אביה של היימנוט בת ה-9 שנעלמה ביום ראשון שעבר בצפת קרא אתמול (שני) לעזרה - ופרץ בבכי. האב טספאיי קאסו, שנחת ביום שבת בישראל לאחר ביקור משפחתי באתיופיה, השאיר מאחור את אימו החולה במטרה למצוא את בתו - אך על אף שמאות מתנדבים הצטרפו לחיפושים, לא נמצא קצה חוט.

3 צפייה בגלריה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
התיעוד האחרון של היימנוט
רב הקהילה קייס אפרים הגיע הבוקר למרכז הקליטה בצפת, שם מתגוררת המשפחה, ונועד עם צוותי המשטרה. הוא נפגש עם הוריה של היימנוט, שם סיפר האב טספאיי על מצבה הקשה של אימו. בביקור החזיקו ההורים את תמונתה של בתם, והתחננו לסיוע במציאתה.
"אני רוצה להעביר מסר לכל עם ישראל - במוצאי שבת הילדה שלנו היימנוט קסאו יצאה מהבית, נעלמה - ועד היום לא חזרה", אמר האב. "הילדה הזו שייכת לכל עם ישראל. כל אחד שיש לו ילד מבין את הכאב הזה. אני מודה למשטרת ישראל, למתנדבים ולכל האזרחים. אני מעריך את המאמצים שלכם בחיפוש ומתחנן - אל תפסיקו את החיפושים. אתם הגב שלנו, אתם המשענת שלנו. אני מבקש מעם ישראל להתפלל ולסייע".
הוא הוסיף וקרא: "אם מישהו ראה או שמע על הילדה שלנו, אני מבקש, תנו לנו סימן. כל מי שראה או שמע, מתחנן שתגידו".
שלום אלבז, חבר מועצת העיר צפת, הצטרף לביקור הרב ופנה לתושבים: "אני מבקש מכל אחד לשתף את התמונה ולסייע לנו לאתר את הילדה במהרה. ההורים נמצאים במצב לא פשוט נוכח האירוע החמור. שתפו כדי שכולם יראו את התמונה ויוכלו לסייע לאתר אותה".
הרב אפרים הוסיף כי "כבר תשעה ימים שאנחנו בתוך הסיוט הזה ומנסים בכל דרך אפשרית לאתר אותה. אני פונה לעם ישראל - התפללו לשלומה. סייעו לנו בחיפושים".

3 צפייה בגלריה
משפחתה של היימנוט קסאו עם רc הקהילה בצפת
משפחתה של היימנוט קסאו עם רc הקהילה בצפת
החיפושים נמשכים
רפ"ק מיכאל ג'ינו, מפקד נקודת מירון, אמר אתמול בריאיון ל-ynet כי "עד כה אין פריצת דרך משמעותית בחקירה, שקיבלה את השם 'פני מלאך'. כל הכיוונים נבדקים, אבל אנחנו במבוי סתום. החקירה נמצאת בשלב כזה שבו היא לא מקדמת אותנו במאמצי החיפושים, אבל אנחנו עובדים עם כוחות מגוונים - כלבנים, פרשים, רחפנים. אנחנו סורקים כל שטח. מחפשים כל רמז".
הוא הוסיף כי "מתנדבים איתרו היום זוג נעליים שמזכירות את הנעליים של היימנוט. כולנו החסרנו פעימה עד שהסתבר שהן לא שלה. אנחנו גם שומעים נסיונות לקשר בין היעלמותה להיעלמות של מוישי שנעדר כבר שנתיים. אין שום סיבה ראייתית לקשור בין המקרים".
פורסם לראשונה: 22:45, 04.03.24