הקולונל חסן סיאד חודאי, הקצין הבכיר ממשמרות המהפכה שחוסל בטהרן, היה אחראי על גיוס המחבלים שיפגעו בישראלים ברחבי העולם - ושמו נקשר גם לניסיון חיסול של דיפלומט ישראלי בניו דלהי בפברואר 2012. כך לפי מקורות ביטחוניים באירופה ששוחחו הערב (שני) עם ערוץ האופוזיציה האיראני איראן אינטרנשיונל.
3 צפייה בגלריה
חסן ציאד ח'דאירי
חסן ציאד ח'דאירי
הקצין שחוסל - והזירה
3 צפייה בגלריה
חסן סיאד חודאי
חסן סיאד חודאי
חודאי (מימין) בתמונה שפורסמה בתקשורת האיראנית
לפי אותם מקורות, חודאי נקשר לשורת פעולות נגד ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה, ובין תפקידיו היה לגייס עבריינים וכנופיות סוחרי סמים לטובת הפיגועים.

חיסול הבכיר האיראני - כתבות נוספות

בכוח קודס, מסביר אחד הגורמים, מעדיפים לבחור אזרחים שלא קשורים למשמרות המהפכה עבור אותם מבצעים. חודאי נודע בכינוי "צייד", וידע לשוחח בין היתר בטורקית, כורדית וערבית. הוא לא נהג ללבוש את מדי משמרות המהפכה, והשתדל שלא למשוך תשומת לב רבה ככל האפשר.
מבחינת האיראנים, החיסול הוא מכה קשה נוספת למערך האבטחה. העיתוי אינו מקרי, בימים שבהם האמריקנים חושבים להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. נכון לרגע זה הם עדיין בפנים, אבל בישראל יודעים שהם מסוגלים לשנות את החלטתם.
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה
זירת החיסול של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה
זירת החיסול של מדען הגרעין פחריזאדה. לא נמצא יורש ברמה, אבל התוכנית התקדמה
(צילום: AFP)
החיסול הקודם שמיוחס למוסד באיראן הוא של ראש תוכנית הגרעין, מוחסן פחריזאדה, שב-27 בנובמבר 2020 חוסל ביריות סמוך לעיירה אבסארד שליד טהרן. החיסול הזה, שהגיע אחרי חיסול קאסם סולימני שביצעו האמריקנים, היווה מכה קשה לתוכנית הגרעין האיראנית, מאחר שפחריזאדה היה מוקד ידע. מאז התקשו למצוא לו יורש ברמתו, אבל התוכנית התקדמה.
לפי הטלוויזיה האיראנית, הקולונל חוסל לאור יום בסמטה מחוץ לביתו בבירה טהרן, על-ידי שני חמושים שהיו רכובים על אופנוע. בדיווחים נטען ששני החמושים ירו בו חמש פעמים כשהוא היה במכוניתו ועמד להיכנס לחניה בביתו ברחוב מוג'הידין-אל-איסלאם, שנמצא במזרח העיר.
במקביל לדיווח על ההתנקשות, הכריזו משמרות המהפכה כי נחשפה "רשת של בריונים שקשורה לשירות המודיעין של המשטר הציוני". לטענתם, החשודים "גנבו והרסו רכוש פרטי וציבורי, חטפו והשיגו הודאות כזב". את ההודעות הללו צריך לקחת בערבון מוגבל כמובן ולא להאמין להן.
במקביל, יש לציין, בכיר איראני איים אמש כי "חיסול הקצין בטהרן הוא חצייה של הקווים האדומים. החיסול יוביל לשינויים מהותיים במשוואת המאבק. מי שעומד מאחורי החיסול ישלם מחיר כבד".