במהלך הכינוס החריג של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שעסק בצו הבאה לבכירים במשרד לביטחון לאומי והמשטרה לדיון בנושא הפיקוח על רישיונות נשק, שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) השמיעה אמירה מקוממת על מקרי הרצח בחברה הערבית, כשתהתה: "למה זו בעיה שלי? פשוט תפסיקו לרצוח אחד את השני".

במהלך הדיון, שבסופו נכשלה ההצעה להוצאת צו הבאה שיחייב את נוכחות הבכירים בדיונים בנוגע לכשלים במתן רישיונות נשק, התפתח עימות בין ח"כ דיסטל אטבריאן לח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"מ), שהאשימה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר באחריות למקרי הרצח הרבים בחברה הערבית. "השר נכשל במיגור האלימות בחברה הערבית, הוא עסוק בלחלק נשקים בצורה רנדומלית לכל מי שבא וכל מי שדרש - כמובן מגזע מסוים", אמרה חטיב יאסין.
ח"כ דיסטל הגיבה: "כן, מהגזע שטובחים בו, מהגזע שאונסים, מהגזע הזה. איפה יהודי אחד שרצח ערבי? איך את לא מתביישת? תפסיקו לרצוח אחד את השני, פשוט תפסיקו, די. למה זה בעיה שלי? אני לא יכולה לראות אותך יותר. כל כך פשוט - תפסיקו לרצוח".
ח"כ טלי גוטליב, חברת מפלגתה של דיסטל אטבריאן, הצטרפה למהומה ואמרה לח"כ יאסין: "את תומכת טרור, בושה שאת פה". קודם לכן קרא ח"כ וליד אלהואשלה (רע"מ) לשים את השר לביטחון לאומי מאחורי סורג ובריח.
הדיון התקיים על רקע הפשיעה שמשתוללת בחברה הערבית, שבמסגרתה נרצחו מתחילת השנה כבר 41 בני אדם, מהם שניים ביממה האחרונה, לעומת 35 נרצחים בתקופה המקבילה בשנה שעברה - שהייתה השנה המדממת ביותר במגזר אי-פעם. רק שלושה מ-41 מקרי הרצח פוענחו עד עתה על ידי המשטרה.
2 צפייה בגלריה
 כרים תרתיר, זירת הרצח ברחוב יפת, יפו
 כרים תרתיר, זירת הרצח ברחוב יפת, יפו
הצעיר כרים תרתיר שנרצח הערב ביפו וזירת הירי
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל בישיבת הממשלה
גלית דיסטל בישיבת הממשלה
לא בעיה שלה? דיסטל אטבריאן
( צילום: מארק ישראל סלם)
ממש הערב נרצח ביריות ביפו כרים תרתיר, צעיר בן 19 תושב העיר. הוא פונה תחילה באופן עצמאי לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר. בעקבות הרצח מסרה המשטרה כי פתחה בחקירה וב"סריקות נרחבות" על מנת לאתר מעורבים בירי, שאירע ברחוב יפת. "הרקע לאירוע הינו פלילי", הדגישה.
מדובר ברצח השני בתוך שעות בחברה הערבית: לפנות בוקר נורה למוות כרם פחמאוי, צעיר בן 27, בתוך רכב ביישוב יפיע שליד נצרת. על פי החשד הרקע לרצח הזה הוא הסכסוך בין שני ארגוני הפשע בכרי וחרירי.
עו"ד ראויה חנדקלו, מנהלת מטה המאבק בפשיעה של ועד ראשי הרשויות הערביות מסרה כי: "יצא המרצע מן השק. דבריה של ח"כ דיסטל אטבריאן חושפים את פרצופה המכוער של ממשלת ישראל - מצד אחד לא עושים דבר כדי למגר את הפשיעה ולדאוג למינימום שמדינה אמורה לדאוג לו - ביטחון לאזרחיה, ומצד שני מאשימים את האזרחים הערבים בפשיעה. זו בדיוק הרוח הנושבת בממשלה - הפקרה של החברה הערבית. זו הזדמנות להזכיר כי הפשיעה בחברה הערבית היא לא בעיה של הערבים, היא בעיה של החברה הישראלית כולה. נציגי ציבור ישרים היו לוקחים אחריות על פתרונה, במקום להאשים בה את הציבור".