מנהיג הלייבור בבריטניה לשעבר ג'רמי קורבין שיבח היום (חמישי) את דרום אפריקה בתום הדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שבו שטחה את טענותיה כי ישראל מבצעת מעשים שאופיים "רצח עם" ברצועת עזה. קורבין אמר שמדובר ברגע היסטורי, "בגלל הפרזנטציה המבריקה היום. צריך לומר תודה ענקית לדרום אפריקה על כך שניצבה בשם כל שאר העולם מול התוקפנות שמתרחשת בעזה". בהמשך קורבין סירב לענות לשאלת שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" להאג, נדב איל, אם לחמאס יש אחריות כלשהי למלחמה - ופוצץ את הריאיון כשגילה ששוחח עם עיתונאי ישראלי.

קורבין, שכבר טען בעבר כי ישראל מבצעת רצח בעזה וגם סירב לכנות את חמאס ארגון טרור, אמר כי הגיע להאג "כדי לתמוך בתביעה הדרום אפריקאית, וכמובן בכל העם הפלסטיני", ודיבר רבות על סבלם של תושבי עזה, מבלי שהזכיר את אזרחי ישראל או את טבח ה-7 באוקטובר. "קורע לב מה שקורה לתושבי עזה - אובדן החיים, הרס של בתי חולים ובתי ספר, והדרך שבה ילדים מהווים מטרה להפגזות. דרום אפריקה מבקשת סעד ביניים שיביא להפסקת אש מיידית, ואני חושב שהם עשו עבודה מבריקה הבוקר", אמר.
בנוסף, קורבין הביע תקווה ש"בסוף השבוע הזה יהיו הפגנות בכל רחבי העולם. בלונדון אנחנו מצפים שלפחות חצי מיליון בני אדם יצאו שוב לרחובות לונדון בסולידריות עם העם הפלסטיני. אני פשוט נדהם ומזועזע כשאני מדליק את המחשב או הטלוויזיה, וצופה בסצנות האלה, של הרס קורע לב של חיי אדם. זה גם משמעותי שבכל רחבי העולם אנשים רבים כל כך יוצאים לרחובות כדי להפגין תמיכה בפלסטינים".
1 צפייה בגלריה
בריטניה לונדון הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל ג'רמי קורבין
בריטניה לונדון הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל ג'רמי קורבין
קורבין בהפגנה פרו פלסטינית בלונדון
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
קורבין אף שיבח כי "למרות הכל, התרבות והערכים של פלסטין עדיין נשארים יציבים כפי שראינו ברחבי העולם", והצהיר כי "לא נאפשר את הכחשת העם הפלסטיני ומורשתו". הוא מתח ביקורת על ישראל ש"לא פירסמה את טיעוניה מראש, בעוד שדרום אפריקה פירסמה את כל המסמכים שלה, 80 ומשהו עמודים".
קורבין אמר שהגיע להאג "בגלל שהמשלחת של דרום אפריקה ביקשה ממני להצטרף. אני מאוד גאה להיות כאן, הייתי מאוד פעיל בתמיכה בזכויות העם הפלסטיני כל חיי ואמשיך לתמוך בהם כל חיי, הם קיבלו יחס כל כך נורא". בהמשך התחמק קורבין מהתייחסות לאירוע מעברו, אז קרא למשלחת של חמאס לבריטניה "ידידינו": "האירוע הזה התרחש לפני יותר מעשור, זה היה תוך כדי פגישה, כששאלתי האם מישהו עזב את הפגישה. באותו זמן, דרך אגב, טוני בלייר ורבים אחרים נפגשו עם חמאס כמעט מדי יום".
לבסוף, קורבין פוצץ כאמור את הריאיון כשגילה שהוא משוחח עם עיתונאי ישראלי, וסירב להתייחס לשאלה האם לחמאס יש אף אחריות חלקית למלחמה שפרצה אחרי טבח ה-7 באוקטובר.