תקרית נוספת בשיא המתיחות הביטחונית: שני חסידי ברסלב נורו הלילה (שני) בשכם ונפצעו באורח קל עד בינוני, לאחר שנכנסו לאזור קבר יוסף בעיר ללא תיאום עם צה"ל. השניים נורו על ידי חמושים פלסטינים בכביש הראשי שמוביל לקבר, סמוך למחנה הפליטים בלאטה, מרכב שעקף אותם מהנתיב הנגדי. בצה"ל מתחקרים את נסיבות התקרית.
3 צפייה בגלריה
אחד החסידים מטופל בשטח, סימני ירי על המכונית הישראלית
אחד החסידים מטופל בשטח, סימני ירי על המכונית הישראלית
אחד החסידים מטופל בשטח, סימני ירי על המכונית הישראלית
השניים נכנסו למקום בשיירת כלי רכב יחד עם קבוצת חסידים שפרצו מחסום צה"לי לא מאויש באחת הכניסות לעיר. לאחר הירי הקבוצה הגיעה למחסום צה"לי בכניסה אחרת לעיר, שם החיילים העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במנוסתם הם דרסו עובר אורח פלסטיני שלא קשור לירי. הוא נפצע באורח קל ופונה לבית חולים.
בלילה שעבר, כ-100 פלסטינים התפרעו בקבר יוסף. הם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם והסבו נזקים רבים נוספים למתחם. עשרות מתנחלים תושבי יישובי גב ההר הפגינו אמש במחאה על הפגיעה בקבר יוסף. בחלק מהזמן נחסמה הכניסה הראשית לשכם. בנוסף, אתמול נפוצו קריאות של חסידי ברלנד בקבוצות ווטאספ להיכנס הלילה לשכם כדי לתקן את קבר יוסף.

3 צפייה בגלריה
קבר יוסף לאחר האירוע
קבר יוסף לאחר האירוע
הנזק שנגרם לקבר יוסף
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר הבוקר כי "כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית. באותה מידה אני שב וקורא בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון".
מושל שכם איברהים רמדאן הכריז אמש, שעות לפני כניסת החסידים לעיר, כי הרשות הפלסטינית תשפץ את קבר יוסף בעקבות הריסתו על ידי מתפרעים. "קבר יוסף הוא מקום קדוש ליהודים, האחריות שלנו כרשות פלסטינית היא לשפצו במהירות האפשרית אחרי שצעירים פלסטינים שברו חלק ממנו", אמר רמדאן. "לא נאשר לאף גורם חיצוני להתערב בשיפוץ שלו. שכם היא חממה לשלושת הדתות תחת דגל הסובלנות והשלום".
שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".
קבר יוסף הוצת גם לפני שבע שנים, כאשר פלסטינים יידו בקבוקי תבערה למתחם הקבר. הפורעים נהדפו אז על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. המועצה האזורית שומרון תיקנה את הנזק שנגרים באותה הצתה ושיפצה את המתחם.