1 צפייה בגלריה
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד
טיפל בילדים אוטיסטים, וביצע בהם מעשים מגונים. ד"ר ג'יני
(צילום: אחיה ראב"ד)
"הוא ניצל את מעמד הטיפול ונגע בי": כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד תושב העיר ד"ר מרדכי "מוטי" ג'יני (64), בגין מעשים מגונים שביצע בילדים אוטיסטים בהם טיפל כפסיכולוג. הנאשם מתמחה בטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי, הוא עבד במרכז טיפולי מרכזי בחיפה וניהל קליניקה פרטית.
הפרשה נחשפה בשנת 2021, בעקבות תלונות שהגישו נגדו שני נערים, בני 17 ו-18, שסיפרו כי פגע בהם מינית בעת שהיו ילדים. תלונה נוספת הוגשה מאוחר יותר, בחודש יוני באותה שנה, על ידי י' (36) מחיפה שטען כי הותקף על ידי הפסיכולוג בעת שהיה בן 12. בין השניים נערך עימות.

התלונה הראשונה שהוגשה נגדו, על מקרה שהתרחש בשנת 2018, נסגרה מחוסר ראיות. אז עוד נאסרה לפרסום זהותו של הפסיכולוג, אך בעקבות פניית ynet וכלי תקשורת נוספים התיר בית המשפט לפרסם אותה. ד"ר ג'יני מכחיש את הטענות נגדו, וכן כל קשר למעשים המיוחסים לו.
לאחר מעצרו של הפסיכולוג הגיע י' לבית המשפט, שם סיפר כי טופל על ידו בעקבות פטירתה של אמו. "הוא ניצל את מעמד הטיפול ונגע בי", סיפר. "הוא ביצע בי מעשים שאסור לעשות. שתקתי במשך שנה ובגיל 13 סיפרתי לאבא שלי. הוא רצה ללכת להרוג אותו, אני זוכר הכל. הפסיכולוג צריך לשלם מחיר - אני אהיה הפה של כל מי שלא יכולים או מפחדים לדבר.
"בטוח יש עוד הרבה קורבנות. אסור לו להיות פסיכולוג, אסור לו לטפל בילדים. הוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח. אלך איתו עד הסוף. זו משימת חיי".