חקירת רצח השוטר המתנדב, עמיחי כרמלי, שנדרס למוות בסוף השבוע האחרון, נמצאת בעיצומה והחוקרים החלו לעשות אבחנה בין חמשת החשודים שנעצרו. הם פרצו מחסום ודרסו למוות את כרמלי, מתנדב ותיק במשטרת התנועה, בעת שנהג רכב שהיה תחת השפעת אלכוהול ניסה להימלט מניידת סיור שפתחה אחריו במרדף. היום (שלישי) הוחלט בבית המשפט להאריך את מעצר שניים מהחשודים שישבו ברכב הנמלט בשלושה ימים נוספים, והם חשודים ברצח למרות שלא נהגו ברכב.
אתמול מונה פרקליט מלווה מטעם פרקליטות מחוז המרכז כדי לסייע לחוקרים לגבש תשתית ראייתית להאשים את ראני אל-כמלאת, החשוד בהימלטות ודריסת המתנדבים באשמת רצח - ולא פחות מכך. מפקד מרחב השפלה, תנ"צ רונן אבניאלי, אמר: "מי שרואה שוטר או אזרח ונוסע לעברו לדרוס אותו הוא רוצח. יש למשטרה מספיק ראיות להוכיח מי היה הנהג, וכן להוכיח שהייתה לו המודעות לתוצאת המעשה כשדהר בפראות לעבר השוטרים במחסום ודרס אותם".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי, שלשום
(צילום: רועי רובינשטיין)


מעצר החשוד בנהיגה ברכב הנמלט, תושב רהט, הוארך כבר לפני כמה ימים עד ליום חמישי. אתמול החוקרים ערכו עימות בין החשוד בנהיגה שנהג בפראות כדי להימלט מניידת משטרה, לבין מי שישב לצדו ברכב, טמיר אל-כמלאת. טמיר טען: "אין לי מושג מי נהג". לדברי סנגורו, עו"ד אלי לוי, החשוד שתה והשתכר בפאב שבו בילו באזור הבילויים באזור התעשייה הישן של ראשון לציון ונרדם כשעלה לרכב. "הוא היה עד כדי כך שיכור שלא יודע לומר מי בכלל נהג ברכב ואין לו מושג איך הגיע לבית החולים", טען.
המשטרה מייחסת כאמור לשניים מהחשודים, אמג'ד אל-עביד וטמיר אל-כמלאת, חשד ברצח של כרמלי. למרות שהם לא נהגו ברכב בו נסעו, במשטרה מציינים כי לא עשו דבר כדי לעצור את הנהג הנמלט שנסע בפראות ולא עצר בשני רמזורים אדומים. לפי החשד, הוא לא היסס לפגוע בהם רק כדי לא להיתפס על ידי ניידת המשטרה שדלקה אחריו.
עו"ד לוי טען כי יש לשחרר את החשוד למעצר בית מאחר והוא לא נהג ברכב. נציגת המשטרה בדיון, רס"ר בר פלד, אמרה מנגד כי "החשוד משתף פעולה ומסר גרסה. אחריותו נובעת מכך שהיה שותף מלא למעשים של שאר החשודים בכך שהיו שיכורים עלו לרכב בו נהג בפראות חשוד אחר".
2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ליד בית דגן
זירת הדריסה ליד בית דגן
זירת הדריסה ליד בית דגן
(צילום: מאיר תורג'ומן)
החשוד הנוסף שישב ברכב הפורד מכחיש את חשדות המשטרה. סנגורו, עו"ד עלא תלאווי, ציין כי הוא לא נהג ברכב, וטוען כי צעק לנהג החשוד לעצור את הנסיעה. "לא הייתה לו כל שליטה על הרכב שבו נהג מישהו אחר", הוסיף.
מעצר שני החשודים הוארך כאמור בשלושה ימים נוספים עד ליום חמישי הקרוב. בית המשפט בהחלטתו קבע כי יש ראיות לכאורה בידי המשטרה שמחזקות את החשדות נגדם. השניים חשודים ברצח, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר.
היסם אבו עליון ומועתז אבו עליון, שני חשודים נוספים, הובאו היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם, אך החשד לרצח שיוחס להם בתחילת החקירה ירד והם חשודים בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפה, הפרעה לשוטר. השניים מיוצגים על ידי עו"ד עבד אבו עאמר ועו"ד פאדי חמדן שטענו בדיון: "הלקוחות שלנו לא ישבו ברכב שנמלט, כך שאין להם כל קשר לדריסת השוטר. הם ישבו ברכב אחר וכשהגיעו למחסום ירדו לראות מה קרה. אז המשטרה עצרה אותם סתם".
נציגת המשטרה בדיון, רס"ר פלד, אישרה ששני החשודים היו ברכב אחר וטענה כי הם בזירה תקפו שוטרים, איימו עליהם והפריעו להם לעשות את עבודתם. בסיומו של הדיון בית המשפט האריך את מעצרם של השניים בשלושה ימים נוספים עד ליום חמישי הקרוב.