1 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'. להילחם בפושעים כמו בטרור
(צילום: יריב כץ)
השר היוצא לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) אמר היום (ראשון) כי לפני שמגדירים כ"פיגוע" את האירוע הקטלני בכפר קאסם ביום שישי בבוקר, יש לחכות למיצוי חקירת המשטרה. פריג', תושב העיר, הוסיף בשיחה עם ynet כי "מי שמכיר את המציאות ואת התושבים שחיים פה מבין שלא יכול להיות פיגוע לאומני בכפר קאסם. האלימות המשתוללת אצל העבריינים יכולה להיות מופנית לכל אדם".
בלילה שבין חמישי לשישי הזמין מחמוד בדיר (23) את המשטרה לביתו בטענת שווא לאירוע אלימות במשפחה. כשהגיעו השוטרים הוא ניסה לירות בהם, להשליך בקבוק תבערה ולדרוס אותם. הוא הספיק לפצוע שלושה לוחמי מג"ב לפני שנורה ונהרג.

פריג': "ביום-יום 50% מהאנשים בכפר קאסם הם יהודים. יש יהודים בכל משרד ובכל חנות בעיר. המציאות בין יהודים וערבים כאן היא מודל לחיקוי עבור מדינת ישראל. אסור בתכלית האיסור שהאירוע הזה יפגע במרקם היחסים והאמון שבנינו במשך שנים. להתמקד בסוגייה של הפיגוע זו טעות גדולה ופגיעה קשה בתושבי כפר קאסם. יש חקירת משטרה אז בואו נחכה".
חרף התיעוד של המצולם של האירוע מתעקש פריג' כי "יש עליהום על כך שזה פיגוע. זה בלתי נתפס. אנחנו כולנו מגנים את זה, וזה אירוע חמור, אבל צריך לחשוב איך להילחם באלימות שעברה כל קו אדום. זה כמו ג'ונגל. צריך להילחם בפשע כמו שנלחמים בטרור ולא לסטות מהנושא החשוב".
בהלווייתו של בדיר אתמול השתתף ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר. בראיון לאולפן ynet הוא אמר כי לא מדובר בהזדהות עם המעשה של בדיר, והסביר כי "התפקיד שלי שם היה לשמור על הסדר הציבורי. הייתי בקשר מתמיד עם השוטרים והמפקדים לאורך כל היום".