אבל כבד נפל על היישוב בני ראם בעקבות מותו של רב-סרן איתמר אלחרר, בן 26, שנהרג אמש (יום ד') מירי דו-צדדי סמוך לבסיס נבי מוסא יחד עם רב-סרן אופק אהרון (28). "היה לאיתמר שירות צבאי מפואר", אמר היום חברו, סרן אשר אילוז. "הוא חלם להגיע לגולני, היה אדם ערכי מאוד. הוא פיקד בהמון מקומות, היה מפקד גדול שאהוב על פקודיו. למדתי ממנו הרבה, גם כחבר וגם כמפקד".
בסרטון שהופץ נראה רס"ן אלחרר מזניק את חניכיו, ודורש מהם: "כולם רעל בעיניים. אין אף אחד מאחורה, מוזנקים בעוד שלושים שניות, כולם ראבק של החיים". צפו בסרטון:

6 צפייה בגלריה
איתמר אלחרר
איתמר אלחרר
"היה גמור מהצבא - ועדיין מתייצב בזמן לתפילה עם אבא". איתמר אלחרר
(צילום: דני לחמי)
לדברי אילוז, "זה אירוע קשה ומצער מאוד. איתמר היה אדם משכמו ומעלה, דרך ארץ הייתה מעל הכול בשבילו. הוא כיבד כל אדם באשר הוא. כולם העריצו אותו, כל מי שפגש אותו אהב אותו. לא ראיתי אותו מעולם מזלזל בבן אדם, זו אבידה גדולה".
בן דודו של איתמר, שאולי אלחרר, סיפר כי "הוא היה דואג לכל חייל וחייל מבחינת הת"ש והדחיפה למצוינות. כשהייתי שואל חיילים מגולני אם הם מכירים אותו, הייתי מסתובב עם חזה נפוח ממה שהם היו עונים. הוא בן אדם מיוחד. שמעתי שכולם רצו אותו אצלם. הוא היה תותח, באמת, בן אדם משכמו ומעלה. גדלנו ביחד פה במושב, הוא מסוג האנשים שאתה פתאום לא מוצא זמן לדבר איתם שבועיים-שלושה ואז אתה נפגש איתם ומשלימים פערים של נצח".
6 צפייה בגלריה
אשר אילוז
אשר אילוז
"לא ראיתי אותו מזלזל בבן אדם". אילוז
(צילום: גדי קבלו)
6 צפייה בגלריה
מודעת אבל
מודעת אבל
"אדם משכמו ומעלה". מודעת אבל לאלחרר
(צילום: בראל אפרים)
6 צפייה בגלריה
איתמר אלחרר
איתמר אלחרר
איתמר אלחרר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

