ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו בצהריים (יום שלישי) על "החרפת הצעדים נגד חוקי הדיקטטורה", על רקע החקיקה החד-צדדית, שיתחילו ב"פעולות התנגדות יומיות והפגנה בנתב"ג של כוח קפלן" ביום שני הקרוב. במקביל, עוד אנשי מילואים הודיעו כי לא יתנדבו יותר לשרת בצה"ל.
פרופ' שקמה ברסלר, ממובילי המחאה, אמרה כי "אלה ימים קריטיים לחזון המייסדים של מדינת ישראל, לערכי מגילת העצמאות של צדק, חופש ושוויון. מה שהתחיל לפני שבועיים כסלאמי הולך ומתברר כבליץ חקיקה מטורף ואכזרי שיהפוך את ישראל לדיקטטורה דה פקטו כבר בשבועות הקרובים. 
"ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת על חוק העבריינים, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג. זו תהיה מחאה בלתי אלימה שתבהיר לנתניהו ולחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה שתנועת המאבק לא תתן להם להרוס את ישראל. ההפגנה הגדולה בנתב"ג תהיה פעולה מרכזית אחת מתוך סדרת פעולות התנגדות שיינקטו במהלך השבוע ושפרטים עליהן יימסרו רגע לפני הזנקה".
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
מחריפים את הצעדים. ראשי המחאה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
"אלה ימים קריטיים". ברסלר
(צילום: מוטי קמחי)
ערן שוורץ אמר כי "הרוב המכריע של אזרחי ישראל מכל קצוות הארץ ומכל קבוצות האוכלוסייה, מבינים שעלינו להישיר מבט ולראות את המציאות לאשורה. עלינו ללמוד מהלקח ההיסטורי של הונגריה ופולין. במאה ה-21 דיקטטורות עולות באמצעות חקיקה הדרגתית שמרוקנת את הלב הערכי, הלב המוסרי, של מוסדות השלטון. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה בישראל".
מורן זר קצנשטיין אמרה: "אני קוראת מכאן לנשים בכל הארץ, אנחנו הייטקיסטיות ורופאות, אימהות ונשות עסקים, מנהלות ועצמאיות, אבל אנחנו קודם כל נשים, נשים הבזויות כל כך בעיני כוכבי הקואליציה מעוז ורוטמן, שחושבים שנשים לא צריכות להתגייס לצה"ל והתרומה המרכזית שלהן זה לגדל ילדים. אזרחיות - אלו האנשים שנמצאים היום בכנסת ומחליטים איזה חוקים הם סבירים ואיזה לא. כולנו צריכות להתאחד כי אנחנו הראשונות להיפגע. אנחנו חייבות להאבק על החופש שלנו".
משה רדמן אמר כי "זהו הרגע לו חיכיתם, מאות האלפים שדגל ישראל מונח בהיכון בכניסה לבתיהם וערכי מגילת העצמאות חקוקים בליבם. זה הזמן להתנגד. חונכנו על בסיס ההיסטוריה של העם שלנו. לפחות פעם אחת בשנה כולנו שואלים את עצמנו מה היינו עושים לו חיינו בתקופה בה משטר חשוך מאיים להשתלט. זה הרגע, הוא עכשיו, הוא לא עוד מעט, הוא אינו נמצא בעתיד, זה הרגע לו התכוננו 25 שבועות, זהו זמן להתנגד, זה המאבק החשוב בהיסטוריה שלנו, המאבק על נשמתה של ישראל, על החזון הישראלי, מאבק פנים מול פנים של ערכי הציונות נגד ערכי הקיצוניות".
