4 צפייה בגלריה
אור אשכר, מיכאל אסדון, רותם מנסנו
אור אשכר, מיכאל אסדון, רותם מנסנו
מימין לשמאל: מיכאל אסדון, אור אשכר ורותם מנסנו
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק, מתוך לינקדאין)
לי מנחם, בת זוגו של אור אשכר שנפצע אנושות בפיגוע הירי בתל אביב, פרסמה הבוקר (יום שבת) את שיחתם האחרונה בוואטסאפ - דקות לפני הפיגוע. בשיחה ניתן לראות שאור, שהיה בדרך לחתונה של חברו, שלח לבת זוגו תמונה שבה הוא לבוש בחליפה ושואל אותה אם לשים חגורה - ואז הצטער על כך ש"עד שאני שם חליפה כזאת, הבת זוג שלי לא איתי".
הדיווח על הפיגוע ופציעתו של אור התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 20:40, וההודעה האחרונה ששלח למנחם הייתה בשעה 20:35. היא השיבה לו ש"הייתי צריכה להמשיך בקו כשאני לא בסביבה אתה בלעדיו", וכעשר דקות לאחר מכן - ככל הנראה אחרי שקיבלה את הדיווחים על הירי בדיזנגוף - התחננה בפניו שיענה, והוא לא השיב.
4 צפייה בגלריה
השיחה האחרונה לפני הפיגוע בין הפצוע אור אשכר לבת זוגו
השיחה האחרונה לפני הפיגוע בין הפצוע אור אשכר לבת זוגו
(מתוך אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
השיחה האחרונה לפני הפיגוע בין הפצוע אור אשכר לבת זוגו
השיחה האחרונה לפני הפיגוע בין הפצוע אור אשכר לבת זוגו
(מתוך אינסטגרם)
"לא קרה שלא דיברנו שעתיים", כתבה מנחם. "אז יומיים? אני חייבת את אור, תעזרו לי". מנחם, בלוגרית מוכרת באינסטגרם, ביקשה מעוקביה להתפלל עבור אור - ואתמול גם התקיימה תפילה מיוחדת ברחוב דיזנגוף לשלומו ולשלום הפצוע הנוסף, רותם מנסנו.
מוקדם יותר אתמול עדכן מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו כי שיפור חל במצבם של שני הפצועים קשה בפיגוע - אור בן ה-33 ורותם בן ה-35. גמזו אמר כי אור הגיע במצב אנוש עם פציעה שסיכנה את חייו - והדגיש כי הוא יצא מסכנת חיים מיידית. "הפינוי היה מהיר מאוד והטיפול היה מהיר מאוד עם ירידה מהירה לחדר ניתוח. הצוותים הצליחו להוציא אותו מכלל סכנת חיים. הוא לא במצב אנוש או סכנה מיידית לחיים. יש שיפור מסוים אבל הדרך ארוכה. הפציעה קשה. כל המערכות יציבות ואני רוצה להיות אופטימי", אמר. "אנחנו רואים התייצבות מלאה של המערכות שלו".
על חברו של אור, רותם, שנפצע גם הוא בפיגוע, אמר גמזו: "הקליע פגע בעמוד השדרה, סמוך למערכות עצביות רגישות, אבל הוא כבר התעורר לאחר הורדה של חומרי ההרדמה. הוא מתקשר. אנחנו שמים אותו ברגיעה והרדמה ומקווים שמחר נוכל לשפר את מצבו יותר ולהוציא את הצינור בקנה הנשימה. יש הרבה סימני שאלה ומורכבות לא פשוטה".

4 צפייה בגלריה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
התפילה לשלום הפצועים בדיזנגוף
(צילום: יניב גור)
מיכאל אוסדון (36), חברם של אור ורותם שנפצע גם הוא בפיגוע ומצבו מוגדר קל, סיפר אתמול בבית החולים כי "הלכנו על דיזנגוף מצפון לדרום, לכיוון בן גוריון. היינו בדרך לחתונה של חבר קרוב. ממש בהגעה לצומת, אחד החברים שלי שהיה משמאלי קיבל כדור מאחורה. לאחר מכן המחבל עבר לצד שלי, גם ירה בי כדור מאחורה. הזזתי את הראש ולכן הלחי שלי נפגעה ולא הראש. הוא ירה עוד כדור אחד בחבר השלישי.
"שני החברים שלי לצערי נפלו, ואני ניסיתי לרוץ לכיוון צפון כדי לברוח. המחבל המשיך לרוץ אחריי, ירה עוד כדור אחד ופספס. הוא המשיך צפונה ואני נכנסתי לגלידרייה שהייתה בצד ימין. ביקשתי שיזמינו אמבולנס והאירוע התגלגל בערך עוד משהו כמו דקה וחצי עד שהמחבל נוטרל. לצערי, שני החברים שלי כרגע במצב שמצריך להתפלל עבורם ולהיות חזקים. החתונה של החבר נמשכה כמו שצריך ואני שמח על זה כי אנחנו חייבים להמשיך בחיים ואסור לנו לעצור".