יממה לאחר חשיפת ynet על התלונה שהגיש ראש העיר הרצליה משה פדלון בעקבות איומים, מסר פדלון עדות במשטרה: בחודשים האחרונים נוהלה בנושא חקירה סמויה של צוות חקירה מיוחד ירקון, ובעקבות התלונה שהגיש הוא זומן למסירת עדות במרחב ירקון.
פדלון הגיש אתמול את התלונה במשטרה בטענה שמנסים לסחוט אותו, ובשיחה עם ynet אמר כי הוא חושש ש"מסע ההסתה והסחיטה" נגדו, כלשונו, "עוד ייגמר ברצח". את התלונה הוא הגיש למפקד משטרת מרחב ירקון, תת-ניצב דוד פילו, אחרי של-ynet נודע כי בחודשים האחרונים כבר מתנהלת חקירה סמויה סביב איומים על בכירים בעיריית הרצליה.
2 צפייה בגלריה
משה פדלון מגיד תלונה במשטרה על איומים וסחיטה
משה פדלון מגיד תלונה במשטרה על איומים וסחיטה
פדלון. "חושש שזה ייגמר ברצח"
(צילום: שאול גולן)
לפי פדלון, זכיין של העירייה שמפעיל שני עסקים בעיר – וזכה בהם במכרז פומבי – הוא שעומד מאחורי מסכת האיומים שהוא חווה בחודשים האחרונים. על פי התלונה, עם פרוץ משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שעוררו הסגרים השונים, פנה הזכיין לחברה העירונית של עיריית הרצליה וביקש להאריך את תקופת החוזים מכוח המכרזים לתקופות ארוכות ומשמעותיות.
בתלונתו מנה פדלון שורה של אירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה וגרמו לו לחוש למעשה כמי שמנסים לסחוט אותו: הפגנות שבוצעו ליד ביתו ופליירים שנשלחו לבתי תושבים ומציגים את טיפולו הכושל לכאורה במשבר הקורונה. בתלונתו אף טען פדלון כי גייסו נגדו את תנועת "השולמנים", ואת חבר הכנסת אביר קארה שהתגייס באופן אישי למאבק הזה.
2 צפייה בגלריה
משה פדלון מגיד תלונה במשטרה על איומים וסחיטה
משה פדלון מגיד תלונה במשטרה על איומים וסחיטה
פדלון מגיש תלונה במשטרה על איומים וסחיטה
(צילום: שאול גולן)
אלא שמה שהדליק נורה אדומה וגרם לפדלון להתלונן היה איום ממשי שהגיע לבכירים בעירייה, על ידי גורמים שהזדהו כמשויכים לארגון פשע. "לפני כמה חודשים הגיעו קומץ אנשים למשרדי החברה העירונית ואיימו לכאורה על מנכ"ל החברה, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, שלא יתעסק יותר עם המתחם".
בהקלטה מאותה שיחה נשמע אחד מאותם אנשים אומר למנכ"ל: "תראה אני אלך איתך הכי פתוח... תראה אני יודע שלך יש קשרים אישיים ולא נכונים עם מר ***... את בא להפריע לנו. אני מבקש ממך שתחדל מהמעשים האלה, אחרת אני אציף את הכול החוצה".
"לא ייתכן שראש עיר בישראל ירגיש כמו שאני מרגיש", אמר אתמול פדלון. "אני בסך הכול פועל על פי חוק, ועושה מה שצריך על פי חוק. אם במשרד הפנים חושבים שאפשר להאריך את המכרז, שיביאו לי פתק. מה שאני חווה בחודשים האחרונים זה מסע של פחד, הסתה וסחיטה. אני מפחד מאוד שזה עוד ייגמר ברצח".
גורמים המקורבים לעסק המדובר מסרו: "אצל פדלון זו שיטה – לאיים ולהפחיד. כעת, מנסה פדלון בכל דרך למנוע המשך מאבק במנהל לא תקין בכלים משפטיים וציבוריים בלבד. הניסיון לתלונות השתקה או תביעת נקמה, לא ירפו את ידינו".
במשטרה אמרו אתמול כי נסיבות התלונה נבדקות, והמשטרה תפעיל את כלל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת.