דוד אדרי, בעלה של רחל אדרי ("רחל מאופקים") שהלך לעולמו בגיל 68, הובא הערב (שני) למנוחות בבית העלמין בעיר. אביתר בנו סיפר על התושייה שגילה אביו, שחולץ יחד עם האם רחל מידי מחבלים ב-7 באוקטובר, וספד: "ביום הולדת שלך באותו יום בשמחת תורה קיבלת את החיים שלך במתנה בפעם השנייה. תודה שהספקנו להנות ממך עוד כמה חודשים, שלא היו קלים".

2 צפייה בגלריה
רחל ודוד אדרי
רחל ודוד אדרי
רחל ודוד אדרי
(צילום: הרצל יוסף, משלחת ישראל באום)
"הוחזקת כבן ערובה על ידי חמישה מחבלים בבית יחד עם אימא, ובמבצע הרואי חולצת בחיים. החברים מהימ"מ אמרו לי שמעבר לקרבות ולזוועות שהתנהלו, הם ראו אותך כגיבור האמיתי בסיפור הזה, כשקפצת להגן על אימא כשהתחילו לזרוק רימונים", ספד הבן בהלוויה. "אלוהים כנראה תכנן דבר אז דברים אחרים, והיום החליט שאתה צריך להצטרף אליו. היום אני אומר תודה שהספקנו להנות ממך עוד כמה חודשים, למרות שהם לא היו חודשים קלים, עם הרבה שינויים במצב הרוח ותהפוכות נפש".
הבן סיפר כיצד דוד נשא על עצמו מעמסות נפשיות מאז יום המתקפה: "לקחת את מה שקרה עמוק ללב, לא דיברת ולא הבעת רגשות, פשוט עישנת והדפת כל מי שהעז לפנות אלייך. זה כנראה חלחל והרג אותך מבפנים, אבל כזה אתה, זכר אלפא מהדור של פעם".
במהלך מתקפת מחבלי חמאס פרצו חמישה מחבלים לביתם של בני הזוג אדרי והחזיקו בהם כבני ערובה. בנם, פקד אביתר אדרי שמשרת כשוטר במשטרת שדרות, הגיע עד פתח בית הוריו וראה כיצד מחבל מחזיק רימון צמוד לאימו, ומעבירו מיד ליד בחיוך.
למחבלים שהחזיקו בדוד וברחל היה נשק רב, שכלל בין היתר רימונים, רובי סער וטיל לאו. במהלך שהיית המחבלים בבית הגישה להם רחל עוגיות, קפה וארוחת צהריים, ושוחחה עימם ממושכות כדי לנסות לשבש את דעתם. רחל הלכה לשירותים כמה פעמים, על מנת שהשוטרים יוכלו להבחין בה בכל פעם שאחד המחבלים ליווה אותה.
בשלב מסוים סימנה רחל לבנה קצין המשטרה ולשאר השוטרים על אצבעות ידה כדי לתאר כמה מחבלים נמצאים בבית. אחרי 19 שעות של הימצאות המחבלים בבית ומעורבות של צוות המשא ומתן המשטרתי פרצו לוחמי הימ"מ לדירה, חיסלו את המחבלים וחילצו את בני הזוג אדרי.
2 צפייה בגלריה
רחל אדרי מאופקים עם בנה
רחל אדרי מאופקים עם בנה
רחל אדרי והבן אביתר
(צילום: יובל קרני)
בעקבות התנהלותה הפכה רחל לכוכבת רשת, התראיינה פעמים רבות בטלוויזיה ופגשה את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורו בארץ. בנוסף, רחל גם פרסמה מתכון של העוגיות המפורסמות שלה, שאותן הציעה למחבלים שפרצו לביתה.
"הצטערתי לשמוע על פטירתו של דוד אדרי, מוותיקי העיר אופקים, בעלה של רחל, שבאירועי 7 באוקטובר הוחזק כבן ערובה יחד איתה בביתם לאחר שהמחבלים פרצו פנימה", אמר ראש העיר אופקים דנינו. "האירוע אמנם הסתיים בשלום ובני הזוג חולצו ממנו חיים, אך משפחתו של דוד מעידה כי האירוע מבחינתו לא הסתיים מעולם".
ראש העיר הוסיף: "הם הבחינו בחודשים האחרונים בהידרדרות במצבו, ככל הנראה על רקע האירוע הטראומטי שחווה. לצערנו, היום כוחו כבר לא עמד לו והוא הלך לעולמו בגיל 68, כארבעה חודשים לאחר יום הולדתו שחל ב-7 באוקטובר.
"אנו שולחים חיבוק גדול לבני המשפחה היקרים, לרחל הגיבורה שלנו ולילדים אביתר, חנית וטל. העיר אופקים כולה שותפה לכאב ולצער שאתם חווים בשעות אלה. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".