שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (חמישי) למשא ומתן הקואליציוני שמנהל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ואמר למורן אזולאי וקובי סודרי ב-ynet radio כי "פגשתי אותו בכנסת, ראיתי את הבעת פניו. הוא מבין את ההשלכות של הממשלה הזאת ולכן הוא חי בחרדות וסובל מסיוטים. הוא הולך בפרוזדור של הכנסת ומדבר לעצמו, קשה לראות אותו מהצד".
לדבריו, "לא סתם הוא רץ כרגע בעולם, מתראיין ומנסה להרגיע קהילות יהודיות ואת כולם. מסרים שאני מקבל, הוא מקבל כפליים. הוא מבין את ההשלכות במישור המדיני, הכלכלי, הביטחוני, ביחסינו עם התפוצות". הוא הוסיף: "לנתניהו יש סדר עדיפויות משלו - קודם כול החוק הצרפתי, חוק אריה דרעי ופסקת ההתגברות. ברור לי שאחרי שיעברו כל החוקים שהוא רוצה, הוא יעשה מאמץ כדי לזרוק את בן גביר וסמוטריץ' מהממשלה, ולנסות להביא מישהו מהאופוזיציה".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: ירון ברנר)
בתוך כך, ליברמן התייחס להסכם שחתם הליכוד עם יו"ר נעם אבי מעוז, ואמר כי "הוא מקבל סמכויות אדירות. הניסיון שלו לשנות את חוק השבות ולפעול לפי תורתו של הרב טאו - שאמר שמקומה של אישה הוא בבית ולא במרחב החברתי - יפגע בקשרים שלנו עם יהדות התפוצות בצורה אנושה".
יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "הטירוף הזה שמנסים להגדיר בחקיקה את ההפרדה המגדרית - זה מקפיץ את כולנו. אנחנו מתכוונים להוציא אנשים לרחובות. נחכה עד שקואליציה הזאת תקום - אולי עוד יקרה נס חנוכה ומשהו ישתבש שם - אבל אנחנו בהחלט נשתף את הציבור הרחב בחקיקה בכנסת ובנאומים. ננצל את המשחק הפרלמנטרי עד הסוף".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: הדר יואביאן)
ליברמן טען גם כי "בסך הכול יש פה ממשלה חרדית-חרד"לית. זה פשוט חילול השם להגיד על הממשלה הזאת שהיא ממשלת ימין, אין לה שום קשר לימין. זו ממשלה שמסכנת את מדינת ישראל. אנחנו מקבלים פה - כל אלה שמעורבים בקהילה הדיפלומטית, ומקיימים קשר עם אנשים כאלו ואחרים בזירה הבינלאומית - יותר מרמז, ועוד פעם, צריך להבין על מה. לא על המעשים, על הדיבורים. הרי כל הממשלה הזאת זה רק על דיבורים".
לדבריו, "הם לא בנו עוד בית אחד באיו"ש, אבל מה? הרימו להנחתה לכל המתנגדים שלנו. הכלי העיקרי שיעמוד לרשותנו ברגע האמת זה הווטו האמריקני במועצת הביטחון".