חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר הבוקר (יום חמישי) ב-ynet radio כי בניגוד לקו שהובילה המפלגה עד כה, יש להקים ממשלת אחדות גם עם הליכוד. כהנא, שציין כי לממשלה הזו צריכה להצטרף גם מפלגת יש עתיד, הוסיף כי יש לעשות זאת רק אחרי בחירות.
כהנא תקף את חברי הממשלה הנוכחית, שבשנה שעברה האשימו את ממשלת בנט-לפיד בפיגועים. "להאשים את הממשלה שדם הנרצחים על ידיה זו באמת התנהגות מכוערת, משסה ומפלגת, מתחת לכל ביקורת. השרה סטרוק ממשיכה עם זה ומאשימה בפה מלא את שר הביטחון לשעבר בני גנץ במצב. היא מקשקשת - תחת גנץ צה"ל, שב"כ, המשטרה וימ"מ כולם הגיעו לכל מקום שבו הייתה התארגנות של מחבלים. מול הטרור צריך להיות מאוחדים, הם נקטו אז בקו משסה ומפלג - ולצערי הם ממשיכים בו אפילו שהם שבעה חודשים בממשלה".
"זו ממשלת כאוס, ממשלת 'הרצפה עקומה', בהכול אחרים אשמים", הוסיף כהנא. "ממשלה שמאבדת שליטה בכל תחום, בין אם בביטחון או בפשיעה בחברה הערבית. גם מול החברה הדרוזית, האחים שלנו, הם מאבדים שליטה. אותו דבר בכלכלה, ביחסים בינלאומיים, בהתגרענות של איראן. ממשלה של שלומיאליות בכל דבר חשוב שצריך לטפל בו".
2 צפייה בגלריה
ועדה מיוחדת להצעת חוק יסוד הממשלה
ועדה מיוחדת להצעת חוק יסוד הממשלה
"זו ממשלת כאוס, ממשלת 'הרצפה עקומה', בהכול אחרים אשמים". ח"כ כהנא
(צילום: רפי קוץ)
כהנא תקף ואמר כי מדובר ב"ממשלה הכי גרועה שיכולה להיות למדינת ישראל". לדבריו, "גם אם לנתניהו יש רצון עמוק בפנים להתעסק בדברים אחרים, הוא נשלט על-ידי הגורמים הכי קיצוניים בקואליציה. גנץ אמר את זה בצורה מפורשת. ברור לכולם שהמבנה הנוכחי של הממשלה הוא הגרוע ביותר שיכול להיות למדינת ישראל".
אז נשאל כהנא על האלטרנטיבה, והסביר כי "אם אנחנו עוברים רגע לתחום הפנטזיה והחלומות, אז בעיניי מה שמדינת ישראל צריכה זו ממשלת אחדות רחבה, שנשענת על שלוש המפלגות המרכזיות והמתונות בפוליטיקה הישראלית, שיקבעו את קווי היסוד שלה".
כהנא הדגיש: "אנחנו בתחום הפנטזיה - כי גנץ אמר בסוף השבוע שעבר יותר מפעם אחת שממשלה כזו, לצערי לפחות, היא לא אפשרית, כי אי אפשר לסמוך על נתניהו ששבוי בידי הקיצוניים. אבל אם אנחנו מדברים על מה שנחוץ למדינת ישראל - ברור שבעיניי זו הממשלה שנחוצה. אגב, זו ממשלה, בעיניי לפחות, שלא תחרים אף אחד. אחרי שהיא תקבע את קווי היסוד ברוח מגילת העצמאות, מי שיכול לחיות עם קווי היסוד האלה - אני לפחות הייתי מזמין אותו פנימה".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
" להקים ממשלת אחדות של לפיד, גנץ ונתניהו"
(צילום:עוז אביטל, אלכס קולומויסקי)
אולי זה לא תרחיש כל-כך דמיוני. אם נתניהו ייפטר מהגורמים הקיצוניים בממשלה - אתם תוכלו להיכנס? "התרחיש הזה לא מציאותי. אני מעריך שהוא אפשרי אחרי בחירות נוספות, בהנהגה של גנץ".
כלומר אחרי בחירות, להקים ממשלת אחדות של לפיד, גנץ ונתניהו. "גנץ, לפיד ונתניהו. הווטו שלנו על נתניהו לא היה אישי - הוא נבע מכך שגנץ היה היחיד שנתן לו צ'אנס להקים ממשלת אחדות ונכווה. בעיניי, לפחות, הבנו את המסר. מעכשיו והלאה מה שחוקי לגיטימי".
כלומר, אין מניעה שנתניהו יכהן כראש ממשלה או בכלל. הווטו היה מיותר. "אני חושב שהייתי ברור. מה שחוקי - לגיטימי".
בהמשך כהנא דיבר גם על המהפכה המשפטית, ואמר כי לצערו הממשלה בחרה לקדם את השינויים במערכת המשפט באופן חד-צדדי. "קיבלנו יותר מדי רמזים, אפילו אמירות ברורות, שהם לא מתכוונים לעצור אחרי עילת הסבירות", אמר. "אם הם יביאו עילת סבירות שאני יכול לחיות איתה, ואני לא מדבר פה בשם המחנה הממלכתי, עדיין אלה דברים שצריכים לעשות בהסכמה רחבה. סמוטריץ' אמר שהם מתכוונים לממש הכול, וגוטליב סיפרה שנתניהו אמר לה שהם מתכוונים בהמשך לטפל בוועדה לבחירת שופטים. הם לא מתכוונים לעצור אחרי הסבירות, ולכן דבר שהוא כל כך קריטי צריך להיעשות בהסכמה רחבה".
"כל מה שהם צריכים לעשות רגע זה למנות את הנציג שלהם לוועדה לבחירת שופטים, ולהמשיך בבית הנשיא בדיוק כמו שתוכנן עד לרגע שבו נתניהו עשה את התרגיל על הראש של עם ישראל שבוע שעבר", הדגיש כהנא.