הרכבת האווירית נמשכת: נשיא צרפת עמנואל מקרון מתכוון להגיע בימים הקרובים לישראל על רקע המלחמה עם חמאס והחשש מהתלקחות אזורית. מקרון יגיע אחרי ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שצפוי לנחות בישראל מחר בסביבות 10:00 בבוקר.
3 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת מקרון. רוצה לבוא "כשאפשר לגבש הסכם קונקרטי"
(צילום: רויטרס )
3 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי בנניין האו"ם בניו יורק
נשיא צרפת עמנואל מקרון פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי בנניין האו"ם בניו יורק
עם ראיסי במטה האו"ם בניו יורק. מקרון אמר לו: "אל תיכנסו ללחימה"
(צילום: AFP)
הכותרת
העולם תומך בישראל, בינתיים
22:11
מקרון גינה הבוקר את חמאס אחרי שארגון הטרור פרסם את הסרטון שבו נראית מייה שם, בעלת אזרחות כפולה ישראלית-צרפתית, מדברת מהשבי בעזה. "הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם", מסר ארמון האליזה על הסרטון. "הוא קורא לשחררה מיד וללא תנאי". בהודעת לשכתו של נשיא צרפת נמסר כי הממשלה בפריז "מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה, לשחרור בני הערובה הצרפתים המוחזקים בידי חמאס".
במסיבת עיתונאים בטיראנה, אלבניה, אמר קודם לכן הבוקר מקרון כי יגיע למזרח התיכון כאשר יהיו דברים קונקרטיים שאפשר לעשות: "אמשיך בהתייעצויות ובדיונים, ואני רוצה לנסוע לשם כשנוכל לגבש הסכם קונקרטי, בין שעל הפחתת המתיחות ובין שעל עניינים הומניטריים". מקרון אמר במסיבת העיתונאים כי הגעתו למזרח התיכון תיתכן בימים הקרובים או בשבועות הקרובים.
3 צפייה בגלריה
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
פגיעת טיל נ"ט במטולה, הבוקר. שלושה נפצעו קל ובינוני
קודם לכן השבוע הזהיר מקרון את נשיא איראן איברהים ראיסי שלא להתערב במלחמה ושלא לערב בה את חיזבאללה. צרפת היא השליטה הקולוניאלית לשעבר של לבנון, עד היום יש לה יחסים כלכליים ותרבותיים ענפים איתה, והיא נחשבת לבעלת השפעה רבה על המתרחש שם. היום נמשכו חילופי האש העתיים בין צה"ל לארגוני הטרור בדרום לבנון, ושעות אחרי שטיל נ"ט נורה למטולה וגרם לפציעתם של שלושה בני אדם באורח קל ובינוני האשים שר החוץ הלבנוני כי ההתקפות של ישראל בגבול "שופכות עוד שמן למדורה ומאיימות להצית את החזית".
בתוך כך נמשך הלחץ על חמאס לשחרר לפחות חלק מהחטופים – ובראשם את האזרחים הישראלים, האזרחים הזרים והילדים. שר החוץ של טורקיה הקאן פידאן, המבקר בביירות, אמר שם לצד עמיתו הלבנוני כי הוא מקיים שיחות עם ראשי חמאס כדי להביא לשחרור החטופים הללו. לדבריו מדינות רבות ביקשו מטורקיה להבטיח את שחרור אזרחיהן מידי הארגון. מקור במשרד החוץ הטורקי אמר כי אתמול שוחח פידאן עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה.