יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את הממשלה ואת העומד בראשה בנימין נתניהו. "כל עוד נתניהו עומד בראש הפירמידה - המדינה תמשיך לרדת למטה", אמר ח"כ ליברמן בריאיון ל-ynet Live. "אין שום סיבה שמישהו יעשה הנשמה מלאכותית לממשלת כישלון, ממשלה של הסמרטוטים, ממשלה שמובילה אותנו למדינת הלכה".
היחסים בין ליברמן לנתניהו, שידעו עליות ומורדות, התערערו סופית לאחר הבחירות לכנסת ה-21 ב-2019. ישראל ביתנו המליצה אז לנשיא להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אולם בהמשך ליברמן התנגד בסופו של דבר להקים קואליציה לאחר שלטענתו נתניהו סירב אז לקדם את הצעת החוק להסדרת גיוס בני ישיבות לצה"ל. נתניהו האשים אז את ליברמן ב"הפלה סדרתית" של ממשלות ימין ואף טען כי יו"ר ישראל ביתנו הוא "חלק מהשמאל".
"אנחנו לא מחרימים, אנחנו מתייחסים לביצועים", אמר היום ח"כ ליברמן אחרי שהתבקש להתמודד עם העובדה שייזכר לעד כמי שמנע החל מ-2019 להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. "כשאני רואה ירידה בהשקעות בהייטק ב-90%, אני אומר לך שאם הממשלה הזאת תמשיך - בעוד שלוש שנים לא יהיה הייטק בישראל".
אם הייתם ליד נתניהו, אולי זה לא היה קורה. "היינו שם ובדיוק בגלל זה עזבתי. עזבתי בגלל שהוא רימה אותי גם בנושא של השוויון בנטל. העברנו בקריאה ראשונה מתווה סביר בנושא שוויון בנטל, ואז עסקני ש"ס ויהדות התורה רימו אותי ונתניהו נתן להם גיבוי. הוא רימה פעם נוספת כשהסכמנו ללכת למתווה פשרה בנושא גיור. הוא גם רימה בכל הנושא של המאבק בטרור. עד היום אנחנו משלמים מחיר על החסינות שנתניהו העניק לאותם ראשי חמאס שיושבים ברצועת עזה עם עשרות מיליוני דולרים שהוא דאג להעביר אותם במזומן". מוקדם יותר היום, נזכיר, איים נתניהו על בכירי חמאס ובהם סאלח אל-עארורי, והבטיח ש"מי שישלח טרור נגד ישראל ישלם את מלוא המחיר".
2 צפייה בגלריה
 ראש הממשלה נתניהו וח"כ ליברמן
 ראש הממשלה נתניהו וח"כ ליברמן
ראש הממשלה נתניהו וח"כ ליברמן
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
וזה יימשך גם אם אתה תהיה שר האוצר או שר הביטחון? "גם אם אני שם, ברור שזה ימשיך להידרדר כי הוא עוד פעם ירמה. בני גנץ נכנס לממשלה, חתם חוזה, העבירו חקיקה, ומה קרה? הוא רימה. כשנכנסתי למשרד הביטחון ב-2016 היו סיכומים ברורים, גם שם נתניהו רימה. כל עוד הוא עומד בראש הפירמידה אין שום סיכוי לשנות את המשוואה. הייתי שם, בני גנץ היה שם, בזמנו גם לפיד היה שם כשר האוצר. לא נופלים לאותו בור פעמיים. כל הדיבורים על 'ממשלת חירום' שתציל זה אשליה, זאת הזיה".
"כל עוד נתניהו עומד בראש אותה ממשלה לא יקרה שום שינוי. השינוי יכול לקרות רק במצב אחד שהוא זז הצידה ומה שאנחנו צריכים זה ממשלה ציונית מקיר לקיר, בלי ש"ס, בלי יהדות התורה, בלי אחרים. רק קואליציה ציונית. פה הנקודה הכי חשובה כי אני רואה את המתווה לשוויון בנטל של גנץ ושל לפיד וזה לא מתווה לשוויון בנטל, זה מתווה לבניית קואליציה עתידית עם ש"ס ויהדות התורה".
2 צפייה בגלריה
  חברי הכנסת גנץ ולפיד. "לא נופלים לאותו בור פעמיים"
  חברי הכנסת גנץ ולפיד. "לא נופלים לאותו בור פעמיים"
חברי הכנסת גנץ ולפיד. "לא נופלים לאותו בור פעמיים"
(צילום: AFP)
בשבוע שעבר כתב ליברמן בציוץ בטוויטר: "שיא במספר הנרצחים בפיגועים, שיא במספר הנרצחים באירועי אלימות, שיא בריסוק השקל וההייטק הישראלי, שיא בחקיקה דתית-משיחית. מישהו צריך להרים דגל אדום, ולהגיד את האמת - נתניהו לא כשיר. הוא איבד שליטה על הממשלה, הוא מוביל אותנו לחורבן". על כך אמר הבוקר יו"ר ישראל ביתנו: "אני מדבר רק על העובדות. אנחנו נמצאים במצב שמעולם לא היינו בו".
על מצב ישראל בזירה הבינלאומית אמר ח"כ ליברמן: "אנחנו מצורעים בזירה הזאת. ב-29 בדצמבר 2022 נתניהו הגדיר שני יעדים של הממשלה השישית שלו - המאבק בגרעין האיראני ומשילות. אפשר לראות כרגע שהאיראנים מנהלים מגעים עם כל העולם המערבי, מקבלים מיליארדי דולרים, שר החוץ האיראני מבקר בריאד והם חידשו את היחסים הדיפלומטיים עם סעודיה.
"בכל המנהיגות בעולם המערבי אף אחד לא מבקש לראות את נתניהו, אף אחד לא מבקר כאן, לא מזמינים אותו, ואני יודע כבר מראש שמהביקור שלו בעצרת הכללית של האו"ם בארצות הברית מה שייכנס זה רק ההפגנות הסוערות של הקהילה היהודית, ישראלים נגד נתניהו. גם במאבק בפשיעה המצב מעולם לא היה גרוע יותר. אנשי חמאס לוקחים אחריות לפיגוע בהר חברון, הם מתהלכים בביטחון ונתניהו העניק להם חסינות".
על רקע האפשרות שהקואליציה תעביר חוק גיוס שמותאם לדרישות המפלגות החרדיות, אמר ח"כ ליברמן: "חייבים להעביר שוויון מלא בנטל. בלי פטורים, בלי 'תורתם אומנותם', בלי ישיבות הסדר. כולם בגיל 18 מתגייסים או לצה"ל או לשירות אזרחי. אין שום פטנטים ואין התחכמויות, מי שלא רוצה צריך לנקוט נגדו יד קשה. לא צריך להכניס לכלא, אבל כן לעשות רישום פלילי".