4 צפייה בגלריה
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
רה"מ נתניהו ליד קבר אחיו יוני, באזכרה של אחיו בחודש שעבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד הצעיר בן ה-26 מכפר סבא שהניח לפני כשבועיים מכתב איומים, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, על קבר אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוני נתניהו שנפל במבצע אנטבה, בבית העלמין בהר הרצל בירושלים. הוא מואשם בסחיטה באיומים כלפי ראש הממשלה.
מכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בכפר סבא על יד עו"ד אור ארבר, עולה כי הנאשם החליט להניח את המכתב לאחר שצפה בטלוויזיה בקטע מסיום טקס אזכרה ממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן" שנערך בחודש שעבר בהר הרצל. בסיום הטקס פנתה איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין שנפל במהלך מבצע צוק איתן ב-2014, לראש הממשלה נתניהו - והביעה בפניו את מחאתה על כך שגופתו של אחיה עדיין מוחזקת בידי חמאס. נתניהו לא השיב לדבריה של האחות השכולה.

4 צפייה בגלריה
מכתב האיום המלא כלפי בנימין נתניהו על קברו של יוני נתניהו ז"ל אחיו
מכתב האיום המלא כלפי בנימין נתניהו על קברו של יוני נתניהו ז"ל אחיו
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו
4 צפייה בגלריה
הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל
באותו יום, על פי האישום, הנאשם צפה כאמור בתוכנית טלוויזיה שבה שודר קטע זה - והחליט להפנות איומים כלפי ראש הממשלה במטרה להניע אותו לכבוש את רצועת עזה ולהחזיר את גופתו של גולדין ושבויים נוספים, בין היתר בגלל שגולדין שימש כמדריך שלו בתנועת נוער.
בהמשך איתר הנאשם באינטרנט את מיקום קברו של יוני נתניהו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, וכתב את המכתב הבא: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? אה שכחתי, בטח אתה עומד במקום ואין יותר מדי לאן להתקדם. נתבקשתי להודיע לאחיך, פיפי נתניהו, שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה, עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור - זה איום ממדרגה ראשונה, red alert level".
4 צפייה בגלריה
יוני נתניהו
יוני נתניהו
יוני נתניהו ז"ל
(צילום: לע"מ)
עוד הוא כתב: "אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים, אני מאחל לך דברים יותר גרועים. לא אגע בך, כי לא מגיע לך שייגעו בך. המשימות שלך הם: א. לכבוש את עזה. ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי, הדר גולדין ואת יתר השבויים. ג. ביבי, השעון מתקתק אחורה. נשארו לך קצת יותר משלושה חודשים וחצי. Fuck you, you lazy whore".
לאחר מכן נסע הנאשם לחלקת הקבר של יוני נתניהו בהר הרצל, ועם הגעתו למקום, בשעה 02:56 בערך, הוא הדביק את מכתבו בתחתית מצבת-השיש - במטרה שדבר המכתב יגיע לראש הממשלה. עובדי האתר מצאו את המכתב, והנאשם נעצר לאחר כמה ימים בדרום הארץ על ידי המשטרה ושב"כ. בחקירתו הוא הודה כי הניח את המכתב.
בבקשת הפרקליטות למעצר עד תום ההליכים נגד הנאשם עמדה הפרקליטות על החומרה הנשקפת ממעשיו, וציינה כי "הם בוצעו לאחר תכנון מוקדם, מוקפד ומחושב, באופן שיש בו כדי לפגוע בציבור וביסודות המשטר הדמוקרטי".