מסר ישיר ופומבי לרפובליקה האיסלאמית מבלי לנקוב בשמה: על-רקע האיום של איראן לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוריה ובלבנון חסן מהדווי, השיב שר הביטחון יואב גלנט באותו מטבע. "מי שינסה לתקוף אותנו יתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו", אמר היום (רביעי) השר גלנט בביקור בסוללת כיפת ברזל בצפון.

במהלך ביקורו בסוללת כיפת ברזל, שמע השר גלנט ממפקד ההגנה האווירית תת-אלוף גלעד בירן וממפקד הסוללה סגן-אלוף איתמר עבו על פעילות המערך בתקופה האחרונה ומוכנות למול האיומים בזירות השונות. "אני רוצה להביע הערכה גדולה לכל מערך ההגנה האווירית ולכן באופן ספציפי על העבודה שלכם", אמר השר גלנט ללוחמים וללוחמות. "אתם מגינים על מדינת ישראל - על הנכסים שלה, על הבסיסים שלה ומעל הכול על האזרחים שלהם".
שר הביטחון הוסיף: "במלחמה הזאת אנחנו מותקפים מיותר מזירה אחת ואתם רואים את זה, מכיוונים שונים, כל אויב שינסה לתקוף אותנו, קודם כל ייענה בהגנה חזקה. אבל אנחנו נדע להגיב מהר מאוד בפעולה התקפית נחרצת אל שטחו של מי שיתקוף את שטחנו, לא משנה איפה זה, בכל המזרח התיכון.
"יש לנו את היכולת הזאת והחיבור והתגובה של מדינת ישראל היא מאוד מאוד יעילה, מאוד עצימה ואחד הדברים שאנחנו מצטיינים בו לאורך השנים - זה שהאויב לא יודע אף פעם מה הן ההפתעות שאנחנו מכינים לו. אתם תעשו את העבודה שלכם והחברים שלכם, כל אחד במקום שלו יעשה את העבודה שלו ואנחנו ביחד נעמוד במשימה שלנו וננצח".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת כיפת ברזל בצפון
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת כיפת ברזל בצפון
שר הביטחון גלנט בביקור בסוללת כיפת ברזל
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
את שר הביטחון גלנט הקדים שר החוץ ישראל כ"ץ, שכתב מוקדם יותר היום בפרסית בחשבון ה-X שלו: "אם איראן תתקוף משטחה - ישראל תגיב ותתקוף באיראן". במקביל, ישראל הבהירה לארה"ב כי "מתקפה משטח איראן תחייב אותנו להגיב נגדה באופן ישיר".
דבריו של השר כ"ץ צוטטו בסוכנות הידיעות האיראנית IRNA, לאחר שמוקדם יותר אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי "ישראל עשתה טעות - והיא חייבת להיענש". חמינאי אמר עוד בנאום שנשא לרגל תפילת חג עיד אל-פיטר כי "ישראל תקפה את מתחם הקונסוליה האיראנית בדמשק. הקונסוליות הן חלק מהאדמות של המדינות הקשורות אליהן וזה כאילו תקפו את אדמתנו. ישראל תשלם על הטעות שהיא עשתה".