מייסד מועדון הכדורגל נהרג מפגיעת רכב גנוב, הדורס שניסה להימלט מהמשטרה הורשע ברצח: באוגוסט האחרון הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום תקדימי נגד מוחמד לולו בן ה-38 מרמאללה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרצל בוסתנאי בן ה-72 בחולון. לפי האישום, לפני כשמונה חודשים גנב לולו רכב, ניסה לברוח מהמשטרה ודרס את בוסתנאי.
2 צפייה בגלריה
הרצל בוסתנאי
הרצל בוסתנאי
הרצל בוסתנאי
עם זאת, ל-ynet נודע כי לפני כמה שבועות הגיעו הצדדים להסדר טיעון שבמסגרתו שונתה עבירת הרצח. במקום רצח בנסיבות מחמירות, המחייב מאסר עולם, לולו הורשע ב"רצח בסיסי" מתוך אדישות. כתב האישום תוקן והוסכם כי הפרקליטות תטען לעונש שנע בין 19 ל-24 שנות מאסר, ואילו סנגורו של לולו יוכל לטעון לעונש נמוך יותר. בית המשפט יהיה הפוסק הסופי בנושא.
כאמור, הפרקליטות ניסתה להרשיע את לולו בעבירה החמורה ביותר, שכן ביצע רצח תוך כדי גניבת הרכב - באדישות לאפשרות שייגרם מוות לכל מי שניצב בדרכו בזמן שנמלט מהמשטרה - וייחסה לו שורת עבירות חמורות נוספות כמו הפקרה. סנגורו של לולו כיוון להרשעה בעבירת המתה בקלות דעת, שעונשה עד 12 שנה בלבד. בסופו של דבר הושגה הסכמה כי ההרשעה תהיה בגין עבירת רצח בסיסית, לצד כמה עבירות נוספות. יש לציין כי גם הרשעה ברצח כזה תוביל לעונש תקדימי.
מכתב האישום עולה כי לולו נכנס לישראל בניגוד לחוק. הוא ושני בני אדם הגיעו לחולון ב-31 מאי אשתקד, והחליטו לגנוב מכונית מאזדה ולהעבירה לרשות הפלסטינית. לולו, כך לפי האישום, ניפץ את השמשה, פרץ לרכב וגנב אותו.
שוטר שנכח בקרבת מקום בשל פעילות יזומה נגד גניבות, חסם חלק מהכביש באמצעות ניידת. לולו, שלו אין רישיון נהיגה, נסע לכיוון הניידת ופגע בחזיתה תוך שהוא מסכן את חייו של השוטר. בתגובה, השוטר ירה כדור אחד לכיוון אחד מגלגלי המאזדה, במטרה לעצור את הרכב.
מיד לאחר מכן ביצע שוטר אחר חסימה נוספת של חלק מהכביש באמצעות ניידת שנייה. הנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה באופן שחייב את השוטר להימלט, פגע בניידת השנייה, העיף אותה לכיוון הנגדי וגרם לנזק לה ולשני רכבים שחנו בסמוך.
בשלב זה פנה לולו שמאלה, נגד כיוון התנועה, המשיך בנסיעתו עד שפגע בקטנוע שעליו רכב בוסתנאי, והדף אותו לעבר רכב שנסע ממול. לאחר מכן יצא לולו מהמכונית הגנובה ונמלט רגלית מהמקום, תוך שהוא מותיר את בוסתנאי לכוד מתחת לרכב שנסע ממול, ומבלי שהזעיק עזרה. לבוסתנאי, שנלכד כאמור מתחת לרכב, נגרמו פגיעות קשות שהביאו למותו.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחולון
זירת האירוע בחולון
זירת הדריסה בחולון
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
חוץ מעבירת הרצח, כאמור, לולו הורשע בקשירת קשר לפשע, בגניבת רכב, בשהייה שלא כדין, בנהיגה ללא רישיון, בנהיגה ללא ביטוח ובהיזק לרכוש במזיד. עבירת ההפקרה הוסרה בהסדר.
בוסתנאי הקים בסוף שנות ה-90 את מועדון הכדורגל "עוצמה חולון" ועד מותו שימש כיו"ר הקבוצה. בנוסף שימש בוסתנאי גם כבעלי מסעדת "הפנטום", שבה סעדו כדורגלנים וכדורסלנים רבים מצפרירים חולון ומהפועל חולון. "כמה עצוב, קשה לעכל. הרצל האגדי איננו", ספד לו לאחר מותו כוכב צפרירים חולון בעבר, זיו קבדה.
כשנדרס, היה בוסתנאי בדרכו לאחד ממגרשי הכדורגל בעיר, שם סיימו להתאמן ילדי מועדון הכדורגל שייסד. הוא הותיר אחריו אישה, דליה, שלושה ילדים ושמונה נכדים.
עורך דין אבי כהן, המייצג את לולו, מסר בתגובה: "הנאשם הועמד לדין בגין עבירה של רצח בנסיבות מחמירות שבצידה מאסר עולם חובה. לא הייתה גם מחלוקת שנהג ללא רישיון ובניגוד לכיוון התנועה, והואשם בהפקרה. לכן, לאחר התלבטות הגענו להסדר הטיעון, וכתב האישום תוקן כאשר הטיעון לעונש יהיה חופשי לחלוטין. מדובר במקרה תקדימי לעניין העונש, שטרם הגיע לבית המשפט העליון. הפרקליטות הודיעה שבכוונתה לעתור ל-24 שנות מאסר, ובכוונתי לעתור לענישה שתפחת מ-15 שנים. בעבר, בטרם התיקונים לחוק בעבירות המתה, היה הנאשם מורשע בעבירת הריגה".