי לפזר את הילדים שלי לבתי הספר". עוד טענה כי בנה סיפר לה שרכב נעצר לידו, ואדם בתוך הרכב אמר לו "אמא שלך היא שטן. בסוף נאלצו להצמיד לי אבטחה במשך 24 שעות ביממה. זה משהו שקשה להתרגל אליו", הודתה סילמן, אך הצהירה כי "היו לי רגעים קשים, אבל ההטרדות לא הפחידו ולא החלישו אותי".