מקרה נוסף של אלימות קשה בקרב בני נוער: המשטרה עצרה נערה בת 12 מנוף הגליל בחשד לתקיפה אכזרית של נערה אחרת. מעצר החשודה המוכרת למשטרה התבצע בעקבות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, שבו נראית בת ה-12 בועטת בנערה - בשעה שזו שוכבת על הרצפה מחוסרת הכרה.

סגן-ניצב גיל משולם, מפקד משטרת נוף הגליל, אמר כי "החשודה צעירה מהקורבן בשנתיים. היא בגיל אחריות פלילית מלאה, ונבדק חשד לעוד מקרי אלימות קשים ואכזריים מצד החשודה. החשודה קושרת את עצמה". הוא הוסיף: "התחושה שלנו שהיו עוד כמה ילדים שצילמו את האירוע והפיצו אותו. הם התייחסו לאלימות האכזרית כמו להצגה".
לדבריו, "האירוע היה עלול להסתיים באסון, רק פסע מנע אובדן חיים או פציעה קשה. חשוב שההורים יגלו ערנות לכל מקרה של פגיעה בילדיהם, וראוי שיערבו את המשטרה מיד כשעולה חשד כזה, זה יסייע לנו להילחם בפשע. במקרה זה ערנות של רכזי הנוער הביאה לחשיפה ולא שום דבר אחר". הנערה שהותקפה, כך ציין סנ"צ משולם, "הייתה בהלם כשהשוטרים הגיעו אליה, ולא הגישה תלונה". המשטרה תשקול לבקש את הארכת מעצר החשודה בבית המשפט.
1 צפייה בגלריה
סנ"צ גיל משולם
סנ"צ גיל משולם
"האירוע היה עלול להסתיים באסון". סנ"צ משולם
(צילום: דוברות מרחב העמקים)

מדובר במקרה המתווסף לסדרת אירועים אלימים בין בני נוער שאירעו לאחרונה. לפני כמה ימים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ארבעה נערים בני 17-16 בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות - לאחר שתיעדו את עצמם מכים נער בן 15 בגינה ציבורית בפתח תקווה.
הסרטון שתיעד את התקרית חולל סערה, ובהמשך התברר כי הוא קשור לסרטון אחר - שבו נראה נער מופל לרצפה באיומי אקדח. בגין הסרטון הזה צפוי כתב אישום נוסף בפרשה. גם נגד הקורבן, ששוחרר למעצר בית ביום חמישי, יוגש כתב אישום בקרוב - על חלקו באירוע האחר.
בשבוע שעבר התרחש אירוע אלימות חמור נוסף בתיכון החדש "בית אליעזר" בחדרה, שבמסגרתו חבורה של תלמידים הכתה תלמיד אחר. באירוע שהתיעוד שלו רץ ברשתות, נראתה חבורת התלמידים מכה את התלמיד באכזריות, ומשליכה עליו חפצים. האירוע התרחש בכיתה, בזמן שצפו בו תלמידים נוספים. חלקם ביקשו מהתוקפים לעצור - וציינו כי התלמיד המותקף מדמם. עם זאת, האלימות נמשכה עוד כמה שניות עד שפסקה לגמרי.