חקירת מות הפעוטה אדל בת עמי אסולין שנחנקה למוות משרוך של קפוצ'ון: ל-ynet נודע הערב (ה') כי בפרקליטות מחוז דרום הוחלט למנות פרקליט מלווה לחקירה שאותה מנהלת המשטרה בחשד לרשלנות במעון בקריית גת. משמעות המינוי של פרקליט מלווה היא שבכך נבחנת אפשרות להגשת כתבי אישום נגד צוות המעון – שלא הבחין שאדל הקטנה נמצאת במצוקה.
2 צפייה בגלריה
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין והמעון בקריית גת
(צילום: רועי עידן)
אדל בת השנתיים, נזכיר, נחנקה משרוך הקפוצ'ון בשעה ששיחקה בחצר המעון הסמוך לביתה בקריית גת ביום שלישי בשבוע שעבר. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון, ושם נקבע לאחר כשבוע מותה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרשלנות נגד צוות המעון, שלו הוצא צו סגירה למשך 60 יום.
במהלך חקירת המשטרה נלקחו מהמעון סרטונים ממצלמות האבטחה, בהם מתועד שלב אחר שלב כיצד אירע האסון. התיעוד מתוך המעון הופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ שונות, ומשטרת מרחב לכיש נאלצה היום להוציא צו איסור פרסום לתיעוד. מעבר לעובדה שמדובר בתיעוד קשה לצפייה, עולה ממנו החשד שככל הנראה ניתן היה להציל את חייה של אדל אילו צוות הגן היה מגלה ערנות רבה יותר.
מצלמות האבטחה תיעדו את המטפלות עסוקות בענייני הגן, וגם בטלפונים הניידים שלהן, בעוד שאדל נחנקת משרוך הקפוצ'ון שנכרך סביב צווארה וחנק אותה. עקב כך, ולנוכח העובדה שגובר החשד כי רשלנות הביאה לאסון, הוחלט כאמור לבחון אפשרות של הגשת כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין
אדל הקטנה. שיחקה בחצר כשנחנקה, המטפלות לא הבחינו בה במצוקה
(באדיבות המשפחה)
עד כה החקירה התנהלה ללא פרקליט מלווה של פרקליטות מחוז דרום בשלוחת לכיש, אלא שהיום הוחלט לעשות כן. טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע להגשת כתב אישום, ובימים הקרובים יתקיימו התייעצויות בנושא.
במקביל, מנהלת המעון מעוניינת לפתוח את הגן מחדש, לאחר שנסגר כאמור עקב האסון והחקירה. היום היה אמור להתקיים בבית משפט השלום באשקלון דיון בבקשה של המנהלת, אך זה נדחה לשבוע הבא. בינתיים המעון סגור ובית המשפט יצטרך להכריע על כך בהמשך.
הרב שמעון אסולין, אביה של אדל, התייחס שלשום לאסון וכן לחשדות נגד מנהלת הגן והמטפלת: "זה קושי שאין כדוגמתו בעולם. הילדה הקטנה שלנו שהייתי אוהב אותה אהבת עולם. אף אחד לא יחזיר לי את הבת, גם אם המטפלת תשב 10 שנים בכלא. את הצער הזה אף אחד לא יחזיר לי, אם היה מחדל המשטרה תטפל בזה, לא אני".

הוא סיפר על רגעי האימה, בהם נודע לו על היחנקות בתו. "אני מקבל את ההודעה ורץ לגן ליד הבית שלי. התקשרו אליי ואמרו לי 'הילדה לא מרגישה טוב, תבוא'. אמרתי 'מה קרה?' והיא לא רצתה להגיד לי. כל פעם שהיא מתקשרת שהילדה לא מרגישה טוב אז היא ישר אומרת 'אבל הכול בסדר'. הפעם היא לא אמרה את זה, אז הבנתי שקרה משהו", שחזר. הוא המשיך: "כשרצתי ראיתי את הטיפול נמרץ שם, חרב עולמי. אי אפשר להסביר מה קורה לאדם באותו רגע. אני רואה את הבת שלי, עושים לה החייאה, צער שאין כדוגמתו בעולם. שמרו על הילדים שלכם – זה יהלומים".