בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית וממפתחי מערכת "חץ", התייחס הבוקר (שני) לאיומי הטילים על ישראל מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. "למדינת ישראל יש מערכת הגנה רב-שכבתית-ורב גזרתית. אנחנו רואים איומים גם בצפון, גם בדרום וגם מדרום-מזרח - מהחות'ים, ששיגרו טיל ארוך טווח - זה אירוע שלא היינו בו מאז מלחמת המפרץ". בריאיון באולפן ynet, הדגיש לוי: "אז לא היינו מוכנים - היום כן".
לוי, ציין שמערכת "חץ 2" יירטה טיל ארוך טווח בשבוע שעבר וביום חמישי מערכת "חץ 3" יירטה במרחב ים סוף טיל קרקע-קרקע שנורה לישראל. "כשטיל ארוך טווח פוגע הוא גורם להרס גדול. לרקטה יש ראש של עשרות קילוגרמים, ופה זה הרבה מעבר לכך, פוטנציאל הנזק הוא אדיר. 'חץ 2' פותח בתחילת שנות ה-90, מיירט שהוכיח שאפשר לפגוע כדור בכדור. אחרי שנים הגיע 'חץ 3' שיודע ליירט שכבה אחת מעל האטמוספירה. כשמגיע איום, שואפים ליירט אותו כמה שיותר רחוק וגבוה - וזה מה שעושה חץ 3", הסביר הלוי.

מנכ"ל התעשייה האווירית הדגיש: "מערכת הביטחון בנתה מערך שלם להגנה שכולל מספר שכבות עם מספר סוגי מיירטים. אנחנו נערכים לתרחישי איום כאלו ואחרים, אבל בימים האחרונים אנחנו רואים שאפשר להתמודד איתם". לוי סיפר כי מ-7 באוקטובר התעשייה האווירית עובדת שבעה ימים בשבוע, שלוש משמרות ביום. "צריך לתת מענה לצה"ל וגם ללקוחותינו בחו"ל. אנחנו עובדים כדי לתמוך בכולם. תשומת הלב הולכת לצה"ל, לתגבור במערכות שאנחנו מספקים לו ובמציאת פתרונות לצו השעה".
על איום הכטב"מים המשוגרים לישראל, אמר לוי כי ההתמודדות עמו לא מסבכת את ההגנה האווירית. "לישראל יש מספיק אמצעי גילוי, התעשייה האווירית מספקת המון אמצעים שמספקים יכולות שמאפשרות לגלות את האיום בזמן. ברגע שמגלים אותו - יש מספיק ארסנל כלים לטפל בזה".
1 צפייה בגלריה
 מערכת חץ 3
 מערכת חץ 3
מערכת "חץ 3". ארכיון
(צילום: אלעד מלכה, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
בצל המלחמה, נציגי רפאל והתעשייה האווירית - שתיים מהתעשיות הביטחוניות של ישראל שאמורות להשתתף בסלון האווירי בדובאי - נעדרו מיום הפתיחה - ולא התייצבו בדוכניהן. דוכן התעשייה האווירית הוקף בסרט אדום, והוצב סמוך ליצרנית הנשק האמירתית EDGE. ב-2021, חתמו השתיים בסלון האווירי האחרון בדובאי על תוכניות פיתוח משותפות.
בדוכן אלביט בתערוכה התייצבו נציגים, אך הם סירבו להשיב לשאלות באשר להשתתפותם. ההיעדרות מגיעה על רקע הקריאה בסוף השבוע האחרון בפסגה הערבית-איסלאמית בסעודיה לעצור את מכירת הנשק לישראל בעקבות המלחמה.
חברות ישראליות משתתפות בגלוי בתערוכות ובכנסים של איחוד האמירויות מאז 2020 והחתימה על הסכמי אברהם. גורמים הבקיאים במדיניות איחוד האמירויות אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בכוונתה לשמור על הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל למרות המלחמה והביקורת הבינלאומית עליה.