בכל שישי מתקיימות הפגנות המוניות לתמיכה ברצועת עזה בכיכר א-סבעין בצנעא, בירת תימן, אך בשישי האחרון היה אורח מיוחד שעלה לדבר במהלך ההפגנה. דובר הצבא החות'י, יחיא סריע, הגיע באופן נדיר לדבר עם ההמונים והכריז על תחילתו של "השלב הרביעי בהסלמה נגד ישראל".

3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל בתימן
הפגנה נגד ישראל בתימן
עצרת ענק נגד ישראל בתימן, אתמול
בנאומו בשישי הודיע סריע כי החות'ים עוקבים אחר ההתפתחויות ברצועת עזה, כולל המשך התקיפות וההכנות הישראליות לביצוע פעולה צבאית ברפיח. הוא ציין כי הם עוקבים גם אחר ההצעה שהוגשה לחמאס, שלפיה ישראל רוצה לשחרר את החטופים "ללא הפסקת אש קבועה". לפיכך, בהנחיית מנהיג החות'ים בתימן, עבד אל-מלכ בדר א-דין החות'י, הכריז סריע על השלב הרביעי של ההסלמה נגד ישראל.
לדבריו, שלב זה כולל פגיעה בספינות המפרות את "איסור השיט הישראלי ואיסור השיט לעבר נמלי ישראל בים התיכון", בכל אזור שידם של החות'ים משגת. הוא הודיע שההחלטה נכנסת לתוקף מיד אחרי נאומו. בנוסף, הזהיר סריע כי אם ישראל תפתח במבצע צבאי ברפיח, הצבא התימני יטיל סנקציות מקיפות על כל הספינות השייכות לחברות שיש להן קשר לאספקה וכניסה לנמלים ישראליים, לא משנה מאיזה מדינה הן. הכוונה היא שכל הספינות של החברות האלה לא יוכלו לעבור באזור בו פועלים הכוחות החות'ים ללא קשר ליעד ההפלגה שלהן. סריע שיבח את העם התימני בנאומו והבהיר כי החות'ים לא יהססו להיערך לעוד הסלמה, "עד שהתקיפות בעזה ייפסקו ויוסר המצור".
מדובר בהסלמה משמעותית של החות'ים, הקשורה, כפי שציין סריע לשיח על פעילות ישראלית עתידית ברפיח. החות'ים לא איימו עד כה בצורה רשמית על אזור הים התיכון, המרוחק מהם משמעותית, מה שידרוש מהם, כך ניתן להעריך, שיתוף פעולה עם גורמים נוספים.
3 צפייה בגלריה
חיילים חו'תים בצעדה לתמיכה בפלסטינים
חיילים חו'תים בצעדה לתמיכה בפלסטינים
חיילים חות'ים בצעדה לתמיכה בפלסטינים
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)
בשישי, אחרי נאומו של סריע מקורות תימנים חידדו לרשת אל-מיאדין: "אם האויב הישראלי יסתער על רפיח, כל חברה שתשלח ספינותיה לנמלי ישראל תהיה כפופה לסנקציות. הסנקציות האלה כוללות הכוונה של כל הספינות, של כל חברה, בכל אזור ולכל יעד". חבר הלשכה המדינית של "אנסאר אללה" (החות'ים) אמר היום (שבת) לסוכנות "שהאב" הפלסטינית: "השלב הרביעי של הלחימה מול האויב הישראלי נכנס לתוקף עם הטלת איסור מוחלט על נמלי ישראל, בים התיכון או באילת". הוא הוסיף כי "יש תיאום ברמה גבוהה בין ההנהגה התימנית והנהגת חמאס. יש תקשורת והיכרות עם האירועים בשטח ויש אצלנו מוכנות מלאה". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה החות'ים מדווחים על תיאום בינם לבין הפלסטינים.
שר ההסברה בממשלה החות'ית, דף אללה א-שאמי, איים היום: "המבצעים בים התיכון יתחילו, יש מעקב קפדני ובימים הקרובים תהיה הודעה על מבצעים. כל נשק שהאויב עושה בו שימוש, אנחנו פועלים במהירות לפתח נשק שמתגבר עליו". הוא הוסיף כי מספר הלוחמים המוכנים לצאת לקרב יגיע בקרוב למיליון ואמר: "איננו יכולים לוותר על עמדתנו כלפי פלסטין עד שהניצחון יושג". הוא התייחס גם לסוגיית בכירי חמאס בקטאר ואמר: "אני לא חושב שקטאר תקבל החלטה להוציא את הנהגת חמאס משטחה. שערינו פתוחים לכל הלוחמים בצנעא".
3 צפייה בגלריה
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר החות'ים יחיא סריע. הסלמה נוספת
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFPB)
הכרזתו של יחיא סריע הייתה המשך ישיר לנאומו ביום חמישי האחרון של מנהיג החות'ים בתימן, עבד אל-מלכ בדר א-דין, שאמר: "אנחנו מתכוננים לסבב רביעי של הסלמה אם ישראל וארה"ב ימשיכו להתעקש". באותו הנאום ציין כי גם אם המשא ומתן לגבי הפסקת האש בעזה יצליח, הדבר לא אומר כי תסתיים המלחמה עם ישראל, אלא יסתיים סבב ההסלמה הנוכחי. לדבריו "הסכסוך עם האויב הישראלי לא יסתיים עד שיסולק מאדמות פלסטין". באותו נאום ציין מנהיג החות'ים כי בשבוע שעבר בוצעו שמונה מבצעים של החות'ים באזורים שונים: במפרץ עדן, הים הערבי, האוקיינוס ההודי ודרום ישראל וזאת באמצעות 33 טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים. לדבריו מתחילת המלחמה בוצעו 156 תקיפות של החות'ים לעבר הים ולדרום ישראל.
החות'ים עוקבים אחר כל ההתפתחויות הקשורות למלחמה ברצועת עזה והביעו את תמיכתם בימים האחרונים גם במחאות הסטודנטים בארה"ב נגד ישראל. בשישי האחרון פורסם ברויטרס כי גורם רשמי באוניברסיטה של צנעא בתימן מסר כי הם רציניים לגבי קבלת סטודנטים אמריקנים שנעצרו בגלל תמיכתם בפלסטינים. האוניברסיטה פרסמה הודעה המשבחת את עמדתם של הסטודנטים בארצות הברית ואף צורפה כתובת מייל עבור כל סטודנט המעוניין לקבל את הצעתם.