הוריהם של כמיליון מתוך 1.6 מיליון ילדי גנים ובתי ספר יסודיים כבר הצטיידו עד היום (א') בערכות אנטיגן לבדיקת קורונה ביתית, המהוות תנאי לחזרה ללימודים ביום חמישי לאחר חופשת סוכות. תלמידי החינוך המיוחד ונוער בסיכון הוחרגו מחובת הצגת בדיקת אנטיגן, לבקשת יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ שרן השכל.
על פי החלטת הקבינט, חתימה על הצהרה שלפיה נעשתה בדיקה ביתית שתוצאתה שלילית מהווה תנאי לחזרה למוסדות החינוך. על ההורים לבצע את הבדיקה ב-29 בספטמבר, יום לפני החזרה.
2 צפייה בגלריה
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
חלוקת בדיקות בבית ספר
(צילום: אביגיל עוזי)
במשרד החינוך הודיעו כי גם 50 אלף ילדי הצהרונים שצפויים לחזור לפעילות יום קודם לכן נדרשים להציג הצהרה כתנאי לכניסה למסגרות. עם זאת, סוגיית אכיפת הדרישה נמצאת עדיין בדיון משפטי משום שהצהרונים מופעלים על ידי הרשויות המקומיות, ולא ברור אם על הממשלה להתקין תקנות מיוחדות או שהרשויות ידאגו לאכיפה.
מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, שהתראיין הבוקר באולפן ynet, העריך שמסגרת מבצע בדיקות האנטיגן יתגלו כ-4,000 ילדים מאומתים: "קצב איסוף ערכות בדיקות האנטיגן מתבצע לשביעות רצוננו ואני מעריך שעד יום רביעי יגיעו מרבית ההורים לקחת את הערכות. אנחנו מעריכים שעם החזרה מטיולים והחופשות יגבר הקצב ותושלם החלוקה".
מנתוני משרד החינוך עולה כי ישנם 40 אלף תלמידים מאומתים במערכת וכ-90 אלף בבידוד. סלוביק ציין כי ישנם ישנם 300 מורים סרבני חיסון ובדיקות, ומעבר לכך למחצית מצוותי החינוך פג תוקף התו הירוק. לדבריו, מרבית המורים יתחסנו או יעברו בדיקות שבועיות כנדרש: "ברור לנו שיהיו בעיות והסוגייה מייצרת אתגר לא קטן מבחינת איוש מורים. במקומות שיחסרו מורים ניתן שעות ומשאבים למנהלי בתי הספר כדי ולתת מענה".
2 צפייה בגלריה
בדיקת אנטיגן
בדיקת אנטיגן
בדיקת אנטיגן
(צילום: אביגיל עוזי)
לדבריו, "הקורונה לא תעלם, יהיו ימים קשים יותר וקשים פחות, אבל אנחנו ננהל אותה ונתמודד. אני מעדיף ש-2.4 מיליון ילמדו וכ-90 אלף יהיו בבידוד מאשר שכולם יהיו בבידוד". מתחילת שנת הלימודים התחסנו כ-8,600 תלמידים בלבד מתוך פוטנציאל של 261 אלף. מדובר ביותר מ-3% מהתלמידים. על מנת לבצע את החיסון נדרש אישור מההורים.