לראשנה מתחילת המלחמה, חמאס ירו לעבר יישובי הערבה. האזעקה נשמעה בשעה 17:05 היום (שבת) אחר הצהריים באזור יטבתה, גרופית, שחרות, נאות סמדר ויישובים נוספים באזור. דובר צה"ל מסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט על ידי מערכת "חץ 2" של מערך ההגנה האווירית. במד"א ציינו כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

1 צפייה בגלריה
חצאים מפת צבע אדום והיירוט
חצאים מפת צבע אדום והיירוט
היירוט בשמי הערבה ומפת האזעקות
(צילום: יונתן אבן עזרא)
בהמשך, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו אחריות על הירי וטענו: "הפצצנו את אילת", בטיל שיכול להגיע עד 250 קילומטרים בתגובה לפעילות צה"ל ברצועת עזה. לפני כשבוע וחצי רקטה נפלה בשטח פתוח באזור אילת, לאחר שחמאס הצהיר כי שיגר רקטה לעבר העיר.
מדובר בפעם השנייה שבה מופעלת מערכת חץ במלחמה. ביום שלישי האחרון יירטה המערכת טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים, הפועלים בשליחות איראן, לישראל מאזור ים סוף. חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, צייץ מיד אחרי היירוט בהתייחס לדיווח של אל-ג'זירה על האירוע באילת שציין חשד למעורבות החות'ים. "אהבתי את המילה 'חשד'", כתב, והוסיף סמיילי צוחק - כרמז שהחות'ים הם האחראים.

בהמשך, דובר הצבא החות'י יחיא סריע אמר כי השיגורים "נעשו מתוך תחושת אחריות דתית, מוסרית, הומניטרית ולאומית ובתגובה לדרישות של העם שלנו ושל העמים החופשיים. כדי לצאת למען עמנו בעזה, לא הייתה ברירה לכוחות התימנים אלא למלא את חובתם".
בשבוע שעבר יירט חיל האוויר שני כטב"מים בשמי הים האדום. אחד הכטב"מים, שיורטו בשעות הבוקר המוקדמות, התרסק בעיירת הנופש המצרית טאבה שבחצי האי סיני – סמוך לאילת – ושישה בני אדם נפצעו שם. נפילה שנייה אירעה בנואיבה, 70 ק"מ דרומה משם. לפני שבועיים שוגרו על ידי המורדים החות'ים בתימן טילי שיוט וכטב"מים שיורטו על ידי ספינת מלחמה אמריקנית, ויועדו לישראל.
מערכת החץ מפותחת במשותף על ידי מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA) והתעשייה האווירית, בשיתוף תעשיות ביטחוניות בישראל ובארה"ב.