ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר התייחס הבוקר (ראשון) להשתתפותו בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע שבו נדרסו שלושה לוחמי מג"ב בעיר, ואמר באולפן ynet כי "התפקיד שלי שם היה לשמור על הסדר הציבורי - הייתי בקשר מתמיד עם השוטרים והמפקדים לאורך כל היום".
1 צפייה בגלריה
ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר עם המפכ"ל קובי שבתאי
ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר עם המפכ"ל קובי שבתאי
(צילום: שאול גולן)
לדבריו, "אף אחד לא מזדהה עם מה שהצעיר עשה, וזה לא מסמל את היחס של התושבים בכפר קאסם לשוטרים. שיתוף הפעולה בין התושבים בעיר למשטרה הוא מצוין - היא עושה עבודה טובה ונהדרת ובשנים האחרונות אף הורידה את רמת האלימות בכפר קאסם ב-70%. האירוע שהיה הוא מקרה חריג ביותר".
בדיר ציין כי נוכחותו במקום "לא הייתה עניין של תמיכה או הבנה של מה שקרה", והסביר כי "הקב"ט ואני, יחד עם שני שוטרים, קיבלנו את הגופה ליד בניין העירייה וליווינו אותה עד מקום ההלוויה". הוא הוסיף: "התפקיד שלנו היה לדאוג שהחיים הנורמליים ישובו לסדרם כמה שיותר מהר - שאף גורם חיצוני וקיצוני מחוץ לכפר קאסם לא ינצל את ההלוויה כדי ליצור הפרות סדר ולשלהב את הרוחות".

האם גורמים במשטרה קראו לך להשתתף בהלוויה? "אני לא עובד אצל המשטרה - אני עובד אצל עצמי ופועל לפי אמונותיי. אני מהאנשים המקבלים אחריות - נמצא איפה שאני צריך להיות כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל חייהם של תושבי כפר קאסם ושל המשטרה. אני מתייחס לשוטרים כתושבי כפר קאסם לכל דבר ועניין. אני סומך על הצוות המקצועי של המשטרה. אם הם יקבעו שהמעשה היה על רקע לאומני - אקבל את זה".
אתה סומך גם על בן גביר? "ההוכחה היא עליו, לא עליי. הוא צריך להוכיח שהוא בא לשרת את כל תושבי כפר קאסם - יהודים וערבים".