1 צפייה בגלריה
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
קציני משמרות המהפכה שנהרגו
דריכות בישראל בעקבות הודעת משמרות המהפכה, שלפיה בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה שלשום (שני) נהרגו שני קצינים איראנים. בהודעה הוסיפו משמרות המהפכה כי "ישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה" - ולטענת גורמים יודעי דבר, שני הקצינים עסקו בפרויקט דיוק הטילים החשוב לאיראן ולחיזבאללה, ואם אכן כך מדובר במכה קשה לאיראן.
בעבר, כשקצינים איראנים נהרגו בתקיפות ישראליות, הגיב כוח קודס בפיקודו של קאסם סולימאני בירי רקטות לגולן. מאז חיסולו של סולימאני, היכולות של איראן בסוריה נפגעו, תוכנית ההתבססות הגדולה במדינה לא צלחה וגם הניסיונות הרבים לפיגועי נקם סוכלו.

אחת האפשרויות היא שנקמה איראנית תיעשה באמצעות כלי טיס בלתי מאויש - שכן יכולותיה של איראן בהפעלת כלי טיס אלה שופרו משמעותית. רק לפני שלושה ימים חשפה ישראל כי לפני כשנה יירטה שני כלי טיס איראניים בלתי מאוישים הרחק משטח ישראל, בעת שאלה היו בדרכם לרצועת עזה עם אקדחים. המטרה אז הייתה לפתוח ציר, ובעיקר להביך את ישראל.
למרות זאת, המשא ומתן על הסכם הגרעין שמתנהל בווינה נמצא בשלבים מתקדמים לקראת סיכום, וספק אם האיראנים ירצו לסכן אותו בחימום הגזרה.
כלי התקשורת באיראן, בהם גם סוכנות הידיעות תסנים שמקורבת למשמרות המהפכה, לא פירטו על תפקידיהם של הקצינים שנהרגו - מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא בור. התקיפה שבה נהרגו השניים נערכה בלילה שבין ראשון לשני - והייתה התקיפה האווירית הראשונה של ישראל מאז המלחמה באוקראינה. הסורים דיווחו אז כי "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר מכיוון דרום ביירות, שפגעה בכמה יעדים באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל בדמשק התרחשה לפני כשבועיים. גורם צבאי סורי אמר כי שלושה חיילים בצבא אסד נהרגו בתקיפה הישראלית, וכי נגרם נזק רב לרכוש. לדבריו, התקיפה בוצעה במטח טילים שנורו מאזור הכינרת לעבר כמה מטרות בסביבות הבירה. הוא טען כי מערכות ההגנה האווירית שהופעלו יירטו את רוב הטילים.
פורסם לראשונה: 22:12, 08.03.22