הפגישה הראשונה בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהתקיימה אמש (שישי) התמקדה בעיקר באיראן ובאיום הגרעין, ועל אף שבדבריו לכלי התקשורת ביידן הזכיר את הפלסטינים רק בשאיפתו לפתרון הסכסוך ולא הזכיר צעדים מעשיים כאלה או אחרים, בזמן שבישראל אמרו כי אין כוונה להגדיר את היחסים בין המדינות סביב הסוגיה הפלסטינית - בהודעת הבית הלבן צוין במפורש כי הנושא עלה לדיון בפגישה שערכו בארבע עיניים.

פגישת ביידן-בנט: כתבות נוספות

בבית הלבן מסרו כי הנשיא ביידן ורה"מ בנט שיתפו אחד את השני בעמדותיהם על קידום השלום, הביטחון והשגשוג עבור הישראלים והפלסטינים. "הנשיא הדגיש את חשיבותם של הצעדים לשיפור חיי הפלסטינים ושל התמיכה בהזדמנויות כלכליות עבורם", אמרו בוושינגטון. "ביידן ציין גם את החשיבות בהימנעות מצעדים שעלולים לפגוע להגביר את המתיחות ואת תחושת חוסר ההגינות, כמו גם יפגעו בבניית האמון בין הצדדים". לפי הבית הלבן, ביידן אמר פעם נוספת כי הפתרון היחיד לסכסוך, בעיניו, הוא משא ומתן על מתווה שתי המדינות.

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
פגישת ביידן ובנט בחדר הסגלגל
(צילום: AP)

עם זאת, בכיר ישראלי אמר אמש כי בנט הבהיר לביידן כי הממשלה החדשה לא מתכוונת לבצע "פניות חדות" בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות. "העמדה האמריקנית ידועה", הסביר הבכיר. "הם מתנגדים לבנייה בהתנחלויות ואין לזה פתרון. נצטרך להתגלגל".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
בנט וביידן
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

לדבריו, בישראל ובארה"ב נחושים שלא להגדיר את מערכת היחסים סביב ההתנחלויות. "ברור לכולם שלא נתפרע - אבל גם לא נקפיא, כי אחרת אין ממשלה. גם להם זה ברור", אמר הבכיר. בנט גם הבהיר כי הוא לא מתכוון לחזור לרצועת עזה, אך הדגיש שהוא מחויב לשבויים והנעדרים - בהם הדר גולדין שנשבה במהלך הפסקת אש בתיווך אמריקני - ולא רוצה את המשך צבירת ושיגור הטילים לעבר ישראל.