בגן יבנה ניסו הבוקר (יום חמישי) לעכל את האסון שפקד את המועצה, אחרי שרב-סרן אופק אהרון, בן 28, נהרג הלילה מירי דו-צדדי סמוך לבסיס נבי מוסא יחד עם רב-סרן איתמר אלחרר. "אין מישהו שלא אוהב את אופק", אמר בן דודו, שלומי אהרון. "החל מהילדים הקטנים ועד לאנשים שאיתו בצה"ל. הוא היה בן אדם ברמה אחרת לגמרי. הוא מאוד אהב את הצבא, מאוד אהב לשרת לטובת המדינה".
אופק אהרון נולד באילת, והמשפחה עברה לגן יבנה בילדותו. ביולי הקרוב היה אמור להתחתן, וארוסתו כבר קנתה שמלת כלה. קרוביו מספרים על בחור חיובי, אוהד גדול של בית"ר ירושלים שספדה לו הבוקר וספורטאי בפני עצמו. הוא שיחק כדורגל בנוער של עירוני אשדוד. לפני עשור הפך למדריך צלילה, והסתובב בעולם כשהוא צולל. במאי האחרון ניצח רס"ן אהרון בבוחן כשירות הקצין הלוחם במכון וינגייט, שכלל מקצי ריצה, מערכי כוח, ניווטים וירי לאחר מאמץ. הוא ניצח את יתר הקצינים בדרגתו בקטגוריית מפקדי החי"ר.
6 צפייה בגלריה
אופק אהרון
אופק אהרון
"יחידת אגוז הייתה חלק בלתי נפרד ממנו". אופק אהרון
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
אופק אהרון
אופק אהרון
"אין לנו מדינה אחרת". תולים את מודעת האבל
(צילום: שאול גולן)
"המשפחה מאוד עצובה", הוסיף בן הדוד בכאב. "אופק היה מצוין בכל דבר בחיים שלו. ערך הנתינה הוא מעל הכול אצלנו, אני הייתי סמג"ד בעבר. אנחנו מאוד אוהבים אותו, הוא חסר לנו כבר מעכישו, ומפה נמשיך קדימה ונמשיך לשרת את המדינה - כי אין לנו מדינה אחרת".
"יחידת אגוז ואופק זה משהו אחד ביחד", הוסיף אהרון. "אפשר לראות בחדר שלו, גם וגם אצל אבא שלו בבת ים, את כל המגנים וכל התמונות. זה חלק בלתי נפרד ממנו. בשיחה האחרונה איתו הוא התלבט אם להמשיך בצבא או לא. הוא רצה להמשיך ולתרום. אנחנו צריכים להמשיך ולשמור על המדינה הכי חזק שאנחנו יכולים".
6 צפייה בגלריה
אופק אהרון
אופק אהרון
"המשפחה מרוסקת". אופק אהרון במהלך שירותו הצבאי
6 צפייה בגלריה
מודעת אבל
מודעת אבל
(צילום: רועי רובינשטיין)

אהרון דרור, ראש מועצת גן יבנה, אמר כי "זה בוקר עצוב וקשה. איבדנו היום שני בנים מטובי לוחמינו מיחידת עילית, יחידת אגוז. אופק הוא בן היישוב, גדל והתחנך בבית ספר מכבים ולאחר מכן ברבין. ילד חייכן, מיוחד וערכי מאוד שהתנדב לגולני ועשה שירות משמעותי".
"לצערנו, היום התבשרנו שהילד אופק הלך לעולמו בנסיבות טראגיות", הוסיף דרור. "זה לא פשוט בכלל. אנחנו מלווים את המשפחה, היא מרוסקת אבל אנחנו כאן בשבילם. נהיה איתם וניתן להם את כל מה שאנחנו יכולים כדי לתמוך. זה אירוע מצער וטראגי שבוודאי ייחקר על-ידי הצבא. אין לנו מדינה אחרת, זו המדינה שלנו ואנחנו פה בשביל הלוחמים, בשביל החיילים שלנו, כדי שיידעו שיש להם גב ותמיכה".
6 צפייה בגלריה
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא
הרמטכ"ל בסיור בנבי מוסא, הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ')
מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים שאותו אהד אהרון פרסם הבוקר הודעה שבה ספד לשני החיילים, והוסיף: "אופק היה אוהד הקבוצה, אשר הקפיד לעקוב ולהיות חלק מהקהילה הבית"רית במגרש וברשתות החברתיות. הנהלת הקבוצה, השחקנים, האוהדים וכל בית ישראל אבלים ומשתתפים בצער המשפחות. המועדון ינציח ויכבד את זכרו".

תחקיר ראשוני: היתקלות מטווח קרוב של 10 מטרים

מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס חשף בצהריים פרטים ראשונים מתחקיר הטעות בזיהוי שהובילה למותם של רס"ן אלחרר ורס"ם אהרון. בתחקיר נקבע כי הקצינים יצאו לתפוס גנבי אמל"ח בשני כוחות ובלי תיאום, וירו זה על זה מטווח קרוב. לדברי פוקס, "מפקד אחד יצא עם נשקו ואמצעי לראיית לילה לחפש את הגנב, ובמקביל אליו ארבעה מפקדים יוצאים בלי לדעת עליו, שלושה מפקדי פלגות ולוחם, כדי למצוא את מי שגונב ומסתובב במטווחים".
6 צפייה בגלריה
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא
רס"ן אהרון ורס"ן אלחרר על רקע הבסיס
(צילום: יואב דודקביץ')

מפקד הפיקוד הוסיף: "הרביעייה זיהתה דמות חשודה בקצה המטווח והחליטה לאגוף אותו, ובחסות סוללת המטווחים התקדמה לכיוונו. בקצה הסוללה הם טיפסו עליה ומזהים אותו באמצעי לראיית לילה כ-250 מטרים ממנו וצועדים לכיוונו עד שמגיעים לטווח קרוב אליו. במקביל, הקצין שיצא לבדו צועד במרחב שבו ראה דמויות חשודות באותו יום ורצה גם הוא למצוא חשודים בגניבה מאתמול.
"הרביעייה מצמצמת אליו טווח בזמן שהוא סורק באמצעי לראיית לילה ולא מזהה דבר ואז דריכותו יורדת. ואז הקצין שומע רעש ומסתובב לאחור ונתקל ברביעיית אנשים חשודה. הוא משוכנע שיש אויב חמוש מולו וכך הם גם משוכנעים לגביו. לא היה ירי באוויר ולא נוהל מעצר חשוד (בניגוד להערכה הראשונית) אלא היתקלות מטווח קרוב של 10 מטרים עם תחושת סכנה".
לדברי אלוף פוקס, "האירוע של האש מתבצע תוך שניות ותוך כדי הצעקות הלוחמים מבינים שזה כוחותינו ומתחילים לטפל בשני הנפגעים. ככל הנראה גם הלוחמים ברביעייה יורים ולא פוגעים בו. אני מעריך שהקצין הבודד ירה ראשון ופגע בהם. הכוח הקפיץ כוח רפואה מגדוד השריון שהתאמן בסמוך אך כשהמטפלים הגיעו ניסו לטפל בשניים כמיטב יכולתם אבל שם נקבע מותם".