קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר הערב (יום ב') כי העדכון שלפיו שני לוק, האזרחית הישראלית-גרמנייה שנחטפה לעזה, אינה בין החיים, הוא חדשות נוראיות. "הידיעה הזו מראה את הברבריות של חמאס, וחייבים למצות איתו את הדין", אמר הקנצלר שולץ. "מה שראינו בגבול עזה הוא הרבה מעבר לפוגרום. ראינו בית מטבחיים".
5 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה, שני לוק
קנצלר גרמניה, שני לוק
"חמאס ברברי". הקנצלר שולץ ושני לוק ז"ל
(צילום: AP Photo/Maya Alleruzzo, Pool)
הידיעה על כך ששני לוק בת ה-23 אינה בחיים נמסרה הבוקר על-ידי משפחתה, קצת יותר משלושה שבועות אחרי הסרטון שהופץ מעזה ושבו היא נראית מחוסרת הכרה אחרי שנחטפה מהמסיבה ברעים. בת דודתה של שני, רותי, סיפרה כי אתמול עדכנו צה"ל וזק"א את המשפחה כי בדיקות DNA שנערכו לממצאים מהשטח העלו כי לא ייתכן שהיא נותרה בחיים, ואת הקביעה הזו אישרו שני מומחים ורב.
לוק, מקעקעת בת 23, נולדה בגרמניה אך גדלה בישראל. בסרטונים ממסיבת הטבע בקיבוץ רעים, לפני חדירת המחבלים, היא תועדה רוקדת לצד מבלים אחרים כשהיא מחייכת למצלמה. בסרטון מעזה שעות לאחר תחילת הטבח היא נראתה מוטלת ללא הכרה בחלקו האחורי של טנדר, כשמסביבה גברים חוגגים ויורקים עליה.
5 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם CNN
שני לוק סיקור בעולם CNN
רשת CNN מדווחת על מותה של שני, "שנחטפה על-ידי חמאס מפסטיבל מוזיקה"
5 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם BBC
שני לוק סיקור בעולם BBC
הדיווח ב-BBC
5 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם לה רפובליקה
שני לוק סיקור בעולם לה רפובליקה
"שני לוק מתה". "לה רפובליקה" האיטלקי מזכיר שחמאס ביזה אותה בעזה
5 צפייה בגלריה
שני לוק סיקור בעולם קוריירה דלה סרה
שני לוק סיקור בעולם קוריירה דלה סרה
"נחטפה כשהשתתפה ברייב". הדיווח על מותה של לוק, מתחת לכותרת הראשית של "קוריירה דלה סרה" על החטופות בסרטון שפרסם חמאס, הערב
ימים אחדים לאחר הטבח סיפרה אמה ריקרדה לוק לעיתון ה"בילד" הגרמני כי קיבלה מידע מעזה שלפיו בתה חיה, אך נפצעה באורח אנוש. התקווה הזו נגוזה אתמול, עם קבלת הידיעה שהממצאים מוכיחים כי היא לא שרדה. היום אמרה האם ריקרדה ל-RTL הגרמני כי לצד האבל על מותה של שני, הוקל לה לגלות כי סביר להניח שהיא נהרגה אותו ביום הטבח, כנראה מירייה בראשה: "לפחות היא לא סבלה".
התיעוד של שני לוק מושפלת בעזה עורר בשעתו זעזוע עולמי, וסיפור חטיפתה הפך לאחד המפורסמים ביותר. הידיעה על מותה היום זכתה לסיקור נרחב בתקשורת העולמית, והובלטה מאוד בעמודים הראשיים של אתרי החדשות. רבים מהם שלחו לקוראיהם הודעות פוש לטלפונים, שבהן עדכנו אותם על הסוף המר. "שני לוק, בת 22, הפכה לסמל האלימות של הטרוריסטים", הזכיר לקוראיו העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".