במערכת הביטחון אמנם נותרו דרוכים לאפשרות של הסלמה קרובה מול חיזבאללה אחרי הרקטות לצפון וההפגזות הארטילריות לעבר דרום לבנון, אך בישראל מעדיפים לשמור את ההחלטה לפתוח בסבב לתזמון נכון יותר. "צריך לבחור בטיימינג הנכון את המלחמה הנכונה", אמרו אמש (שבת) גורמים בכירים בירושלים אחרי יממה רגועה בגבול. "ייתכן שבהמשך נצטרך גם לתת 'מכה חכמה' לחיזבאללה".

המתיחות בצפון - כתבות נוספות

ההערכה כעת בישראל היא שהרקטות ביום שישי לא יהיו האחרונות - ויהיו עוד סבבים. "נצטרך לבחור מתי להגיב בעוצמה גדולה יותר, בהבנה שייתכן שנגיע לימי קרב. מה שמשחק לטובתנו זה שהדבר האחרון שדעת הקהל רוצה עכשיו זה מלחמה", אמר גורם ישראלי. בסופו של דבר ישראל ירתה 200 פגזים ארטילריים והפציצה כביש שהוביל לנקודה שממנה שוגרו הרקטות. אחת ההפצצות כוונה סמוך למוצב חיזבאללה. בישראל מתעקשים כי על אף התגובה המאופקת לרקטות, ההרתעה מול חיזבאללה לא נפגעה.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב גבול לבנון אחרי שיגור רקטות של חיזבאללה
כוחות צה"ל ב גבול לבנון אחרי שיגור רקטות של חיזבאללה
כוחות צה"ל בגבול לבנון, שלשום
(צילום: רויטרס)
לפי ההערכות, ישראל בחרה להגיב באופן מאופק כדי לא להסיט את תשומת הלב העולמית מתקיפת המכליות בשבוע האחרון, ומחכה לדיון שיתקיים ביום שני במועצת הביטחון של האו"ם בתקווה שיוביל לגינוי נגד איראן. "אנחנו במקסימום פוקוס על איראן", אמר הגורם. "הם חטפו מכל העולם - כולל מלבנון".
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שיגר מכתב תלונה דחוף למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ודרש לגנות בחריפות את ירי הרקטות. ‏‎השגריר ציין כי הירי בשבוע שעבר מצטרף לשורה של מתקפות מלבנון בשלושת החודשים האחרונים וכי זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת שיכול לערער את יציבות האזור. "המתקפות האחרונות באזור בחסות איראן שמממנת את חיזבאללה ממחישות כמה דחוף שיוניפי"ל יאכוף ברצינות את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. מתקפת הטרור של חיזבאללה ואוזלת היד של ממשלת לבנון ימיטו אסון כבד על לבנון כולה. ישראל לא תאפשר פגיעה באזרחיה, ולא תהסס להגיב ולפגוע בתשתית הטרור של חיזבאללה הפרוסה ברחבי לבנון ומאיימת על בטחון ישראל ואזרחיה", אמר השגריר.
3 צפייה בגלריה
תקיפה צהלית לעבר לבנון
תקיפה צהלית לעבר לבנון
"ההרתעה לא נפגעה". ההפגזות של צה"ל
(צילום: AFP )
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע דאגה מההסלמה והפציר בישראל ובחיזבאללה לשמור על איפוק מרבי ולהימנע מהגברת המתיחות. ארה"ב בחרה לגנות את מתקפת הרקטות של חיזבאללה ואמרה כי היא מסכנת ישראלים, לבנונים ואת היציבות של לבנון כולה. "אנו קוראים לממשלת לבנון לפעול בדחיפות כדי למנוע התקפות שכאלה - ולהחזיר את השליטה באזור", פרסמה מחלקת המדינה שהפצירה גם לאפשר לכוחות השלום של האו"ם גישה מלאה לכל אזור.

נסראללה: נגיב על כל תקיפה אווירית

מזכ"ל חיזבאללה אמר אמש בנאום לאומה כי מטח הרקטות הגיע בתגובה לתקיפה האווירית אחרי האזעקות בקריית שמונה. "ישראל הודיעה שתקפה שטחים פתוחים, וגם אנחנו השתמשנו באותו המונח. לא היה מנוס מקבלת החלטה, לפעול ולהגיב בהתאם. לא תקפנו יעדים צבאיים, בחרנו לפעול בבוקר ולא בלילה כי לא רצינו ליצור חשש בקרב האזרחים הישנים. תקפנו ופרסמנו הודעה שמקבלת אחריות באופן רשמי. ההודעה שלנו, כמו התקיפה שלנו, מעבירה מסר ברור לאויב - תקפתם שטח פתוח ואנחנו תקפנו שטח פתוח", אמר נסראללה.
3 צפייה בגלריה
חצי חצי  נסראללה
חצי חצי  נסראללה
"ישראל תקפה שטח פתוח - וגם אנחנו". נסראללה
( צילום: אפי שריר)
מנהיג ארגון הטרור הוסיף כי "כל תקיפה אווירית בלבנון תזכה לתגובה מוחלטת ובאופן המתאים. אנחנו רוצים להגן על המדינה שלנו. נכון שהמצב הפנימי בלבנון קשה, אבל ההגנה על לבנון זוהי האחריות שלנו - נגן על ארצנו ועל עמנו. אל תסמכו על הלחצים שמופעלים על הלבנונים ועל סביבת ההתנגדות. יש לאירועים האלה השפעה עלינו בזירה הפוליטית הפנימית, אבל לא על היבט ההגנה על לבנון, הביטחון שלה והריבונות שלה".
פורסם לראשונה: 22:54, 07.08.21