שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק יצאה היום (שלישי) נגד תקציבים שמיועדים לאנשי הקבע בצבא, בצל הקריאות להקפיא את הכספים הקואליציוניים ולקצץ בתקציבים שמועברים למשרדה. סטרוק אמרה כי תקצץ כשיקצצו מ"הגדלות הרמטכ"ל, דבר שלא כתוב בשום חוק ומצ'פר את הכיסים השמנים של כל מיני קצינים במילואים, וכופל פי כמה וכמה את תקציב הזהות היהודית שלי".
1 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"נעשה חושבים מחדש כשיקצצו להם בתקציב". סטרוק
(צילום: עמית שאבי)
לדברי השרה, "תקציב הזהות היהודית שלי עומד על מאה מיליון שקל בלבד. נעשה חושבים מחדש כשיקצצו להם בתקציב".
דבריה של סטרוק בריאיון לחדשות קשת עוררו סערה, ואחריהם מיהרה להבהיר בציוץ ב-X כי "אמרתי שבתקציב 24 יקוצצו 'שומנים בתקציב'. הבאתי כדוגמה את הגדלות הרמטכ"ל - תוספות בלתי חוקיות לפנסיות של קצינים בדימוס, שמזמן לא נלחמים וכבר מקבלים עשרות אלפי שקלים. זו הכוונה, ולא קיצוץ מקצינים משרתי מילואים (יש לי בן 1 כזה מתוך 8 משרתי מילואים כרגע). הבהרתי. הלאה".
רק אתמול התכנסה ועדת הכספים של הכנסת כדי לדון שוב על התקציב לקראת ההצבעות, אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' עיכב בימים האחרונים את הדיונים על תקציב המדינה לשנת 2023 כדי לנסות לבטל קיצוץ של מאות מיליונים ממשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות שבראשו עומדת סטרוק, חברת מפלגתו.
ישיבת ועדת הכספים התכנסה כאמור אתמול, לאחר שאמורה הייתה להתקיים ביום ראשון ונדחתה. הסיבה הרשמית לדחייה אמנם לא נמסרה, אולם חברי הוועדה ציינו כי מדובר באי-הסכמה של שר האוצר לוותר על עוד כספים קואליציוניים ולהעבירם לטובת הוצאות המלחמה. חברי הכנסת מהליכוד שניסו להבין מדוע הדיון בוועדה נדחה, נדהמו לשמוע שהסיבה היא שסמוטריץ' מפעיל לחץ כדי שכספים קואליציוניים שקוצצו מהמשרד של שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, יוחזרו אליה.