בצל גל אירועי האלימות והרצח בחברה הערבית, קולות ירי הכניסו לחרדה אמש (שלישי) אלפי משפחות בעיר לוד. אולם, ראש העיר לוד יאיר רביבו הבהיר כי היריות, שנורו ממתחם של מספר משפחות בשכונת פרדס שניר, לא נועדו לפגוע אלא רק להבהיל. "משפחת אחת שמסוכסכת בתוך עצמה יורה מעת לעת באוויר. לא כדי לפגוע, אלא כדי ליצור תבהלה בצד השני של החמולה. הם שוכחים שעיר שלמה שומעת את הירי ונכנסת לחרדה", אמר רביבו.
ראש העיר ציין כי "מפקד התחנה מטפל בהם ביד קשה וכמעט כל ערב מבצע שם מעצרים ותפיסה של אמצעי לחימה. אם רק בית המשפט היה משתתף במאמץ, היינו במקום אחר לגמרי מבחינת הרתעה".
האלימות בחברה הערבית לא פסחה גם על אתמול, עם הרצח של גאזי סעב (53), שמתמודד בבחירות המקומיות ליישוב אבו סנאן שבגליל המערבי, יחד עם עוד שלושה קרובי משפחתו - זהר סעב (45), אמיר סעב (28) וחלבי סלמאן (63) - שנורו בשטח חקלאי. צוותי מד"א ביצעו בהם פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם בזירה.

1 צפייה בגלריה
הזירה באבו סנאן
הזירה באבו סנאן
הזירה באבו סנאן
בזירת הרצח התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום. הגישה לזירת הרצח נחסמה. האירוע מגיע פחות מיממה לאחר שמנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח ביריות בעיר. בעקבות הרצח: נתניהו יכנס היום לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.
הארבעה היו בשטח חקלאי אצל חברם בשטח, כשהגיע רעול פנים שירה לעברם מטווח אפס. עם הדיווחים על האירוע, הוקפצו למרכז הרפואי גליל בנהריה כוחות רבים של משטרה ויס"מ כדי להגן על הצוותים הרפואיים והשוהים במקום, ולמנוע התפרעויות מצד מלווי הפצועים. בשל המתיחות הגבוהה הגופות יועברו לבית החולים רמב"ם בחיפה ולא לנהריה. מפקד המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי צפוי להגיע לזירת הרצח באבו סנאן, שם יקבל סקירה ממפקד מחוז חוף ניצב דני לוי.
לפי שעה, המשטרה בוחנת מספר כיווני החקירה: מלבד החשד שמדובר ברצח שבוצע על רקע הבחירות לראשות המקומית, נבדקת גם האפשרות שמדובר בסכסוך בין ארגוני פשע. אופי הפעולה, בינתיים, נראה מתאים לסכסוכים בין ארגוני הפשע השונים, שכבר גבו בעבר מספר קורבנות רב בבת אחת - כמו הרצח ביפיע בחודש יוני האחרון. עם זאת, במשטרה גם לא שוללים קשר בין הבחירות לסכסוך.
פורסם לראשונה: 00:02, 23.08.23