3 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
מעצר החשוד ברצח הוארך ביממה בלבד. ברק משולם
(צילום: דוברות המשטרה)
שופט המעצרים בבית משפט השלום בפתח תקווה, אריאל סלטו, האריך בצהריים (ראשון) ביממה אחת בלבד את מעצרו של הנער הפלסטיני בן ה-17, החשוד בדריסתו למוות של רס"ר ברק משולם לפנות בוקר בצומת רעננה. המשטרה, נציין, ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בדריסה בעשרה ימים.
גורם במשטרה טען כי "החשוד מסר בחקירה הראשונית שהוא לא מודע לכל מה שקורה. מדובר במקרה מצער. הוא גנב את הרכב ולא הבחין בכך שביצע תאונה. הוא לא מודע בכלל לדריסה ועל אף כמה וכמה שמדובר בשוטר".
סנגורו של הנער, עו"ד פאדי חמדן מהסנגוריה הציבורית, ציין כי להערכתו בית המשפט האריך את מעצרו ביממה אחת מאחר שבני משפחתו פלסטינים ולא התייצבו לדיון בהארכת מעצרו. "זה גם היה הנימוק של בית המשפט. החוק לא מאפשר להאריך מעצר מעבר ל-24 שעות כאשר בני משפחתו של הקטין לא נמצאים בדין ולא נוכחים".
3 צפייה בגלריה
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
החשוד ברצח השוטר יישאר במעצר, השוטרים זועמים על פרק הזמן הקצר
3 צפייה בגלריה
אריאל סלטו
אריאל סלטו
אריאל סלטו
(צילום: דוברות בתי המשפט)
מנגד, שוטרים מהתחנה שבה שירת משולם זעמו על ההחלטה של השופט סלטו. "בושה", אמרו בכעס. "הוא רצח את חבר שלנו, ובמקום להאריך את מעצרו לפחות בכמה ימים, שיהיה אפשר למצות את החקירה - הוא מאריך ביממה? עוד לא קברנו את ברק, איפה נשמע דבר כזה? איפה אנחנו חיים? בשביל מה אנחנו צריכים לסכן את החיים שלנו? כנראה שהדם שלנו לא מספיק אדום".
במשטרת כפר סבא סיפרו כי משולם, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, תמיד היה "הראשון לרוץ קדימה ולהסתער". לפני שבע שנים תועד השוטר, שיובא הערב למנוחות בבית העלמין בכפר סבא, מסכל ניסיון שוד בעירו.
המפכ"ל, יעקב שבתאי, אמר מוקדם יותר כי "המשטרה איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל, ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותו וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. אנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור השוטרים ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלולה להיות קטלנית מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער".
"ברק ז"ל היה איש ערכי מאוד שאהב מאוד את המשטרה", סיפר אחד ממכריו של משולם בפתח בית המשפחה בכפר סבא. "שוטר צעיר, אב לילדים קטנים שיצא למשמרת כשוטר סיור ולא ישוב עוד למשפחתו האהובה. ככה הוא נרצח, זה בלתי-נתפס. הוא היה צנוע, איש ערכי ועניו, תמיד עם חיוך על פניו".
המכר של השוטר שנרצח הוסיף: "ברק דיבר בצורה ברורה לכולם עם כבוד ערכי וטוב לב. הוא עבד אינספור משמרות בשביל להצליח ובעיקר להתפרנס ואהב מאוד לשרת במשטרה. זה אסון כבד למשפחה היקרה שלנו שמכונסת בכאב הגדול, וגם לנו החברים שמתקשים לעכל את האסון הכבד".

מחולון ועד כפר סבא: מסלול הבריחה של החשוד

הנער הפלסטיני חשוד שגנב את הרכב מאזור חולון-בת ים. בשלב מסוים פתחו כוחות משטרה במרדף אחריו, והוא הגיע לכביש 4 ממחלף מורשה. משם המשיך לצומת רעננה, שם פגע במשולם. הדורס המשיך לנסוע למרחק קצר והותיר את הרכב שגנב בצד הכביש, נגד כיוון התנועה. הוא נמלט מהמקום ברגל ולאחר מצוד שארך 45 דקות וכלל בין היתר סריקות מהאוויר - הוא נעצר בשכונה בכפר סבא, במרחק של 300 מטרים מהצומת.

גלעד שמשון, לוחם מיחידת שחר במשמר הגבול שאנשיה לכדו את הדורס, סיפר היום: "קיבלנו בקשר הודעה על גניבת רכב מאזור חולון בשעה 02:00 לפנות בוקר. אחר כך אני מקבל בקשר שהרכב החשוד נעצר בצומת רעננה ושיש שוטר שנפצע במחסום ולצערנו קבעו מוות. נהג הרכב הפוגע נמלט רגלית".
"בוצעה חלוקה לגזרות שסמוכות לצומת רעננה ודיווחו שהפוגע בשוטר לובש חולצה אדומה", המשיך לתאר. "לאחר כ-45 דקות הבחנתי בחשוד הולך בשכונה בכפר סבא. הוא היה לחוץ, ביצענו עליו נוהל מעצר חשוד. היה חשש שיש עליו אקדח או שהוא חמוש בסכין, אבל הוא לא התנגד או ניסה להימלט מהמעצר. שוטרים היו בקשר עין עם הדורס שרצח את השוטר, הם ראו אותו בורח רגלית לכיוון השכונה בכפר סבא. היה לנו חשוב לתפוס את המחבל שרצח שוטר, שלא יצליח להימלט לשטחים. זאת תחושה נוראית וכואבת ששוטר שהכרתי בפנים והיה במג"ב קודם, נרצח במהלך המשמרת שלו".

עו"ד חמדןמסר: "מדובר בקטין ללא עבר פלילי. הקטין היה מעורב בתאונת דרכים ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע בשוטר. הוא מביע צער עמוק על מותו הטרגי. אנו נמתין שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם".
בבית המשפט הוסיף הסנגור: "הוא מכחיש כל קשר לכוונה לדרוס את השוטר וטוען לאירוע תאונתי. הוא לא התכוון לפגוע בשוטר, לא התכוון שיידרס ובוודאי לא התכוון שייהרג. הוא טוען שהיה בתוך הרכב, נסע ללא רישיון, אך לא עשה אף פעולה כדי לפגוע בשוטר. הוא לא ראה אותו ולא ידע שנפגע עד שפגשתי אותו בתחנת המשטרה".