נתוני התחלואה של גל הקורונה הרביעי ממשיכים לעלות, המשטרה מגבירה באופן משמעותי את אכיפת ההגבלות: בהמשך להחלטות הדרג המדיני, החל מהיום (ג') מגבירה המשטרה בכל רחבי הארץ את מאמצי האכיפה מול מפירי ההנחיות.

התחלואה ממשיכה לעלות - כתבות נוספות

3 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת מסכות של המשטרה בגרנד קניון בחיפה
מבצע אכיפת מסכות של המשטרה בגרנד קניון בחיפה
חוזרים לאכוף במקומות סגורים
(צילום: שמיר אלבז)
לצורך התוכנית המבצעית של המשטרה, ייקבעו סדרי כוחות גדולים מאוד שיעסקו באופן מלא באכיפה בדגש על עטיית מסכה בחללים סגורים, יוקמו מחדש מפקדות הקורונה בכל מחוז ויוסטו שוטרי מנהלה ומטה לטובת המשימה.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי החליטו אתמול כי המשימה העיקרית היא לאכוף את תקנות הקורונה. לצורך כך כ-1,500 שוטרים יעסקו במשימות האכיפה.
המשטרה הגדירה שלוש משימות עיקריות למהלך. בעדיפות הראשונה אכיפת אי עטיית מסכה. במשטרה הדגישו כי ימי ההסברה בנושא הסתיימו, וכעת היא תפעל למיצוי הליכים נגד מפירי התקנה בנחישות ובאסרטיביות.
העדיפות השנייה היא אכיפת תקנת התו הירוק. המהלך יכלול ביקורים בקניונים, מועדונים וחתונות מדי יום. העדיפות השלישית נקשרת לנושא אכיפת חבי הבידוד. אתמול ביקרו שוטרים כ-9,800 מתוך 18 אלף חבי בידוד. במשטרה טוענים כי לא נעשה מספיק בנושא ומאחר שהאכיפה הועברה כעת לעדיפות השלישית, עלולה לחול עוד ירידה במספר הביקורים אצל הנדרשים לבידוד.
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, עמר בר לב
קובי שבתאי, עמר בר לב
המפכ"ל שבתאי והשר בר-לב
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
עוד אומרים במשטרה כי בשונה מהגלים הקודמים של הקורונה, כעת ישנה פחות עזרה בסוגיית האכיפה מצד פקחים של הרשויות המקומיות או של משרדים ממשלתיים. במשטרה מסופקים מכך שהמשרד לביטחון הפנים לקח את האחריות הכוללת לנושא, אך טוענים כאמור כי לא נעשה מספיק כדי להביא עוד פקחים לסיוע באכיפה.
במקביל הוחזרו לפעולה המפקדות המשימתיות הקודמות של הקורונה, ועליהן יפקד קצין בדרגת תת-ניצב. כמו כן נוספו שוטרים זמניים ואפילו נעשה ניסיון לגייס לטובת המשימות הרבות גמלאים של הארגון. לצורך האכיפה ייעשה שימוש ברחפנים שיכרזו להקפיד על תו ירוק ועטיית מסכה. גם מסוקים ושוטרים סמויים יסייעו לכוחות.
3 צפייה בגלריה
צפו: רחפן משטרתי כורז למתרחצים בחוף בראשון לציון
צפו: רחפן משטרתי כורז למתרחצים בחוף בראשון לציון
ייעשה שימוש ברחפנים
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה אמרו בנוגע לסוגיית אפשרות הסגר בחגי תשרי כי יש ברשותה תוכנית מגירה להפעלה מיידית של המגבלה החמורה במקרה שתתקבל החלטה כזאת בממשלה. עוד אמרו במשטרה כי הם כבר למודי ניסיון בנושא הסגרים ושנעשו הפקות לקחים ממהלכים קודמים בגלים הקודמים.
בהתייחס לאכיפה בחברה הערבית, במשטרה מצפים שראשי רשויות, מנהיגים ומובילי דעה יהיו שותפים בהסברה של תקנות הקורונה. עם זאת, קיימת תמימות דעים בנוגע לקושי לבצע אכיפה במקומות מסוימים.

1,113 דו"חות ביומיים

ביומיים האחרונים נרשמו 1,113 דו"חות בגין הפרת התקנות. 154 מהם ניתנו בגין הפרת חובת הבידוד, 790 בגין אי עטיית מסכה ו-56 בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.
"המשטרה קוראת לציבור כולו להישמע להנחיות, להקפיד על חבישת מסכות פנים כנדרש במקומות סגורים ומוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד והדיווח ככל שנדרש לפי התקנות, וכן על כל כללי התו הירוק וההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת. כמו כן חובה להישמע להוראות השוטרים והפקחים ולהזדהות כנדרש בחוק, זאת כדי להימנע מהצורך בשימוש בסמכויות שיטור ואכיפה לצורך זיהוי ו/או השלמת אכיפה", נמסר.