שוטרים זיהו את החשוד שנהג ברכב שפגע בשוטר המתנדב עמיחי כרמלי מיד אחרי הדריסה - כך אמרה היום (חמישי) נציגת המשטרה בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון שבו הוארך בשמונה ימים נוספים מעצרו של ראני אל-כמלאת, החשוד שנהג ברכב. ארבעת החשודים האחרים שוחררו בהסכמת הצדדים למעצר בית.
אל-כמלאת, שהמשטרה מייחסת לו עבירה של רצח, ממשיך להכחיש כי נהג ברכב. זאת למרות ששניים מהנוסעים שהיו ברכב בזמן המנוסה הטיחו בו בעימות שהוא זה שנהג וכי צעקו לו לעצור בזמן המנוסה. הוא טוען בחקירתו כי היה שתוי ונרדם ברכב.
2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ליד בית דגן
זירת הדריסה ליד בית דגן
עמיחי כרמלי וזירת הדריסה שבה נהרג
(צילום: מאיר תורג'ומן)

עורך הדין יוסי זילברברג המייצג את החשוד טען בדיון: "לאחר שהשוטרים טענו שראו את החשוד כמי שנהג ברכב מיד לאחר הדריסה, החוקרים לחצו על שני יושבי הרכב הנוספים כדי שיספרו שהוא זה שנהג. הם הבטיחו להם 'תדברו ותגידו שאל-כמלאת הוא הנהג ותשתחררו הביתה' וכך קרה הבוקר שהם שוחררו לביתם".
נציגת המשטרה רס"ר בר פלד אמרה כי אל-כמלאת נהג כשבדמו היו 104 מיליגרם של אלכוהול - יותר מפי שניים מהמותר. במשטרה ממשיכים לגבש נגדו ראיות כדי להעמידו לדין בעבירה של רצח. לפי החוקרים יש בידיהם סרטונים ממצלמות שתיעדו אותו נוהג ברכב הנמלט, בנוסף לעדויות חיצוניות נוספות שמחזקות את החשד שהוא הנהג.
השופט גיל גבאי החליטה להאריך את המעצר אחרי שעיינה במסמכים הסודיים שהגישה לה המשטרה. השופט גבאי כתב בהחלטתו: "עיינתי בחומרי חקירה המבססים חשד כי החשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. חומר החקירה שנאסף בתיק קושר את החשוד לרכב שפגע במתנדב. קודם לפגיעה החשוד נמלט משוטרים בנהיגה פרועה, פגע ברכב אחר חצה רמזורים אדומים המקימים חשד לסיכון חיי אדם בנציב תחבורה. החשוד ביצע את המעשים תחת השפעת אלכוהול ומעשיו מקימים עילת מעצר של מסוכנות וקיים חשד לשיבוש הליכים והימלטות מהדין".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
(צילום: רועי רובינשטיין)
כרמלי (46), מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה, נהרג שבשבת לפנות בוקר כשרכב שנמלט מהמשטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412, סמוך לצומת בית דגן, ופגע בו בעוצמה. כרמלי התנדב ביחידת ימת"א שפלה במשך יותר מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה-19 ושגיא בן ה-16.
חמישה תושבי רהט שישבו ברכב הפוגע בילו לפי החשד במתחם הבילויים של ראשון לציון. ניידת סיור שהבחינה בהם חשדה שהם תחת השפעת אלכוהול בעקבות התנהגותם, ופתחה במרדף אחריהם. במהלך המרדף פגע רכבם של תושבי רהט במונית, המשיך בנסיעה - וכ-20 שניות לאחר מכן פרץ את המחסום המשטרתי במהירות גבוהה ודרס למוות את כרמלי.