השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מצהיר שוב ושוב מאז נכנס לתפקידו כי כמי שאחראי על המשטרה הוא חייב את הסמכויות כדי לממש את אחריותו על אכיפת החוק. אבל לא ברור עד כמה הוא דורש מנהגיו ומעצמו לציית לחוק - ואתמול (שישי) נפצע קל בתאונת דרכים שנבעה מהעובדה שרכב השרד המשוריין שלו, סקודה סופרב ששוקלת 3.5 טונות, נכנסה לצומת ברמזור אדום - ורכב שנכנס לצומת בירוק התנגש ברכב.

העובדה שהרכב המשוריין של בן גביר היה כבד כל כך מגבירה את הסיכוי להתהפכותו בהתנגשויות שכאלו, והרכב אכן התהפך. בן גביר, בתו, אחד ממאבטחיו וגם נהג הרכב השני נפצעו באורח קל - אבל תיעוד התאונה הראה שההתנגשות הייתה עוצמתית, ונראה שרק במזל היא לא הסתיימה עם פציעות חמורות יותר. ל-ynet נודע כי לפחות שלושה מנוסעי הרכב, כולל השר והבת שלו, לא היו חגורים.
עורך דינו של הנהג ברכב השני שנפצע קל הדגיש כי מרשו נכנס לצומת כשהרמזור היה ירוק, גורם במשטרה אמר שלפי הממצאים הראשוניים נראה שהרכב של בן גביר אכן עבר באדום - ובהמשך אישרו זאת בלשכת השר. בלשכה טענו שהרכב עבר באדום "בגלל שהיה בנסיעה מבצעית, הוא שר מאוים בעיר מעורבת". בתיעוד התאונה שצולם מרכב פרטי, נראה רכב השר נכנס לצומת - ומתהפך כשרכב אחר מתנגש בו.
5 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
הרכב של בן גביר שהתהפך, בזירה ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
5 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
(צילום: שמוליק דודפור)
5 צפייה בגלריה
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
ההתנגשות ברמלה. מתוך תיעוד התאונה
5 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הנהג שנפצע ברכב שבו בן גביר התנגש
התאונה אתמול, סמוך לזירת הפיגוע ברמלה שבה ביקר בן גביר, הגיעה אחרי שכבר ספג בעבר ביקורת קשה על התנהלותו בכבישים, ובין היתר הוא אף תיעד את עצמו בסרטון ללא חגורה באמצע נסיעה. רק באוגוסט אשתקד היה בן גביר מעורב בתאונה אחרת, לאחר שלפי החשד אחד הנהגים חצה את צומת הגבעה הצרפתית בצפון ירושלים ברמזור אדום. בתאונה ההיא הרכב התנגש חזיתית במכונית משפחתית פרטית. לא היו נפגעים בגוף אך נגרם נזק לרכבים המעורבים.
בתחילת החודש, בתיעוד שהגיע לידי ynet, נראה רכב השרד של בן גביר נכנס לצומת ממילא בירושלים - כשרכב הליווי הנוסף נעצר ברמזור אדום. בתיעוד אחר מלפני מספר ימים תועדה שיירת בן גביר נוסעת במהירות על תוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו בעיר - ציר המיועד לנסיעה במצבי חירום עבור כוחות הביטחון.
עובד בבית מלון בירושלים, שבו נוהג ללון בן גביר, העיד בשיחה עם ynet כי פעמים רבות הנהגים של השר כלל לא ממתינים שמחסום הכניסה לחנייה יורם - ונכנסים בו בעוצמה. "רק במשמרת שלי הנהגים שלו שברו שלוש פעמים את מחסום הכניסה, הם לא המתינו עד שהוא יעלה. כבר הגענו למצב שאנחנו מחזירים את המחסום באמצעות אזיקונים כי זה היה מגיע לסכומי כסף גדולים. ניסינו לדבר עם הנהג - לא היה עם מי לדבר".

בתחילת 2023, כאמור, פרסם השר בן גביר סרטון ברשתות החברתיות, שבו הוא נראה נוסע ברכב כשהוא לא חגור בחגורת בטיחות. התיעוד עורר ביקורת ציבורית ונשאלה השאלה מדוע המשטרה לא מטילה קנס על השר בגין העבירה. עד היום, למרות שזמן קצר אחרי האירוע אמרו במשטרה ש"הנושא ייבחן", בן גביר לא נקנס.
מאז הוציא רישיון נהיגה, נתפס בן גביר 19 פעמים על ידי שוטרי אגף התנועה כשהוא נוסע ללא חגורת בטיחות, פעמיים עובר ברמזור אדום, 11 עושה שימוש בפלאפון בזמן נהיגה - ובסך הכול עבר 78 עבירות תנועה ב-23 שנים.
5 צפייה בגלריה
בן גביר בתיעוד ללא חגורה בינואר 2023
בן גביר בתיעוד ללא חגורה בינואר 2023
בן גביר בתיעוד ללא חגורה, מינואר 2023
עו"ד יניב יעקב, מנכ״ל עמותת אור ירוק, אמר בעקבות התאונה: "במזל גדול התאונה הסתיימה בפציעות בלבד. אני מאחל לשר ולשאר הנפגעים בתאונה החלמה מהירה. תאונות דרכים הן מכת מדינה וכולנו משלמים את המחיר הכבד. תאונות הדרכים לא מבדילות בין דת, גזע או תפקיד. תאונות הדרכים הן לא גורל משמיים אלא מאבק שבו ניתן להצליח ולנצח. התוכנית הלאומית אשר מונחת על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ממתינה לאישור ולתקצוב. כך נוכל למנוע את התאונה הבאה ולמנוע צער וסבל ממאות משפחות בכל שנה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.
פורסם לראשונה: 22:08, 26.04.24