ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שספג ביקורת מראשי המחאה על כך שלא השתתף בהפגנה נגד תוכנית נתניהו-לוין לשינויים במערכת המשפט בכיכר הבימה, הודיע הערב (יום רביעי) שיגיע להפגנה במוצאי שבת בתל אביב. "מוצאי שבת הפגנה - עוצרים את הטירוף ונלחמים על המדינה בחיפה, בירושלים, ובתל אביב. בואו להגן על המדינה האהובה שלנו מפני הרס הדמוקרטיה", אמר לפיד בסרטון שפרסם, והוסיף: "כן, גם אני אבוא".
על רקע הפסילה של אריה דרעי מכהונה כשר על ידי בג"ץ, והמתקפה על בית המשפט שבאה בעקבות כך, קראו מארגני ההפגנה בשבת הקרובה לראשי האופוזיציה "להודיע שיגיעו להפגנה ויובילו את הצעדה הגדולה". לאחר ההפגנה, שתתקיים ברחוב קפלן בתל אביב והוגדרה על ידי מארגניה כ"הפגנת ענק נגד ההפיכה המשטרית", צפויה להתקיים צעדת מחאה.
2 צפייה בגלריה
תדרוך עיתונאים בראשות שר הבריאות אריה דרעי על הרחבת סל הבריאות
תדרוך עיתונאים בראשות שר הבריאות אריה דרעי על הרחבת סל הבריאות
דרעי. מארגני ההפגנה טוענים כי מאז הפסיקה בעניינו, נרשמה עלייה דרמטית בהרשמה
(צילום: מוטי קמחי)
המארגנים טוענים כי בשעות האחרונות, מאז הפסיקה בעניין דרעי, נרשמה עלייה דרמטית בהרשמה להפגנה, והם צופים עלייה בכמות המשתתפים משבת שעברה, אז הגיעו לפחות 80 אלף איש להפגנה הגדולה ביותר עד כה נגד הממשלה החדשה של בנימין נתניהו. בחיפה מחו כ-2,000 איש נגד המהפכה המשפטית המתוכננת ובמקביל כ-3,000 איש הפגינו מול בית הנשיא בירושלים לפני שיצאו בצעדה לכיוון כיכר פריז. גם במודיעין התאספו מפגינים מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין.
יממה לאחר ההפגנה האחרונה, לפיד השיב באולפן ynet לטענות נגדו על כך שלא הגיע, ואמר כי לא הגיע להפגנה בגלל שמארגניה נלחצו מכך שהגעתו תהפוך אותה לפוליטית. בנוסף, הוא קרא לקיים משאל עם על הרפורמה המשפטית שמתכננת לבצע הממשלה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
השבוע - ברחוב קפלן, ועם לפיד. ההפגנה בכיכר הבימה ביום שבת
(צילום: בן כהן מגפון ניוז)
ממארגני ההפגנה נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לראש האופוזיציה על הגעתו להפגנת הענק וקוראים לכל ראשי המפלגות להגיע במוצש ולעמוד בראש צעדת המחאה. אנחנו נמצאים בימים הקשים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית - עבריינים מאיימים בגלוי להפוך את ישראל לדיקטטורה, נבחרי ציבור מדברים על הרג בג"ץ. מחאה נחושה היא אבן יסוד בדרך להצלת ישראל מהפיכתה לדיקטטורה. קוראים לציבור הרחב להתייצב - זהו הזמן שלנו להציל את הדמוקרטיה. חייבים להתייצב בשבת בערב בתל אביב ולעצור את ההפיכה המשטרית".