"הוא התחתן לפני שנה וחצי בקורונה, ובגלל המגבלות היה מותר להזמין 60-50 חבר'ה, משהו כזה. זה היה ממש בשיא של הקורונה", הסביר בן הדוד. "זו הייתה החתונה הכי טובה שהייתי בה בחיים שלי, למרות שזה היה מצומצם. הגיעו רק הגרעין הקרוב וכולם שמחו בשבילו, ואני שמחתי כל-כך. רק בגלל שזה איתמר אלחרר וכמה שהוא מיוחד ופספוס גדול לכולם. למשפחה, לצבא ולחברים, אנחנו מאוד כואבים וכבר מתגעגעים".
"כולם שבורים", הוסיף. "כולם. כל מי שנכנס לפה למושב יודע שאיתמר הוא בן אדם חזק, שמעריכים אותו, בן אדם מדהים. בפעם האחרונה שהתראינו הוא היה איתי פה בשבת. לא הספקתי לדבר איתו השבוע, לא הצלחתי להיפרד ממנו. לא ידעתי שזה מה שהולך להיות".
איך הייתה השבת האחרונה שלכם? "שבת רגילה, כאילו הכול רגוע, הכול רגיל. איתמר הוא אותו איתמר. למרות שהיה גמור מהצבא, הוא תמיד היה מתייצב בזמן לתפילה ליד אבא שלו".
הוא חשש מהשירות הצבאי? דיבר פעם על פחדים? "לאיתמר אין פחדים. הייתה לו 100% הרגשה של שליחות, הוא לא פחד מכלום כי הוא ידע שהוא עושה משהו טוב ו'שלוחי מצווה אינם ניזוקים'. הוא עשה את התפקיד שלו לא ב-100% אלא ב-200%".
6 צפייה בגלריה
מודעת אבל
מודעת אבל
"מטובי הנוער שלנו במושב". תולים את מודעת האבל
(צילום: בראל אפרים)
ראש המועצה האזורית נחל שורק, שי רייכנר, אמר אחרי שיצא מבית המשפחה אמר כי "בשעות המוקדמות של הלילה הם התבשרו שאיתמר כבר לא יחזור. זו משפחה שכרעם ביום בהיר נפל וחרב עליה עולמה. הגעתי לפה חצי שעה אחרי זה, וליווינו מאז את המשפחה יחד עם קצין הנפגעים של הצבא".
"היישוב כאן מאוד קהילתי", הוסיף רייכנר. "הקהילה והמועצה עוטפות את המשפחה ולצערנו הרב אנחנו כולנו נחבק אותה בזמן הקרוב, לראות איך אנחנו מסייעים לה לעמוד על הרגליים".
"זו משפחה מאוד טובה", אמר רייכנר. "כולם פה מכירים אותה. איתמר עצמו הוא מטובי הנוער שלנו, היה כאן חניך בתנועת הנוער. הוא באמת אבידה גדולה, מטובי בנינו. היה בחור מאוד ערכי ומאוד מוכשר". רייכנר סיפר שאלחרר היה אמור לצאת ללימודים בחודש אוגוסט, ושאשתו אור חיכתה לכך כדי שיוכלו לבלות זמן יחד.

תחקיר ראשוני: היתקלות מטווח קרוב של 10 מטרים

מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס חשף בצהריים פרטים ראשונים מתחקיר הטעות בזיהוי שהובילה למותם של רס"ן אלחרר ורס"ם אהרון. בתחקיר נקבע כי הקצינים יצאו לתפוס גנבי אמל"ח בשני כוחות ובלי תיאום, וירו זה על זה מטווח קרוב. לדברי פוקס, "מפקד אחד יצא עם נשקו ואמצעי לראיית לילה לחפש את הגנב, ובמקביל אליו ארבעה מפקדים יוצאים בלי לדעת עליו, שלושה מפקדי פלגות ולוחם, כדי למצוא את מי שגונב ומסתובב במטווחים".
6 צפייה בגלריה
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא
אלחרר ואהרון על רקע הבסיס
(צילום: יואב דודקביץ')
מפקד הפיקוד הוסיף: "הרביעייה זיהתה דמות חשודה בקצה המטווח והחליטה לאגוף אותו, ובחסות סוללת המטווחים התקדמה לכיוונו. בקצה הסוללה הם טיפסו עליה ומזהים אותו באמצעי לראיית לילה כ-250 מטרים ממנו וצועדים לכיוונו עד שמגיעים לטווח קרוב אליו. במקביל, הקצין שיצא לבדו צועד במרחב שבו ראה דמויות חשודות באותו יום ורצה גם הוא למצוא חשודים בגניבה מאתמול.
"הרביעייה מצמצמת אליו טווח בזמן שהוא סורק באמצעי לראיית לילה ולא מזהה דבר ואז דריכותו יורדת. ואז הקצין שומע רעש ומסתובב לאחור ונתקל ברביעיית אנשים חשודה. הוא משוכנע שיש אויב חמוש מולו וכך הם גם משוכנעים לגביו. לא היה ירי באוויר ולא נוהל מעצר חשוד (בניגוד להערכה הראשונית) אלא היתקלות מטווח קרוב של 10 מטרים עם תחושת סכנה".
לדברי אלוף פוקס, "האירוע של האש מתבצע תוך שניות ותוך כדי הצעקות הלוחמים מבינים שזה כוחותינו ומתחילים לטפל בשני הנפגעים. ככל הנראה גם הלוחמים ברביעייה יורים ולא פוגעים בו. אני מעריך שהקצין הבודד ירה ראשון ופגע בהם. הכוח הקפיץ כוח רפואה מגדוד השריון שהתאמן בסמוך אך כשהמטפלים הגיעו ניסו לטפל בשניים כמיטב יכולתם אבל שם נקבע מותם".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום