האזכור שעורר סערה: ח"כ רם בן ברק מיש עתיד הזהיר במהלך נאומו במליאה מהמהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, ואמר כי "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית". נתניהו אמר בעקבות זאת כי "האופוזיציה ירדה מהפסים".
"זהו יום עצוב", אמר ח"כ בן ברק בנאומו בדיון לפני ההצבעה בקריאה ראשונה על התיקונים לחוק יסוד: השפיטה, בהם ההצעה שתקנה לקואליציה שליטה מלאה בוועדה לבחירת שופטים וזו שתחסום את בג"ץ מהתערבות בחוקי יסוד. "אתם אולי לא מודעים למה שקורה, אבל אנו הולכים ומתפלגים. מדינת ישראל מפסידה, אנו בתוהו ובוהו".
1 צפייה בגלריה
רם בן ברק
רם בן ברק
ח"כ רם בן ברק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, ואומרים לכם - תעצרו את החקיקה המטורפת הזו", הוסיף בן ברק. "אתם חושבים שנהיה מוכנים לחיות בדיקטטורה שלכם, ושאנו לא מבינים שזהו צעד ראשון בדרך לקחת אותנו לדברים הרבה יותר גרועים? לא ניתן לזה לקרות, זהו מהלך לא חוקי ונתנגד לזה".
בן ברק הבהיר כי "לא ניתן שתהרסו את מה שבנינו במשך 75 שנה. מה שאתם עושים גרוע יותר מכל המשטרים שאנו לא רוצים להיות כמוהם – הטורקים, ההונגרים והפולנים. גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. אנחנו לא הונגרים או פולנים ולא נסכים לדבר הזה".

נתניהו התייחס לנאומו של בן ברק, ולכמה ממפגני המחאה היום - חסימת היציאה מבתיהם של השר יואב קיש וח"כ טלי גוטליב, וההתעטפות של ח"כים מהאופוזיציה בדגלי ישראל, בזמן שיו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הציג במליאה את הצעת החוק שלו.
"האופוזיציה ירדה מהפסים", אמר ראש הממשלה. "רם בן ברק משווה באופן מביש ושערורייתי את ממשלת ישראל לנאצים. מובילי המחאה ניסו לכלוא חברי קואליציה בבתיהם. חברי האופוזיציה ביזו את דגל ישראל במליאת הכנסת. האופוזיציה ירדה מהפסים – אנחנו ממשיכים".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "נחצו כל הקווים האדומים. זה התחיל בחסימת בתים של ח"כים ושרים, עבר לאנרכיה וחסימות כבישים ועכשיו רם בן ברק משווה את חברי הממשלה לנאצים. אני דורש מיאיר לפיד לגנות באופן מיידי את ההשוואה החמורה והמבישה הזו".