טייס F-35 חרג מהנהלים, טס מעל המהירות המותרת וגרם לבומים על-קוליים במרכז הארץ ולבהלה רבה - ועונשו יהיה קנס של 500 שקלים. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
F-35 מטוס קרב
F-35 מטוס קרב
F-35. הטייס לא קורקע
(צילום: AFP)
מתחקיר צה"ל שהסתיים הבוקר (חמישי) עולה כי הסיבה לפיצוצים שנשמעו שלשום בבוקר הייתה תרגיל קרב אווירי של חיל האוויר. בתרגיל נטלו חלק טייסי מטוסי F-35, שאחד מהם חרג מהנהלים וביצע עבירת משמעת כשטס במהירות אסורה.
מפקד טייסת נבטים תחקר את האירוע, והחליט להעניש את הטייס ולקנוס אותו ב-500 שקלים. נכון לעכשיו הטייס לא קורקע, וימשיך לטוס במסגרת טייסת שנוטלת חלק משמעותי בפעילות חיל האוויר גם בימים אלה.
הפיצוצים נשמעו ביום שלישי בסביבות השעה 9 בבוקר, אז דיווחו תושבים בערים רבות במרכז הארץ על הדף וחלונות שהזדעזעו. בצה"ל מסרו תגובה ראשונה רק ארבע שעות לאחר מכן ואמרו כי אינם מכירים אירוע חריג, ורק אחרי השעה 16:00 באותו יום אמרו כי ככל הנראה מדובר בבומים על-קוליים.

במהלך היממה האחרונה נערך תחקיר בחיל האוויר ורק לאחר פניית ynet אושר כי הטיס אכן ביצע את עבירת המשמעת ובעקבות כך החליט מפקד הטייסת לקנוס אותו.
הפיצוצים נשמעו בתקופה רגישה יחסית מבחינה ביטחונית, על רקע הדיווחים ששני קציני משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, והאיום האיראני לנקום על כך. בתחילת השבוע אף הותר לפרסום יירוט ראשון של F-35 - הפלת שני כלי טיס בלתי מאוישים ששיגרה איראן לפני שנה.