המשלחת הישראלית לשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים נשארת לפי שעה בקהיר, כשמנגד טענו בישראל שנציגי חמאס עוזבים את בירת מצרים. עם זאת, בהמשך דווח במצרים שהשיחות התחדשו בנוכחות כל הנציגים "במטרה להגיע להסכמות על נקודות המחלקות". בישראל מספרים כי ישנה עבודה מסביב לשעון כדי לצמצם פערים בין הצעת חמאס לעמדת ירושלים ולמצות כל סיכוי לעסקה, אך מגדירים את המאמץ כ"קשה מאוד".

2 צפייה בגלריה
עצרת משפחות החטופים בכיכר פריז בירושלים
עצרת משפחות החטופים בכיכר פריז בירושלים
אין התקדמות משמעותית. בישראל אומרים: זה ריקוד במעגלים
(צילום: רפי קוץ)
גורמים ישראלים שמעורים במגעים אמרו הבוקר כי לא נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות, ומדובר ב"ריקוד במעגלים". מנגד, כלי תקשורת ערביים דיווחו בעיקשות על אופטימיות ו"סימנים שההסכם מבשיל". ישראל, נציין, עדיין מסרבת להתחייב על סיום המלחמה, ומנגד חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזאת א-רישק אמר הלילה כי ארגון הטרור ממשיך לדבוק בעמדתו.
אתמול ביקר בישראל ראש ה-CIA ביל ברנס, בצל החשדנות כלפיו בקרב גורמים בירושלים. מהבית הלבן נמסר לאחר ביקורו של ברנס בקהיר, בדוחא ובישראל כי "השיחות נמשכות". עוד טענו בוושינגטון כי "ישראל וחמאס קרובים להסכם". בנוסף, בהודעה נטען כי "ניתן לגשר על הפערים הקיימים בין שני הצדדים. הנשיא ביידן סומך על מאמצי המתווכים מטעמו".
במקביל, גורמים אמריקניים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מאז הודעת חמאס ביום שני על "הסכמתו" להצעה לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש - ששונה מזו שישראל הסכימה עליה - ארגון הטרור הציע "כמה תיקונים", והמשא ומתן הפך לאינטנסיבי יותר.
ארגון הטרור, נזכיר, הציע ביום שני האחרון לצאת לדרך להפסקת אש בשלב הראשון שיכלול שחרור איטי ומדורג של 33 חטופים "חיים או מתים" - בהם נשים (אזרחיות וחיילות), ילדים (מתחת לגיל 19 שאינם חיילים), מבוגרים (מעל 50), חולים ופצועים אזרחים. חמאס ישחרר 3 חטופים ביום השלישי להסכם, ואחר כך ישחרר שלושה חטופים אחרים כל 7 ימים - עד היום ה-42 להסכם.
לאחר מכן, בשלב השני, ישחרר ארגון הטרור את כל יתר החטופים, בכפוף להתחייבות ישראלית להפסקת אש קבועה. בשלב השלישי ישוחררו גופות ויחל שיקום רצועת עזה. בישראל טוענים מנגד כי חמאס הקצין בכל פרמטר.

דניאל ליפשיץ, נכדו של עודד ליפשיץ שחטוף בעזה, התייחס להחלטה להיכנס לרפיח בצל המגעים ואמר כי "מישהו חכם אמר שבמזרח התיכון עושים מו"מ תחת אש, ראינו את חמאס מפציץ את כרם שלום ולצערנו הרב שם איבדנו חיים, נהרגו חיילים, ואז אחרי כמה ימים הם באו עם ה'כן', שהגיע מלחץ מאוד גדול כנראה של ראש ה-CIA שנסע מקהיר לדוחא והושיבו את חמאס והצליחו להביא אותם לאיזשהו 'כן'. מיד אחרי זה אנחנו רואים את ישראל נכנסת גם לרפיח ויוצאת לשבת במו"מ במצרים, זאת אומרת זה סוג של לחץ כמו שאני רואה אותו, מה שכן חבל לי זה שצוות המו"מ זה לא צוות מו"מ בכיר שיצא למצרים".
אלי שתיווי, אביו של עידן שתיווי שחטוף בעזה, טען כי הצדדים לא באמת היו קרובים לעסקה. "זה לא היה 'ככה' מעסקה, הם ניסו למשוך אותנו באף, למשוך את הזמן ושלא ניכנס לרפיח. אני חושב שגם אנחנו נמצאים כרגע באותה נקודה שצה"ל מדשדש והם במצרים מנסים לגרור אותנו - וזה בדיוק כדי לעצור כדי להוריד את הרוח כדי שביידן, אמריקה, יגידו לנו 'תעצרו'. אם עושים משהו, צריך לעשות עד הסוף".