אשר שמולביץ, רופא בן 66, נפצע באורח קל בפיגוע בנאות אפקה בתל אביב ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה - שם אמר כי הוא מרגיש בסדר גמור. "היה לי פצע דקירה בפנים ובעורף", סיפר שמולביץ, ששוחרר מבית החולים. "שמעתי את רעש תאונת הדרכים, אז רצתי מהחנות לכיוון הזירה".
3 צפייה בגלריה
אשר שמולביץ
אשר שמולביץ
"הייתי פחות ממטר ממנו בזמן הירי". אשר שמולביץ
(צילום: יריב כץ)

אלא שמהר מאוד הבין שמולביץ שלא יוכל להעניק טיפול לפצועים, שכן מדובר בפיגוע ולא בתאונת דרכים רגילה. "הנהג יצא מהרכב עם סכין ורדף אחריי נלחמתי קצת והוא דקר אותי בפנים. בשלב הזה ירו בו ואני הייתי פחות ממטר ממנו בזמן הירי. אם הבחור הזה לא היה יורה בו, זה היה נגמר אחרת, זה המזל שלי, הוא הציל אותי".
לדבריו, "היה למחבל רצח בעיניים, ניסיתי להילחם איתו, הבנתי שאני צריך לעצור אותו. הוא הצליח לדקור אותי בפנים ואני לא זוכר אם הצלחתי להדוף אותו ואז הגיע הבחור עם האופנוע שירה בו".

מנגד, בועז כוכב (76) נפצע באורח קשה בפיגוע, ומטופל גם ההוא בילינסון. חברו ניר גולדשטיין (40) סיפר שקיים עמו שיחת טלפון בזמן שנפצע: "הוא התקשר אליי ממרכז הקניות, שמעתי בום וזכוכיות מתנפצות ותשע יריות. אז צעקתי: 'בועז! בועז!'. הבנתי שזו לא תאונה וניסיתי להבין איך להגיע לשם. התקשרתי לכל מי שאני מכיר כדי להגיע אליו".
לדבריו, בהמשך "שמעתי מכונית מתרסקת ויריות ושום דבר ממנו. לא דיברתי איתו מאז האירוע. דקה אחר כך הודעתי לבן שלו שאני לא מצליח להשיג אותו. אמרתי לו שהיה אירוע בצפון תל אביב ואבא היה ליד".
מירב כוכב, כלתו של בועז, סיפרה כי הוא נדקר שלוש פעמים. "כרגע המצב יציב, הוא נמצא בטיפול נמרץ. הוא מדבר ומבולבל מאוד", אמרה כוכב. "הוא לא זוכר את האירוע, הוא זוכר שהוא באמבולנס צועק וכואב".
לדברי כוכב, בזמן הפיגוע "פתחנו את הטלוויזיה וזיהינו את הרכב שלו. נסענו לאיכילוב ואז באנו לפה. חשבנו על הגרוע מכל, התקשר אלינו פרמדיק מהאמבולנס ואמר שהמצב קשה. נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחייו".
3 צפייה בגלריה
ניר גולדשטיין
ניר גולדשטיין
כוכב שנפצע בפיגוע וחברו גולדשטיין. "שמעתי בום ותשע יריות"
(צילום: יריב כץ)
איתי מילר, שליח וולט שהיה בזירת הפיגוע סיפר: "הייתי באזור כי הגעתי לאסוף משלוח, ופתאום שמעתי בום רציני. בהתחלה חשבתי שזה מנוף של אתר בנייה או משהו שנפל, אבל ברגע שהסתובבתי לכיוון ראיתי את הרכב ומתחתיו שני אנשים שלא זזו".
מילר אמר שהתקרב לזירה כדי לתת עזרה ראשונה עד שיגיעו הכוחות. "הייתי מפקד בגולני אז אני יודע מה לעשות. תוך כדי שאני מתקרב ראיתי אדם יוצא מהרכב עם סכין ענקית, בערך באורך של 20 סנטימטרים. לצערי לא היה עליי נשק אז הבנתי שאני צריך לברוח ותוך כדי אני רואה אותו דוקר עוד אנשים. בזמן שהתרחקתי קצת מהזירה, שמעתי צעקות 'מחבל' ואז יריות, ממש קיוויתי שאלה יריות מהצד שלנו ואז הודיעו שהמחבל נוטרל".
הוא הוסיף כי "סמוך לזירה ראיתי נפגעת חרדה במצב קשה מאוד. אחר כך הבנתי שהיא בחורה שסובלת מפוסט-טראומה שהתעלפה, נתתי לה עזרה ראשונה עד שהגיעו כוחות ההצלה ופינו אותה לבית חולים. זה אירוע לא פשוט עבורי אבל אני שמח שיכולתי לעזור. חיי אדם זה מעל הכל".
בפיגוע נפצעו תשעה בני אדם, מהם חמישה עדיין במצב קשה - שניים מהם מאושפזים בבית החולים בילינסון, ושלושה בבית החולים איכילוב. אחת הפצועות היא אישה בהיריון, שבאיכילוב אמרו כי "יש לה עוד דרך לעבור".
3 צפייה בגלריה
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל שביצע את הפיגוע
המחבל הפלסטיני, עבד אלאלווהאב חלאילה (20), שביצע את הפיגוע, הגיע לזירה באמצעות רכב שגנב ממעסיקו. לא ידוע אם מדובר במעסיק ישראלי או פלסטיני. ייתכן שהיה לו אישור מסוים שאפשר לו לעבוד בישראל והדבר עדיין נחקר. הוא עלה על מדרכה ועל שביל אופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב - כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ודורס עוברי אורח. בינתיים, כוחות צה"ל עצרו כמה מקורביו, גם בתחנת לב המפרץ בחיפה - ובתיעוד שפרסמו הפלסטינים נראים חיילים רבים סביב ביתו בסמוע.
במשדר המיוחד של אולפן ynet, אמר מנכ"ל מד"א אלי בין כי המחבל יצא בשלב מסוים מהרכב והחל לדקור אנשים - ואז נורה וחוסל. בסך הכול נפצעו בפיגוע תשעה בני אדם - חמישה מהם באורח קשה, ומצבם של חלקם עודכן אחרי ניתוחים שעברו. לפחות שניים מהם, לפי בית החולים בילינסון, נמצאים בסכנת חיים.
בין הפצועים יש אישה בהיריון שבאיכילוב הגדירו את מצבה "קשה מאוד", ואמרו כי יש עוד "דרך ארוכה לפניה". מלבדה אושפזו באיכילוב שלושה פצועים נוספים, שתיים במצב קשה ואחד במצב בינוני.