עשרות שוטרים הגיעו הבוקר (ג') למחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים ואטמו חלק מהמבנה שבו התגורר המחבל שביצע בנובמבר אשתקד את פיגוע הירי בעיר העתיקה, שבו נרצח הצעיר אליהו (אלי) קיי ז"ל. הכוחות הרבים, לפי המשטרה 150 איש, תועדו נכנסים בשיירות ארוכות אל תוך השכונה הערבית, כאשר מסוק משטרתי מלווה אותם מהשמיים. עימותים פרצו במהרה בין הכוחות לתושבים המקומיים.
במשטרה מסרו בתום הפעילות, בסביבות השעה 12:00, כי במהלך איטום דירת המחבל פרצה התפרעות שבמהלכה יודו אבנים לעבר הכוחות. הללו השיבו באמצעים לפיזור הפרות סדר. המחבל, שייח בן 42 בשם פאדי אבו שחידם שחוסל על ידי כוחות הביטחון, התגורר בקומה הרביעית במבנה בן חמש קומות בשועפט, ובמשטרה אמרו שלפיכך רק דירתו נהרסה ונאטמה, ולא כל המבנה. ההריסה אושרה על ידי בג"ץ, שדחה לפני יומיים את בקשת משפחת המחבל לדיון נוסף בניסיון למנוע את ההריסה.
6 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון לקראת הריסת בית המחבל פאדי אבו שחידם
כוחות הביטחון לקראת הריסת בית המחבל פאדי אבו שחידם
כוחות הביטחון נכנסים הבוקר לשועפט, גם עם רובים שלופים
המחבל, אבו שחידם, ביצע את פיגוע הירי בבוקר של ה-21 בנובמבר באמצעות רובה תקני, סמוך לשער השלשלת המוביל להר הבית. הוא פתח באש לעבר אזרחים במקום. כוחות משטרה ומשמר הגבול במקום הגיבו במהירות וירו בו למוות. במקום נמצאה גם סכין.
בפיגוע נרצח כאמור אליהו קיי, בן 26 ממודיעין. קיי עלה לישראל מדרום אפריקה ב-2016 ושירת בצנחנים כחייל בודד. לאחר מכן עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. בפיגוע נפצע גם באורח קשה תלמיד הישיבה אהרון יהודה אימרגרין (26), שהיה בדרכו לכולל ברובע היהודי. בפיגוע נפצעו קל הרב זאבי קצנלבוגן, אב לשמונה בן 46 מהרובע היהודי בירושלים, ושני לוחמי מג"ב בני 30 ו-31 במצב קל.
6 צפייה בגלריה
הריסת בית המחבל פאדי אבו שחידם
הריסת בית המחבל פאדי אבו שחידם
הריסת בית המחבל פאדי אבו שחידם
( צילום: AP)

6 צפייה בגלריה
אליהו קיי, הנרצח בפיגוע בירושלים
אליהו קיי, הנרצח בפיגוע בירושלים
אליהו קיי ז"ל, הנרצח בפיגוע בנובמבר
(מתוך פייסבוק)
המחבל היה פעיל בזרוע המדינית של חמאס, ולא נעצר בעבר על ידי שב"כ. תושבים באזור סיפרו כי הוא נהג להגיע פעמים רבות למסגד אל-אקצא ולעודד שם מתפללים שלא לאפשר לכוחות הביטחון להיכנס למסגד ולהתעמת איתם. המחבל היה אב לארבעה ילדים, ושלושה ימים לפני הפיגוע אשתו עזבה את שטח המדינה.
לאיטום בית המחבל הבוקר התייחס באולפן ynet סגן ניצב עידן אילוז, דובר משטרת מחוז ירושלים, ואמר כי בכך המשטרה למעשה "סוגרת מעגל". סנ"צ אילוז גם להתפרעויות האחרונות במזרח ירושלים, שהתחוללו על רקע הסערה "אלפיס" והשלג שהביאה לבירה. צעירים רבים ניצלו את מזג האוויר כדי להפר את הסדר והשליכו אבנים וכדורי שלג לעבר כוחות הביטחון. בעקבות זאת נעצרו קרוב ל-60 חשודים בהתפרעויות.
אילוז אמר כי המשטרה מתמודדת במזרח העיר עם "אתגרים רבים מאוד", ובכמה זירות שונות. לדבריו, חלק מהמתפרעים שנעצרו בימים האחרונים היו ילדים בני 6 או 7, וגילם הצעיר מכביד עוד יותר על יכולת ההתמודדות מול הפורעים. הוא הדגיש אבל כי יש "אפס סובלנות, נחישות" מול אותם פורעים: "מגיעים לאותם אנשים ופועלים למצות איתם את הדין".

הוא נשאל על הסרטון שבו נראים צעירים תוקפים ניידת שנמלטת לכאורה מהמקום, ואמר כי הסרטון הזה חלקי בלבד: "הסרטון מראה כוח משטרה שמטפל באירוע אחר, וכמה דקות אחרי הסרטון הזה אז כבר יש כוחות משטרה נוספים שמוזעקים למקום וחבורת פורעי החוק בורחים. זה קרה לנו בכמה מקומות ובסוף היכולת שלנו למצות איתם את הדין ולעצור אותם אם זה בבתים או בזירה, זמן קצר אחרי אותן הפרות סדר".
אלכסנדרה לוקש השתתפה בהכנת הידיעה