דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) על יירוט טיל ששוגר לעבר אילת. בעקבות השיגור הופעלה אזעקה בעיר ובקיבוץ אילות בשעה 19:30, וטיל "חץ 3" יירט טיל קרקע-קרקע שנורה לישראל. "טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל זוהה ויורט בהצלחה במרחב ים סוף, על-ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק 'חץ'", מסר דובר צה"ל, שהוסיף שהיירוט היה רחוק מאילת.

3 צפייה בגלריה
 מערכת חץ 3
 מערכת חץ 3
מערכת "חץ 3", ארכיון
(צילום: אלעד מלכה, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
מדובר ביירוט היסטורי וראשון של מערכת "חץ 3" - מערכת ההגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. רק לפני חודש וחצי נחתמה מול גרמניה עסקת מכירת הנשק הישראלי הגדולה בכל הזמנים להעברת "חץ 3", ששווייה כ-14 מיליארד שקלים.
בהודעה משותפת של צה"ל ומשרד הביטחון נמסר: "זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר. מערכת 'חץ 3' הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. 'חץ 3' הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה".
הדובר הרשמי של צבא החות'ים בתימן לקח בהמשך אחריות על הירי ואמר: "כוחותינו ירו מספר טילים בליסטיים לעבר יעדים שונים ורגישים בדרום ישראל, בהם מטרות צבאיות באילת".

3 צפייה בגלריה
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
פיצוץ הכטב"ם בחצר בית הספר באילת
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
בהמשך הערב דווח על יירוט של מטרה ליד אילת, לפני שחדרה לישראל. כנראה מדובר בכטב"מ. צה"ל מסר כי היירוט היה באמצעות מערכת "יהלום" (פטריוט). זה היה היירוט הראשון של הפטריוט במלחמה.
בשעות הצהריים התפוצץ כטב"ם בחצר בית ספר באילת, ולא היו נפגעים. דובר צה"ל הגרי אמר כי צה"ל חוקר מדוע לא הופעלה אזעקה. "אנחנו נלמד את הדברים האלה ונעדכן את הציבור", אמר.
מאז תחילת הלחימה נמצאים באילת עשרות אלפים שפונו מאזורי העימות. בעיר עצמה נשמעו בשבועות האחרונים מספר אזעקות בודדות בעיקר על רקע ניסיונות של החות'ים בתימן, הנאמנים לאיראן, לשגר טילים לעבר העיר הדרומית. עד כה הטילים יורטו והעיר עצמה לא נפגעה מירי טילים.
כששר הביטחון יואב גלנט נשאל הערב מי האחראי לירי על אילת, והאם ישראל תתקוף בתימן בתגובה לשיגורים לעיר הדרומית בשבועות האחרונים, הוא השיב: " אנחנו לומדים את כל הפרטים, ברוב המקרים אנחנו מצליחים ואם לא אנחנו מתחקרים על מנת להשתפר. כל הדרכים מובילות למקום אחד- לטהרן".
בעקבות פיצוץ הכטב"ם בבית הספר באילת קיים הערב ראש העיר, אלי לנקרי, הערכת מצב עם גורמי הביטחון. בסיום הערכת המצב החליט לנקרי שלא לקיים מחר לימודים באילת בכל מוסדות החינוך, כולל גני ילדים והחינוך המיוחד.

דובר צה"ל על סרטון החטופים: "טרור פסיכולוגי"

בהצהרתו הערב התייחס דובר צה"ל גם לסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי, שבו נראים החטופים הישראלים חנה קציר בת ה-76 ויגיל יעקב בן ה-12, שניהם מקיבוץ ניר עוז. "הערב הופץ תיעוד שמראה אות חיים של חנה ויגיל היקרים מעזה. לצד זה שזה אות חיים, אני מתעלם מההתייחסות לשחרור שלהם, זה בעיניי טרור פסיכולוגי. אנחנו מחבקים אותם ואת המשפחות שלהם, ואומרים להם ולכל משפחות החטופים, והם שומעים אותי, לא החמצנו ולא נחמיץ אף הזדמנות להשבת חטופים", אמר הגרי. "צה"ל פועל יחד עם יתר הארגונים הביטחוניים במאמץ מסביב לשעון. כל מאמץ נעשה כדי להשיב את החטופים".
3 צפייה בגלריה
חנה קציר יגיל יעקב
חנה קציר יגיל יעקב
חנה קציר ויגיל יעקב
לדברי הגרי, "עד כה עודכנו 239 משפחות חטופים. אנחנו עושים הכול כדי לעדכן בכל פרט מידע שברשותנו. נמסרה גם הודעה למשפחותיהם של 354 חללי צה"ל שנפלו בהגנה על הקרבות, שאליהם מצטרפים שוטרי משטרת ישראל, מד"א ואנשי הכבאות וההצלה. נמשיך ללוות אותם ואת המשפחות".
פורסם לראשונה: 20:12, 09.11.23