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
מסיבת עיתונאים משותפת למובילי המאבק בדיקטטורה
ראשי המחאה
(צילום: מוטי קמחי)
במקביל, במכתב ששלחו היום לוחמים ב"יחידה מבצעית של חיל האוויר", שלטענתם מונה "מאות אנשי ונשות מילואים", הודיעו כי לא יתנדבו יותר לשירות בצה"ל כל עוד תימשך החקיקה. "כל עוד ממשיכם הצעדים החד-צדדיים לחיסול המשטר הדמוקרטי וכינון עריצות, בכסות שקרית של 'רפורמה משפטית', כל עוד לא תיעצרנה החקיקות הפוגעות בעצמאותה של מערכת המשפט, בשלטון החוק, ובצביונו הדמוקרטי של המשטר, אנחנו מפסיקים לאלתר את התנדבותנו לשירות מילואים פעיל", הם כתבו.
"למען הסר ספק - זוהי לא סרבנות וזהו לא מרד", הם הוסיפו. "שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות כשהיה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאיתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה. כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזה הופר. אנחנו כותבים מכתב זה בכאב רב, אך מבינים כי לא נותרה לנו ברירה אחרת. לא הצבא קדוש, אלא הערכים שלשמם אנו נלחמים הם הקדושים".
עוד כתבו כי "כפי שעשינו עד היום - נמשיך להיאבק ולהילחם על ערכי המדינה ובראשם חופש ושוויון מוחלטים לכל אזרחית ואזרח, ללא הבדל גזע, מין ודת. נמשיך לשרת את מדינתנו ועמנו בכך שנתייצב להגנתם מפני האיום ההרסני המופנה אליהם מבפנים. אנו מצפים ליום שבו תיכון ממשלה ישראלית שתשמור על ערכי מגילת העצמאות - שוויון, צדק וחירות, ושתהיה מחויבת למשטר דמוקרטי-ליברלי, באופן שיאפשר לנו לחזור לבסיסנו בגאווה, ולהמשיך לשרת את מדינתנו גם במילואים".
מקדם יותר הודיע צה"ל כי מילואימניקים שלא יתייצבו בגלל חידוש חקיקת המהפכה יטופלו פיקודית. בצבא הוחלט כי יטפלו בכל מקרה של אי-התייצבות לקריאה לשירות - בין אם לגיחת כשירות או אימון או לפעילות מבצעית - כסירוב להתייצב לצו. זאת, גם אם מדובר במערכים התנדבותיים כטייסי מילואים.
חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד תקף הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio את המפגינים. "דגל ישראל אבל זה משמש אותם לאלימות אף אחד לא אומר כלום לא בתקשורת, אנחנו מותקפים בכל מקום בצורה פיזית". הוא סיפר על מקרה בסוף השבוע שבו ניגש אליו אחד המפגינים נגד המהפכה וצעק לעברו "וצועק לי בוא מה אתה קיבלת מאבטח אתה גיבור. בוא לפה תגיד לי אתה רוצה לריב מכות כאילו מה קורה איתך?".
"למה הוא קרא לי? לבוא לשתות איתו כוס קפה? לא. זה כבר מוגזם זה אנשים בגיל של ההורים שלנו, לאן הלכתם, תגידו? מה קרה? מה האלימות?".

איציק מדינה, הפעיל שעוכב אמש לחקירה, אמר היום בריאיון לאולפן ynet כי "שלשום הייתי בחוג בית שהיה אמור להתקיים בירושלים של ח"כ משה סעדה. הוא לא הגיע, ברח. במשך שעתיים ישבתי עם באי הבית, המזמינים, המארחים, ושוחננו והיה מצחיק וכיף, והגענו להבנות אפילו והסכמות בעם ישראל. אני לא שורף ולא פוגע באף אחד, אני בסך הכול מגיע לקפלן".
אתמול, כשיצא מתחנת המשטרה, הוא אמר כי "האשימו אותי שתכננתי לפגוע באישי ציבור, אני לא מאיים על אף אחד". היום אמר כי ייתכן שניסו להפחיד אותו. "יש גם קו ישיר לשיחת טלפון הזויה שקיבלתי לפני שלושה חודשים. בשיחה אמרו לי 'מר מדינה היקר, אנחנו מזהירים אותך לבל תעשה שימוש באמצעים לא חוקיים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית'. זה לא השב"כ אבל זה חמור".