במסגרת הפעימה הרביעית של עסקת החטופים ישוחררו מבתי הסוהר בישראל 33 אסירים פלסטינים, בתמורה ל-11 ישראלים שנחטפו לעזה. מדובר בשלוש נשים וב-30 נערים פלסטינים.
במסגרת הסיכום בין ישראל לחמאס, האסירים הפלסטינים שמיועדים לשחרור במסגרת העסקה לא הורשעו ברצח. הבנים שישוחררו הם בני 18 ומטה, הבנות בכל הגילים. רוב הנערים הפלסטינים שישוחררו הערב הם עצירים מנהליים או כאלה שנעצרו על יידוי אבנים.
4 צפייה בגלריה
ממתינים מחוץ לכלא עופר לשחרור המחבלים
ממתינים מחוץ לכלא עופר לשחרור המחבלים
התקהלות מחוץ לכלא עופר לקראת שחרור האסירים הפלסטינים, הערב



כחלק מההיערכות לשחרור האסירים והאסירות, כוחות מג"ב נכנסו לכפר ביתוניא, הסמוך לכלא עופר, כדי לפתוח את הציר ולמנוע חגיגות. במהלך הפעילות מחבלים זרקו מטענים ובקבוקי תבערה על הכוחות והבעירו פחים על הכביש הראשי. הכוחות הגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות ושופל פינה את הפחים הבוערים על הכביש.
אחת הנשים שישוחררו הערב (יום ב') היא יסמין שעבאן, בת 40 מג'נין. היא נעצרה ב-2014, במסגרת מבצע לסיכול פיגועי התאבדות בתל אביב ובמקומות אחרים. על פי התוכנית שעבאן הייתה אמורה להתחזות לאישה יהודייה הרה, ולהשתמש בחגורת נפץ שאותה תסתיר מתחת לבגדים.
שעבאן ושותפיה תכננו שהיא תפעל להשגת אישור כניסה לישראל מטעמים רפואיים, ותנצל את האישור לביצוע הפיגוע. שעבאן ושאר החשודים הודו בתכנון הפיגוע, ובתכנון פיגועים נוספים.
4 צפייה בגלריה
יסמין שעבאן
יסמין שעבאן
יסמין שעבאן
מחבלת נוספת שמשתחררת הערב היא נפוז עארף חמאד בת ה-16. בדצמבר 2021 היא דקרה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים את שכנתה מוריה כהן לעיני חמשת ילדיה. חמאד הורשעה בניסיון רצח. אחרי שדקרה את כהן, ופצעה אותה קל, היא נמלטה מזירת הפיגוע ונתפסה בבית ספרה.
כהן הביעה זעם על שחרורה של שכנתה חמאד. "אני מזועזעת, זה כעס גדול וזלזול בחיים שלי ושל הילדים שלי", אמרה כהן. "למה הילד שלי צריך לראות את מי שניסתה לרצוח אותי? בנפש אני עדיין מטופלת וגם הילדים שלי. משהו פה לא תקין", אמרה כהן ל-ynet.
הערב הגיעה המשטרה לביתה של חמאד בשייח ג'ראח, בעקבות חגיגות על שחרורה. השוטרים פיזרו את ההתקהלות שהייתה בבית, והפסיקו את השידור החי שהעבירה רשת אל-גז'ירה מהמקום.

4 צפייה בגלריה
נפוז חמאד
נפוז חמאד
נפוז חמאד
4 צפייה בגלריה
עטאף ג'ראדאת
עטאף ג'ראדאת
עטאף ג'ראדאת
בנוסף משתחררת הערב מהכלא עטאף ג'ראדאת, בת 50 מג'נין. עטאף היא אמו של המחבל מוחמד ג'ראדאת שרצח את יהודה דימנטמן, תלמיד ישיבת חומש, בפיגוע ירי בשומרון בדצמבר 2021. היא הורשעה בכך שידעה על כך שבנה עתיד לבצע פיגוע ירי, ובהסתרת הנשק.