829 ישראלים אובחנו אתמול (יום א') כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו כ-50 אלף בדיקות, ללא בדיקות סקר, ושיעור החיוביים עומד על 1.7%. במקביל, מאז חצות אובחנו עוד 351 ישראלים כחיוביים לנגיף.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 125 חולי קורונה, 66 מהם במצב קשה - לעומת 61 אמש. מדובר בעלייה קלה לעומת הנתון אתמול. 12 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה.
1 צפייה בגלריה
הנבדקים במתחם הבדיקות החדש
הנבדקים במתחם הבדיקות החדש
בדיקת קורונה בנתב"ג
(צילום: טל שחר )
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,450 חולי קורונה, שלושה מהם אתמול. מתחילת החודש נפטרו בישראל 18 חולי קורונה, פי 2 ממספר הנפטרים בחודש יוני.
בימים הקרובים צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולדון בהגבלות נוספות. האפשרות לסגור את נתב"ג עלתה בדיונים, אבל לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה לא סביר שהחלטה כזו תתקבל בימים הקרובים, בין היתר מאחר שהיא עלולה ליצור פאניקה בקרב עשרות אלפי ישראלים שנמצאים כרגע בחו"ל.
לפי שעה, מסתמן שמשרד הבריאות ימליץ בדיון הקבינט להחזיר את התו הירוק באירועים שנערכים בחללים סגורים עם יותר מ-100 איש רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית. משרד הבריאות שוקל להרחיב את המתווה גם לחללים פתוחים, ובמקביל גם להגדיל את רשימת המדינות שאסורות לטיסה וכאלה שהחזרה מהן מחייבת בידוד של שבעה ימים. לנוכח התחלואה העולה ביוון מסתמן שיוון, המועדפת במיוחד על ישראלים בחודשי הקיץ, תוגדר כמדינה מחייבת בידוד של שבוע.
שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר הבוקר בדיון עם שרים נוספים כי אין כל כוונה לסגור את נמל התעופה בן גוריון. בדיון, שבו השתתפו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציגי המל"ל, אמר הורוביץ כי "אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג. הגישה הייתה ונשארה לנקוט צעדים לבלימת התחלואה במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים".
לדברי הורוביץ, "סביר להניח שמדינות נוספות ייכנסו בקרוב לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס מזה. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח הדוק, אבל לא נסגור את נמל התעופה".